دولت در زمینه پتروشیمی میانکاله تصمیم گیری می‌کند


دولت در زمینه پتروشیمی میانکاله تصمیم گیری می‌کند

آمل- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح پتروشیمی میانکاله در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی بوده و از زیرنظر محیط زیست خارج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعدازظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های زیست محیطی در مازندران درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله گفت: به عنوان شخص نظری نداریم و دستگاه تخصصی محیط زیست تمامی کارها را در قالب فرایند بررسی و اظهار نظر می‌کند.

وی با اظهار اینکه پرونده پروژه پتروشیمی میانکاله در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است، افزود: محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر و تخصصی به هر تصمیمی که گرفته شود، عمل می‌کند.

وی با عنوان اینکه مجموعه ریاست جمهوری درباره پتروشیمی میانکاله تصمیم گیری می‌کند، افزود: توسعه زیرساخت‌ها در کشور با مشکل مواجه است و وجود ناترازی در حوزه انرژی و غیره ناشی از بروز مشکل در زیرساخت‌هاست.

بن بستی برای توسعه نداریم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بن‌بستی برای توسعه در محیط زیست وجود ندارد، تاکید کرد: باید با کارهای علمی به آن نگریسته شود و امیدواریم دولت بتواند درباره پتروشیمی میانکاله تصمیم بگیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف در هفته دولت گفت: روز گذشته ۵۷ طرح و پروژه ملی در حوزه محیط زیست در کشور افتتاح شد و این طرح‌ها در زمینه‌های متعدد از جمله آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های محیط بانی، پاسگاه‌ها و ساختمان‌های اطفای حریق بوده است.

وی از کارخانه کاله به عنوان بزرگترین مجموعه تولید مواد غذایی و لبنی کشور یاد کرده و گفت: این کارخانه از پایه‌های امنیت غذایی کشور به شمار می‌رود و فاز دوم تصفیه خانه مجموعه گوشتی آن با افزایش ظرفیت افتتاح شد.

سلاجقه با اظهار اینکه آلاینده‌هایی که منابع آب و خاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، برای مردم رنج آور است، گفت: خوشبختانه با افتتاح طرح تصفیه خانه مشکل آلودگی برطرف شد وبا افتتاح فاز سوم ظرفیت تصفیه خانه از ۵۰۰۰ متر مکعب ۸۰۰۰ متر مکعب در روز رسیده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ساماندهی فاضلاب‌ها و پسماندهای آلاینده در حوزه محیط زیست مازندران گفت: ایجاد تصفیه خانه در دولت سیزدهم به عنوان اولویت اول است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منابع آب و خاک ما با مشکل مواجه هستند، باز چرخانی مجدد آب را از طرح‌ها بیان کرد و گفت: بنا داریم چاه‌های آب از حوزه و چرخه صنعت خارج شود و درحوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»