آمریکا: کره شمالی بابت دادن تسلیحات به روسیه بهای سنگینی خواهد پرداخت


آمریکا: کره شمالی بابت دادن تسلیحات به روسیه بهای سنگینی خواهد پرداخت

آمریکا به کره شمالی در مورد دادن هرگونه سلاح و مهمات به روسیه هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رویترز نوشت: یک مقام آمریکایی گفت: مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی فعالانه در حال پیشرفت است و به کیم جونگ اون رهبر این کشور هشدار داد که کشورش بهای تامین تسلیحات روسیه برای استفاده در اوکراین را خواهد پرداخت.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ارائه تسلیحات به روسیه سودی برای کره شمالی نخواهد داشت و آنها بهای آن را در جامعه بین المللی خواهند پرداخت.

سالیوان گفت: «ما به فشار دادن پایگاه صنعتی دفاعی روسیه ادامه داده‌ایم، و مسکو اکنون «به دنبال هر منبعی است که بتواند پیدا کند».

کرملین در پاسخ به اتهامات آمریکا مبنی بر همکاری تسلیحاتی این کشور و کره شمالی اعلام کرد: در این مورد خاص حرفی برای گفتن ندارد.

سالیوان افزود: «ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به روسیه که منجر به کشته شدن اوکراینی‌ها می‌شود، پایبند باشد.»

روز دوشنبه، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، گفت که کیم و پوتین ممکن است در حال برنامه ریزی برای دیدار باشند و نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس ایالات متحده و متحدانش گفته است که کیم قصد دارد هفته آینده برای دیدار با پوتین به روسیه سفر کند.

منبع: شفقنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان