ابرها در سکوت تشکیل می‌شوند و باران سخن آنها است!


ابرها در سکوت تشکیل می‌شوند و باران سخن آنها است!

هرمزگان- در محفل ادبی آفتاب بندرعباس کتاب «بارون میاد جر جر» خوانش و نقد شد و در تشبیهی اشاره کردند که ابرها در سکوت تشکیل می‌شوند و باران سخن آنها است.

ابرها در سکوت تشکیل می‌شوند و باران سخن آنها است!
مجری و تسهیلگر ثابت محفل ادبی آفتاب بندرعباس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری محفل ادبی آفتاب بندرعباس با خوانش متفاوت کتاب «بارون میاد جر جر» اثر افسانه شعبان نژاد خبر داد.

مجری و تسهیلگر ثابت محفل ادبی آفتاب بندرعباس پس از پایان این محفل شاد و صمیمانه گفت: در فضای سرشار از احساس کودکانه، کتاب «بارون میاد جر جر» را با همخوانی پرشور کودکان، بلند بلند خواندیم و لذت بردیم.

امیر حسین والا افزود: عبارت بارون میاد جرجر در شعر شاعری چون احمد شاملو هم استفاده شده است و طاهره ایبد هم شعری با همین مضمون دارد.

وی ادامه داد: کودکان نظرشان را در مورد این کتاب گفتند و وجه تشابه باران با سکوت و سخن را با اندیشه پویای کودکانه شان بررسی کردند.

این مولف و مروج کتاب اضافه کرد: کودکان در تشبیه جالبی اشاره کردند که ابرها در سکوت تشکیل می‌شوند و باران سخن آن‌ها است.

او گفت: در قسمت دوم نیز، آناهیتا محلفی قصه‌گوی نام آشنای هرمزگانی را به عنوان میهمان ویژه در این محفل داشتیم که در مورد قصه‌گویی صحبت کرد و با بچه‌ها بازی‌های دلپذیری کردند.

والا در پایان ابراز داشت: محلفی سپس به بچه‌ها یک کارت و یک کش هدیه داد و به آن‌ها آموخت که چگونه بچه‌ها با کش، شکل‌های مختلف و متفاوت بسازند.

«بارون میاد جر جر» هیچانه عامیانه‌ای است که خیلی از شعرا آن را بازنویسی و سروده‌اند. از شاملو گرفته تا طاهره ایبد و افسانه شعبان نژاد. در این محفل، اثر کودکانه افسانه شعبان نژاد با تصویرگری حسن سبز علیان از انتشارات هنر آبی با کلام شیرین امیرحسین والا، مجری، مولف و تسهیلگر، برای کودکان به زیبایی خوانده شد و کودکان نیز خاطره بازی و همخوانی
کردند.

محفل ادبی آفتاب با موضوع «سکوت و سخن» سه‌شنبه شب هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه های دهه کرامت در مراکز کانون استان فارس