توسعه تجارت دوجانبه روسیه و ترکیه با تکیه بر استفاده از ارزهای ملی


توسعه تجارت دوجانبه روسیه و ترکیه با تکیه بر استفاده از ارزهای ملی

کارشناس سیاسی ترکیه، در مورد نتایج مذاکرات پوتین و اردوغان در سوچی به اسپوتنیک اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "فریت تیمور" تحلیلگر مسائل سیاسی ترکیه ای در خصوص دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه در روز دوشنبه در سوچی و نتایج آن گفت:" توجه به این نکته ضروری است که روسای بانک های مرکزی دو کشور در مذاکرات امروز شرکت کردند. واقعیت این است که یکی از موانع توسعه روابط تجاری روسیه و ترکیه در سایه تحریم های غرب، وضعیت بخش بانکی است. لازم است هر چه سریعتر برای توسعه تجارت با پول ملی به روبل و لیر ترکیه اقداماتی انجام شود. امیدوارم در این راستا همکاری های سازنده ای حاصل شود".
وی ادامه داد:" علاوه بر این، حضور کریل دیمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در مذاکرات، حاکی از علاقه قابل توجه طرف روسی به پتانسیل سرمایه‌گذاری ترکیه است. من معتقدم برای ترکیه که اخیراً از نظر سرمایه گذاری خارجی عمدتاً بر کشورهای حوزه خلیج فارس تمرکز کرده است، مطالعه جهت گیری روسیه از نظر تنوع سرمایه گذاری بسیار مفید و سودمند خواهد بود".
تیمور اضافه کرد:" سخنان آقای پوتین در مورد چشم انداز پروژه ایجاد هاب و تبادل گاز در ترکیه نشان دهنده نیاز ترکیه به تمرکز بر خریدهای استراتژیک و آمادگی مناسب برای مذاکرات فنی در این زمینه است. با توجه به اینکه ایالات متحده که همچنان به سرعت جایگاه رهبری خود را در عرصه بین المللی از دست می دهد، در آینده نزدیک تنها فشار خود را بر ترکیه در خصوص با روابط خود با روسیه افزایش خواهد داد، اجرای سازوکارهای جدید برای مسکو و آنکارا حیاتی است. که نه تنها همکاری تجاری آنها را تقویت می کند، بلکه امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی را نیز ارتقا می دهد".
مذاکرات ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه روز دوشنبه 4 سپتامبر در سوچی برگزار شد. بخش اول مذاکرات با حضور اعضای هیئت ها برگزار شد. سپس سران کشورها در وعده ناهار به گفتگو ادامه دادند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشاگری عجیب الهام حمیدی از ازدواج هایش / اشتباه کردم...! + فیلم