حضور ایران در بریکس نویدبخش آینده روشنی است


حضور ایران در بریکس نویدبخش آینده روشنی است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عضویت ایران در بریکس سودمند است و می‌تواند راه پیشرفت را به روی ما باز کند و حضور ایران در این اتحادیه و استفاده از ظرفیت‌های آن نویدبخش آینده روشنی است.

اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عضویت ایران در بریکس گفت: پذیرش ایران در پیمان بریکس یکی از توفیقاتی بود که دولت سیزدهم کسب کرده است، از جمله دیگر دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی پیوستن ایران به پیمان شانگهای است.

وی درباره تلاش‌های رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص توسعه روابط دیپلماسی و روابط خارجی اظهار داشت: سفرهای پی در پی رئیس‌جمهور کشورمان به مراکز سیاسی دنیا از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همه تلاشی در جهت توسعه روابط خارجی و شکستن تحریم‌ها و انزوایی بود که آمریکا بیش از ده سال به ما تحمیل کرد.

این کارشناس بین‌المللی در ادامه این گفت گو تاکید کرد: گسترش روابط با کشورهای در حال توسعه جز اولویت‌های دولت سیزدهم است و این برخلاف دولت‌های قبلی است که خواستار روابط با کشورهای جهان اول بودند که نتیجه آن چیزی جز شکستن غرور ملی، توهین و تحقیر و عقب نداشتن جمهوری اسلامی چیزی نبود.

زارعی ادامه داد: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای جدید در پیمان بریکس پذیرفته شده است و خود ایالات متحده آمریکا نیز بیان کرده‌است که عضویت ایران در بریکس نشان از توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و دیپلماسی است. ایران توانسته هم در بریکس و هم در شانگهای جایگاه خوبی را برای خود فراهم کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بریکس بیان داشت: بریکس به عنوان یک پیمانی که می‌تواند با یک جانبه گرایی در نظام بین‌ الملل مقابله کند و همچنین به عنوان شکل‌ گیری یک بانک توسعه نوین با سرمایه گذاری کشورهای عضو جایگاه مهمی در نظام بین الملل دارد و می‌تواند گامی باشد در جهت شکستن انحصار دلار.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص مزایای عضویت ایران در بریکس برای کشورمان گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای عضویت ایران در بریکس برای ملت ما گسترش روابط خارجی و توسعه روابط دوجانبه و باز شدن بازارهای کشورهای عضو این پیمان به روی متخصصان و صاحبان دانش فنی و محصولات ایران است که امروزه در دنیا متقاضیان زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: در حوزه دفاعی نیز یکی از فرصت بزرگ تولید صنایع هوافضا و موشکی و دیگر صنایع جدید دفاعی و نظامی هستیم که این نوع همکاری‌ها باعث می‌شود که اولاً فشارها وارد به جمهوری اسلامی کم شود و مسیر جمهوری اسلامی به سمت آفریقا، آمریکا و …باز شود.

زارعی در پایان تاکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس بسیار سودمند است و می‌تواند راه پیشرفت را به روی ما باز کند و حضور ایران در این اتحادیه و استفاده از ظرفیت‌های آن نویدبخش آینده روشنی برای ما و دیپلماسی خارجی ما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا