سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است


سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است

سخنگوی قوه قضاییه از ورود سند تحول قضایی به مرحله اجرایی و عملیاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه آغاز شد.

ستایشی گفت: از سوی قوه قضائیه از تمام دست‌اندرکاران برپایی مراسم اربعین و مهمان نوازی مردم عزیز عراقی تقدیر و تشکر می‌کنم همچنین از برنامه ریز دولت، ملت و حافظان امنیت نیز تشکر می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برگزاری اربعین نشان داد که عمق عشق، علاقه، همدلی و همزبانی ملت‌ها در ابراز ارادت به ساحت اهل بیت همچنان روز افزون است و این شمع روشنی است که علی رغم خواست دشمنان هرگز خاموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: از یاد نبرده‌ایم که دشمنان چه برنامه ریزی برای سرد شدن عزاداری اهل بیت داشتند و اکنون این حقیقت برملا شده که تمام این برنامه ریزی ها با شکست مواجه شده است.

سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است

ستایشی با اشاره به سند تحول قضائی گفت: در متن سند تحول قضائی پیش بینی شده است که با توجه به قرار گرفتن در سال‌های انتهایی اجرایی شدن سند تحول قضائی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول دائمی در قوه قضائیه اکنون لزوم ارتقا و روزآمد سازی سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است و طی فراخوان صورت گرفته از تمامی صاحب نظران و کارشناسان امر چه در داخل و چه در بیرون قوه قضائیه خواستار همکاری هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر همین اساس دبیرخانه‌ای تشکیل شده است تا تمام نگاه‌های عالمانه را دریافت کند همچنین شهروندان نفر می‌توانند از طریق سامانه معاونت راهبردی قوه قضائیه و خبرگزاری میزان نظرات خود را درباره سند تحول قضائی اعلام کنند.

اصلاح سند تحول قضائی به کمک مردم

وی بیان کرد: امیدواریم با همت مضاعف کاستی‌های سند فعلی از بین برود و سند تحول یافته و همه جانبه ای در دسترس قرار گیرد در این بروز سازی تمام نیازهای مردم برای قوه قضائیه عدالت محور، مدافع مردم و مظلومان و پویا مورد توجه قرار گرفته است.

ستایشی درباره فعالیت‌های قوه قضائیه در راستای پاسخگویی به مردم گفت: پس از سفر ماه اخیر رئیس قوه قضائیه به استان فارس یکی دیگر از مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه با تلاش مستمر و قابل تقدیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری فارس به ثمر نشست و معضل ثبتی ۴۰ ساله منطقه آباده حل شد و اسناد این املاک صادر شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: رئیس دستگاه قضا دستور داد تا کلیه اسناد املاک مورد بحث به دست مردم برسد و یک ماه زودتر از موعد مقرر اسناد بیش از هزار قطعه به مردم منطقه آباده تحویل داده شد اسناد مالکیت بافت فرسوده در شهر آباده با رفع مشکلات مالکیتی آرزوی دیرینه مردم این منطقه بود که پس از ۴۰ سال به آنها اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!