صدیقی: هدفمان تکرار نتایج دوره قبل ووشو در بازیهای آسیایی است


صدیقی: هدفمان تکرار نتایج دوره قبل ووشو در بازیهای آسیایی است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: در دو رشته کوراش و ووشو با ۲۰ ورزشکار در بازیهای آسیایی حضور خواهیم داشت که در تلاشیم نتایج دوره قبل را تکرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر صدیقی که در ادامه نشست‌های خبری مسئولان فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی در کمیته ملی المپیک سخن می‌گفت ضمن بیان مطلب فوق افزود: ۱۳ نفر در ووشو و ۷ نفر کوراش به این بازی‌ها اعزام می‌شوند. در ووشو و در بخش ساندا دو ورزشکار در گروه دختران و ۴ ورزشکار در گروه پسران در ترکیب تیم حضور دارند در کوراش هم چهار دختر و سه پسر در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت. دلیل حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین، اردوهای آماده سازی زودتر شروع شد. اردوی ووشو نیز از خرداد آغاز شده و تا زمان اعزام ادامه دارد.

صدیقی افزود: دو سال سخت را در فدراسیون پشت سر گذاشتیم. حضور کیومرث هاشمی شرایط خوبی را برای ورزش فراهم می‌کند. معرفی وی اتفاق خوبی در آستانه بازی‌های آسیایی بود و امیدوارم هفته آینده از سوی رئیس محترم جمهور به مجلس معرفی شود و شرایط به‌گونه‌ای باشد که قبل از بازی‌ها به عنوان وزیر معرفی شود؛ چرا که این اتفاق نقش مهمی در برنامه‌ها و دیپلماسی ورزش دارد.

وی ادامه داد: شرایط نابرابری با رقبا داریم. چین مهد ووشو است، در کوراش هم ازبکستان رقیب ما است. در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم چین ۱۰ مدال طلا فقط در ووشو داشت و ازبکستان هم ۶ طلا در کوراش گرفت. این دو کشور برنامه داشتند، البته ما هم برنامه‌ریزی کردیم و در تلاشیم تا نتایج خوبی بگیریم. به هر حال انتظارت از ووشو زیاد است. عملکرد این رشته در میادین نشان داده که می‌تواند از سختی‌ها عبور کند، اما دو سال سختی را داشتیم که روی نتایج تأثیر دارد.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه تصریح کرد: در رده بزرگسالان تنها یونیورسیاد دانشجویان را در چنگدو پشت سر گذاشتیم، ولی بازی‌های آسیایی اولین رویداد جدی ما بعد از چند سال دوری از میادین بین المللی است. تلاش ما این بود که اردوهای مناسب را برگزار کنیم. توجه داشته باشید شرایط رقبای به‌ویژه از نظر زیرساخت و نیروهای انسانی بسیار بهتر است. ما در تهیه سلاح ووشو مشکل داشتیم و تجهیزات را به سختی تدارک دیدیم. امیدوارم با دعای مردم بتوانیم بهترین نتایج را داشته باشیم.

صدیقی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ یکی از ورزشکاران کوراش و وضعیت جانشینی برای این ورزشکار گفت: به تک تک ورزشکارانم امیدوارم. از آنها خواستیم بهترین عملکرد را داشته باشند. چندی قبل تست دوپینگ یک نفر در کوراش مثبت شد و فعلاً اجازه فعالیت ندارد تا تصمیم‌گیری شود. این اقدام در سلسله تلاش‌ها در مبارزه با دوپینگ بوده و از نادو خیلی زود خواستیم که تست بگیرند. ما همیشه ورزشکاران خوبی در اردو داریم. جواد مرادی در ۹۰+ کیلوگرم با نظر کادر فنی جایگزین شده و منتظر تأیید نهایی کمیته برگزاری هستیم.

وی در خصوص نگرانی از داوری‌ها با توجه به میزبانی چین گفت: سال‌هاست تلاش کردیم جایگاه خوبی در ووشو و کوراش داشته باشیم. امیدوارم عملکرد بچه‌ها به گونه‌ای باشد که حرف و حدیثی نگذارند که اسیر این موضوعات شوند.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه حضور رضا نصیر نژاد در فدراسیون جهانی احتمال کسب دو طلا در کوراش را بالا برده گفت: چنین نیست، کسب هر مدال طلا در هر رشته در کاروان بسیار سخت است. نصیر نژاد دبیرکل جهانی و تأثیر گذار و پرتلاش است. اینکه چند مدال طلا می‌گیریم، درست نیست و نباید چیزی را از قبل تمام شده بدانیم، چون ورزش در لحظه تغییر می‌کند. در تالو به هزارم نمره می‌دهند و شرایط سخت است و قطعی نمی‌توان گفت چه مدالی می‌گیریم، ولی تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را داشته باشیم.

صدیقی در خصوص بودجه این فدراسیون گفت: در مورد بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک در نظر گرفته، در هیئت اجرایی بحث کردم. ووشو ۲ رشته متفاوت را تحت پوشش دارد و می‌تواند در قالب ۲ فدراسیون در نظر گرفته شود؛ موضوعی که کمیته المپیک و وزارت ورزش نیز آن را تأیید کردند. عدد بودجه شاید کفاف ۲ الی ۳ ماه اردوهای ما را بدهد، اما قول داده شده که با نتیجه‌گیری جبران شود و کمیته حمایت بیشتری کند. در سال گذشته کمیته المپیک حمایت کرد. وزارت هم در این چند ماه حمایت کرده، ولی اعداد با توجه به حجم اعزام‌ها و رویدادها کافی نیست، چون برای ۸۰ ورزشکار هزینه‌ها سنگین است. تا اینجا کار را پیش برده‌ایم و هیچ کوتاهی نشده و امیدوارم بتوانیم خوب ادامه دهیم و در قهرمانی جهان هم حضور درخشانی داشته باشیم.

وی د ر خصوص پیش‌بینی‌اش از کسب مدال عنوان کرد: پیش‌بینی مدال کار سختی است. تمام تلاش‌مان این است که حداقل نتایج دوره‌های قبل را تکرار کنیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دستاوردی بسیار بزرگی است. ان‌شاءالله بتوانیم حداکثر تلاش‌مان را برای کسب بهترین‌ها انجام بدهیم. انتظارها کار فدراسیون را سخت کرده است. خدا را شکر تا اینجا خوب بوده‌ایم. امیدوارم با دعای خیر اصحاب رسانه بتوانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا