معرفی گوشی پرچمدار هواوی Mate 60 Pro بدون اعلام مدل تراشه پردازنده!


معرفی گوشی پرچمدار هواوی Mate 60 Pro بدون اعلام مدل تراشه پردازنده!

هواوی در سکوت کامل رسانه‌ای از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی Mate 60 Pro رونمایی کرد و برخی مشخصات فنی آن را به اشتراک گذاشت. نکته جالب در رابطه با این گوشی آن است که علی‌رغم معرفی رسمی و امکان پیش سفارش آن از فروشگاه‌های آنلاین، هواوی هیچ...

هواوی در سکوت کامل رسانه‌ای از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی Mate 60 Pro رونمایی کرد و برخی مشخصات فنی آن را به اشتراک گذاشت. نکته جالب در رابطه با این گوشی آن است که علی‌رغم معرفی رسمی و امکان پیش سفارش آن از فروشگاه‌های آنلاین، هواوی هیچ اطلاعاتی در رابطه با پردازنده میت ۶۰ پرو در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

هواوی امروز بی‌سروصدا از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام Mate 60 Pro رونمایی کرد و مشخصات فنی آن را به اشتراک گذاشت. این گوشی جدید هواوی که هم اکنون در فروشگاه‌های آنلاین کشور چین قابل پیش سفارش است، طراحی عجیب و غیرمتعارفی به همراه دارد.

معرفی گوشی پرچمدار هواوی Mate 60 Pro بدون اعلام مدل تراشه پردازنده!

به عنوان مثال، در بخش جلویی گوشی شاهد سه سوراخ پانچ در نمایشگر هستیم، جایی که هواوی تصمیم گرفته دوربین سلفی و سنسور ToF سه‌بعدی را در آنجا قرار داده و بخش قابل توجهی از صفحه‌نمایش را اشغال کند.

پرچمدار جدید با همان دوربین‌های قدیمی

نکته جالب آن است که سنسورهای استفاده شده در این بخش هیچ پیشرفت نسبت به نسل‌های قبلی یعنی گوشی‌های Mate 40 Pro و Mate 50 Pro نداشته و همان دوربین سلفی اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی در کنار سنسورهای مربوط به نقشه‌برداری سه‌بعدی و شناسایی چهره برای قابلیت Face ID مجدداً مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

گوشی هواوی Mate 60 Pro دارای صفحه‌نمایش 6.82 اینچی LTPO OLED با رزولوشن 2720 در 1260 بوده و می‌تواند نرخ تازه‌سازی تصویر تطبیقی 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد. این گوشی همچنین دارای نسل دوم شیشه مقاوم Kunlun در بالای پنل صفحه‌نمایش است.

معرفی گوشی پرچمدار هواوی Mate 60 Pro بدون اعلام مدل تراشه پردازنده!

در بخش پشتی گوشی نیز همان طراحی جزیره بزرگ دایره‌ای مورد استفاده قرار گرفته که جایگاه سه دوربین اصلی هواوی میت ۶۰ پرو محسوب می‌شود.

این قسمت نیز همانند آنچه برای دوربین‌های سلفی شاهد آن بودیم، پیشرفت چندانی نداشته و از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مشابه گوشی‌های Mate 50 Pro و P60 Pro با دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/4.0 به عنوان دوربین اصلی گوشی استفاده شده است. در کنار سنسور اصلی هم هواوی تصمیم گرفته به سراغ یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f/2.2 و یک دوربین با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و لنز f/3.0 تله‌فوتو با OIS و فوکوس خودکار (AF) برود.

از دیگر ویژگی‌های گوشی هواوی میت ۶۰ پرو می‌توان به پشتیبانی از پیام‌رسانی ماهواره‌ای اشاره کرد که تنها در کشور چین قابل استفاده است. برای تأمین انرژی این گوشی نیز هواوی یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۸ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات در نظر گرفته که قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم ۲۰ واتی را هم دارد.

معرفی گوشی پرچمدار هواوی Mate 60 Pro بدون اعلام مدل تراشه پردازنده!

درب پشتی گوشی جدید هواوی به صورت دو رنگ طراحی شده و کاربر می‌تواند از بین چهار گزینه موجود یعنی سفید، سبز، بنفش و مشکی یکی را انتخاب کند. بخش بالایی این قسمت شیشه‌ای بوده و بخش پایینی آن از چرم مصنوعی تولید شده است.

در بخش نرم‌افزار شاهد استفاده از سیستم‌عامل HarmonyOS 4.0 هستیم که باعث می‌شود هواوی میت ۶۰ پرو اولین گوشی با این رابط کاربری توصیف شود.

در همین رابطه بخوانید:

- هواوی در پرچمدار سال 2023 خود از پردازنده با فناوری ساخت 7 سال پیش استفاده می‌کند!
- همکاری هواوی و طالبان برای نصب دوربین‌های نظارتی در افغانستان

نکته عجیب در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید هواوی، عدم اشتراک‌گذاری هرگونه اطلاعات در رابطه با تراشه پردازنده به کار رفته در این دستگاه است. به عبارت دیگر، هواوی تصمیم گرفته یک گوشی پرچم‌دار جدید را به بازار عرضه کرده و تمام مشخصات فنی آن به غیر از پردازنده اصلی را اعلام کند!

در حال حاضر هواوی میت ۶۰ پرو با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و سه‌ گزینه ذخیره‌سازی شامل ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت قابل سفارش است. البته هواوی تنها به اعلام قیمت نسخه میانی یعنی Huawei Mate 60 Pro با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بسنده کرده و برچسب قیمت 960 دلاری آن را به اشتراک گذاشته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین و کم‌هزینه‌ترین پروتئین برای ورزشکاران!