ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای برطرف سازی کانون‌های تولید گردغبار


ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای برطرف سازی کانون‌های تولید گردغبار

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای برطرف سازی کانون‌های تولید گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خانم آلیس جابانا، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) با ایشان، با قدردانی از مشارکت و همکاری دبیر اجرایی اسکاپ در برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی برای برطرف سازی کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه و جهان و کاهش مخاطرات آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بخشی از منشأ کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه را ناشی از جنگ‌های تحمیل شده از سوی قدرت‌های فرا منطقه‌ای دانست که تنها برای تأمین اهداف خود و بدون توجه به موضوعات مهمی چون محیط زیست مشکلاتی را به مردم و طبیعت منطقه تحمیل کرده اند.

امیرعبداللهیان وجود تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را عامل دیگری برای افزایش پدیده گرد و غبار دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با اسکاپ برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی و همچنین کانون‌های توفان گرد و غبار در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

آلیس جابانا، دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دبیر کل سازمان ملل متحد به وزیر امور خارجه کشورمان، زمینه‌های همکاری اسکاپ با کشورها و مجموعه‌های منطقه‌ای را تشریح و ضمن با اهمیت خواندن اقدامات هماهنگ منطقه‌ای در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار، آمادگی اسکاپ برای پشتیبانی از کشورمان در این زمینه را اعلام کرد.

وی همچنین از کمک‌های کشورمان به مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به اسکاپ (اپدیم) و میزبانی بسیار خوب کشورمان از مقر آن در تهران قدردانی کرد.

وی برگزاری موفق اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار را ستود و حضور و سخنرانی ارزشمند رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس را دلیلی بر توجه سطح بالای جمهوری اسلامی ایران به مباحث بین المللی و محیط زیست خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز