«بهشت کبوتر می‌خواهد» به زودی منتشر می‌شود


«بهشت کبوتر می‌خواهد» به زودی منتشر می‌شود

همدان- نویسنده ادبیات پایداری گفت: «بهشت کبوتر می‌خواهد» رمان دفاع مقدس ویژه نوجوانان با لهجه همدانی اواخر شهریور ماه توسط انتشارات جمکران منتشر می‌شود.

«بهشت کبوتر می‌خواهد» به زودی منتشر می‌شود
مونا اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، با اشاره به تالیف کتاب رمان نوجوان «بهشت کبوتر می‌خواهد» افزود: این کتاب رمانی درباره شهدای نوجوان در حوزه دفاع مقدس با گویش همدانی است.

وی ادامه داد: این رمان به گویش همدانی است و معتقدم در رمان‌ها باید از لهجه‌های مختلف استفاده شود، تا جذابیت لازم برای مخاطب نیز صورت گیرد‌.

نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه رمان «بهشت کبوتر می‌خواهد» به صورت غیرمستقیم به زندگی شهیدان نوجوان می‌پردازد، افزود: در این کتاب به زندگی شهید اسماعیل اکبری، شهید جلیل شرفی و شهدای دبیرستان علویان پرداخته‌ شده است.

وی اضافه کرد: قرار بود در زمینه دفاع مقدس حرف‌هایی برای نوجوانان داشته باشیم و با توجه به اینکه تاریخ شفاهی برای مخاطب نوجوان جذاب نیست و اکثریت آنها رمان‌خوان هستند، قرار شد نگارش به صورت رمان باشد.

اسکندری بیان کرد: رمان زاییده خیال است بنابراین در این کتاب سعی شد از شخصیتی خیالی استفاده شود و سپس شهدای نوجوان یکی یکی معرفی شوند.

وی با تاکید بر اینکه قرار نبود به صورت مستقیم به شهدا پرداخته شود و شهدا در کنار شخصیت خیالی معرفی شدند، افزود: با اتفاقاتی که در این رمان رخ می‌دهد، اثرگذاری و رشد فکری نوجوان مد نظر قرار گرفته که در شخصیت‌گیری نوجوان نیز موثر است.

نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه این کتاب اواخر شهریور توسط انتشارات جمکران منتشر خواهد شد، گفت: انتشارات جمکران و کسانی که قبل از چاپ، این رمان را مطالعه کرده‌اند، از نگارش کتاب راضی بودند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گردهمایی سراسری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی