معرفی نسل جدید لیزرهای مورد استفاده در جراحی زیبایی


معرفی نسل جدید لیزرهای مورد استفاده در جراحی زیبایی

امروزه جراحی لیزر یکی از رایج ترین انتخاب ها برای کسانی است که به دنبال زیبایی هستند. درمان های مبتنی بر لیزر به عنوان یک راه حل موثر برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند چین و چروک، آکنه، اسکار یا حذف خالکوبی ها یا موهای ناخواسته محبوبیت پیدا...

امروزه جراحی لیزر یکی از رایج ترین انتخاب ها برای کسانی است که به دنبال زیبایی هستند. درمان های مبتنی بر لیزر به عنوان یک راه حل موثر برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند چین و چروک، آکنه، اسکار یا حذف خالکوبی ها یا موهای ناخواسته محبوبیت پیدا کرده اند. به همین دلیل شاهد پیشرفت های سریع در این فناوری بوده و به تازگی محققان موفق به معرفی نسل جدیدی از این تجهیزات شده اند.

به گزارش سیناپرس، کاربردها و مزایای جراحی زیبایی با لیزر بسیار فراتر از زیبایی است و این تجهیزات پیشرفته در موارد مختلف درمانی نیز مورد استفاده قرار دارند.

دکتر شیرانجیو چابارا (Chiranjiv Chhabra)، مدیر و متخصص ارشد پوست در کلینیک‌های Alive Wellness، در این رابطه به معرفی آخرین پیشرفت ‌ها در جراحی زیبایی لیزر پرداخته و کاربرد های این فناوری را ارائه می کند. به گفته این متخصص، جراحی زیبایی با لیزر به واسطه ارائه راه حل های چندگانه برای طیف وسیعی از مشکلات، انقلابی در زمینه زیبایی شناسی ایجاد کرده است. جراحی های لیزری از بازسازی پوست و کاهش اسکار گرفته تا حذف موهای زائد و محو کردن خالکوبی و تاتو، نتایج دقیق و هدفمندی ارائه می دهد.

علاوه بر این، نسل جدید تجهیزات لیزری، تولید کلاژن را و به جوانسازی پوست کمک می کنند. ماهیت کمتر تهاجمی آن ها اغلب به زمان بهبودی کوتاه‌ تر و ناراحتی کمتر در مقایسه با روش‌های سنتی منجر شده و آن ها را به انتخابی جذاب برای کسانی که به دنبال عمل های زیبایی هستند تبدیل می ‌کند.

برخلاف تصورات رایج، این درمان‌ ها منجر به اصلاحات شدید نمی شود بلکه طیفی از رویه ها را در بر می گیرند که از پیشرفت های ظریف تا تغییرات دگرگون کننده را شامل می شود. علاوه بر این، پیشرفت‌ های جدید در تولید نسل جدید این فناوری، راه را برای دوره ‌های بهبودی سریع‌ تر هموار کرده است و افراد را قادر می ‌سازد زودتر به روال عادی زندگی خود خود بازگردند.

به گزارش سیناپرس، چشم انداز جراحی لیزر زیبایی به طور مداوم در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، لیزرهای فرکشنال، انرژی مورد نظر را در یک الگوی تکه تکه ارائه می دهند و در عین حال نتایج سیستم های لیزری پیشین را حفظ می کنند. لیزرهای جدید موسوم به Picosecond در حذف رنگدانه های ایجاد شده بر اثر خالکوبی با جلسات کمتر عالی هستند. علاوه بر این، تکنیک‌ های لیپوساکشن به کمک لیزر، پیشرفت ‌هایی را در کانتورینگ بدن ایجاد کرده‌ و نتایج موثر تری را ارائه کرده و و در عین حال زمان بهبودی را کاهش می ‌دهند.

با وجود تحقیقات مداوم و پیشرفت های تکنولوژیکی در این زمینه، انتظار می ‌رود لیزر ها در حوزه‌ های جدیدی مانند لیفت صورت با روش های غیرجراحی و درمان‌ های تقویت ‌شده برای رنگ ‌های مختلف پوست بررسی شوند. ادغام هوش مصنوعی و بینش های مبتنی بر داده ممکن است رویکردهای متناسب را در این زمینه امکان پذیر کرده و نتایج را بر اساس ویژگی های فردی بهینه کند. به گزارش سیناپرس،همانطور که لیزرها به طور فزاینده ای گسترده می شوند، پتانسیل آن ها برای درمان مجموعه ای از نگرانی ها و در عین حال اولویت بندی ایمنی بیمار گسترش می یابد. به گزارش سیناپرس، در مجموع، جراحی لیزر زیبایی در تقاطع علم و زیبایی شناسی قرار دارد و راه حل های نوآورانه ای را به ما ارائه می دهد که با کمک آن ها می توانیم نیازهای متنوع بیماران را برآورده کنیم.

مترجم:مهگل غفاری

منبع: thehealthsite


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی