هنوز برنامه‌ای برای اتصال بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت وجود ندارد


هنوز برنامه‌ای برای اتصال بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت وجود ندارد

منابع آگاه می‌گویند: باوجود پیشنهاد سازمان ملل برای اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، اما هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارند.

هنوز برنامه‌ای برای اتصال بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ایران اکونومیست به نقل از تاس، منابع آگاه در سازمان ملل می‌گویند که باوجود پیشنهاد مطرح‌شده برای اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت برای ازسرگیری توافق صادرات غلات اوکراین، اما برنامه‌ای برای این اقدام وجود ندارد و اجرای مکانیزم‌‌های دیگری با بانک کشاورزی روسیه در حال مذاکره است.

پیشتر خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده بود که اخیرا سازمان ملل در پیشنهاد‌ی جدید خواستار برطرف شدن برخی محدودیت‌ها علیه بانک کشاورزی روسیه شده است.

در قالب این پیشنهاد اتصال زیر مجموعه بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت و همچنین آزاد شدن دارایی‌های شرکت‌های تولیدکننده کود روسیه در اروپا از سوی سازمان ملل مطرح شده است.

هنوز برنامه‌ای برای اتصال بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت وجود ندارد

یکی از منابع می‌گوید: سازمان ملل و ترکیه نمی‌توانند به خودی خود زیر مجموعه بانک کشاورزی روسیه در اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سوئیفت متصل کنند. این اقدام نیازمند اتفاق نظر اتحادیه اروپا و آمریکاست. از سوی دیگر اجرای پیش زمینه‌های فنی این اقدام هم ممکن است چندین ماه طول بکشد.

اخیرا دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که وی طی نامه‌ای به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، خواستار ازسرگیری اجرای توافق صادرات غلات اوکراین شده است.

انتظار می‌رود موضوع این توافق در دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه که قرار است فردا در سوچی برگزار شود، مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش فارس، روسیه اعلام کرده تا زمانی که بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت متصل نشود توافق صادرات غلات اوکراین احیا نخواهد شد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم