لزوم مشارکت جمعی کشورها برای داشتن هوا و زمین پاک


لزوم مشارکت جمعی کشورها برای داشتن هوا و زمین پاک

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران بر لزوم مشارکت جمعی کشورها برای داشتن هوا و زمین پاک تاکید کرد، گفت: گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است که رفع آن به مشارکت جمعی همه کشورها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استفان پریزنر در اختتامیه اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار گفت: اجلاس بین‌المللی امسال برگزار شد که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

وی افزود: به گفته رئیس جمهور ایران هم چالش گرد و غبار عمومی است و به مشارکت بین‌المللی نیاز دارد.

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: طی این اجلاس درباره توفان‌های گرد و غبار صحبت شد و مذاکراتی نیز میان کشورهایی که تحت تأثیر گرد و غبار هستند صورت گرفت. از جمله موارد دیگر که در این اجلاس مطرح شده است می‌توان به تغییرات اقلیمی و تخریب‌های اجتماعی، اقتصادی و تأثیرات چالش گرد و غبار اشاره کرد. در این خصوص همه به این نتیجه رسیدند که با توجه به چند وجهی بودن توفان‌های ماسه و گرد و غبار، باید مشارکت بین‌المللی وجود داشته باشد.

وی افزود: پدیده‌هایی همچون گرد و غبار ما را مجاب می‌کنند که برای شناخت نقاط قوت و تقویت همکاری‌های مشترک تلاش کنیم.

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: نیمی از پدیده‌های طبیعی ناشی از دخالت‌های انسانی است به همین دلیل اتخاذ اقدامات قطعی در خصوص آب، خاک و اتخاذ سیاست‌هایی برای جلوگیری از تخریب خاک و ایجاد یک صندوق مالی برای تأمین نیاز جهت رفع این مشکل موردی است که تمام شرکت کنندگان به آن اشاره کردند.

پریزنر خاطر نشان کرد: گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است که به مشارکت جمعی همه کشورها نیاز دارد تا آینده‌ای بهتر با هوای پاک و زندگی خوشحال برای مردم فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3