انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن ها


انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن ها

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تعداد کاربرانی که از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۳ به ۵.۶ میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش بورس نیوز، در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تعداد کاربرانی که از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۳ به ۵.۶ میلیارد نفر خواهد رسید! رشد حیرت‌انگیز تکنولوژی در سال‌های پیش‌رو موجب می‌شود تا هر چه سریع‌تر با مفاهیم جدید دنیای کریپتوکارنسی آشنا شویم.

به همین دلیل قبل از ورود به دنیای ارز‌های دیجیتال باید با مشخصات کیف پول‌های مختلف ارز دیجیتال آشنا شوید. در ادامه این مطلب انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون دغدغه ترید را آغاز کرده و بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

کیف پول نرم‌افزاری؛ یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول نرم‌افزاری جزو محبوب‌ترین کیف پول‌های کریپتوکارنسی و یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است. کیف پول‌های نرم‌افزاری برای انجام کلیه تراکنش‌ها به اینترنت نیاز دارند و معمولا به‌صورت اپلیکیشن روی دستگاه‌های اندروید یا IOS نصب می‌شوند. همچنین برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری روی مرورگر گوگل کروم نیز به‌صورت اکستنشن (Extension) قابل‌اجرا هستند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری چه مزایا و معایبی دارند؟

به کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌اصطلاح کیف پول گرم نیز می‌گویند. یکی از مهم‌ترین مزایای کیف پول‌های نرم‌افزاری نسبت به کیف پول‌های دیگر سرعت در انجام تراکنش‌ها است؛ همچنین رابط کاربری ساده و روان کیف پول‌های نرم‌افزاری موجب شده است تا کاربران بسیاری از کیف پول نرم‌افزاری به‌عنوان کیف پول اصلی استفاده کنند.

برای انتقال وجه از صرافی آنلاین به کیف پول نرم‌افزاری آدرس کیف پول را به‌درستی وارد کنید تا تراکنش‌ها با مشکل روبه‌رو نشود. برخی اوقات امنیت کیف پول‌های نرم‌افزاری بحث داغ فروم‌های کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال است؛ برخی از کاربران از امنیت تعدادی از کیف پول‌های نرم‌افزاری شکایت دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای استفاده از والت‌های گرم بهترین آن‌ها را انتخاب کنید؛ به‌عنوان مثال کیف پول ارز دیجیتال تراست والت و متامسک جزو امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ایران هستند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن ها

کیف پول سخت‌افزاری؛ یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

بین انواع کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول سخت‌افزاری از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. کیف پول سخت‌افزاری نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و به همین دلیل به این نوع والت‌ها، کیف پول سرد نیز می‌گویند. معمولا کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند فلش مموری هستند و به‌صورت USB به دستگاه کامپیوتر یا موبایل وصل می‌شوند. معمولا تریدر‌های حرفه‌ای در کنار ساخت کیف پول ارز دیجیتال گرم یا نرم‌افزاری، از یک کیف پول سخت‌افزاری نیز برای هولدینگ ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

امنیت بالا؛ مهم‌ترین مزیت کیف پول‌های سرد

مهم‌ترین و بهترین مزیت کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت عالی آن‌ها در برابر حملات سایبری است. اغلب معامله‌گران حرفه‌ای که سرمایه بسیاری در ارز دیجیتال دارند و ترید‌هایی با حجم بسیار بالا انجام می‌دهند از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهایشان استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال می‌توان به کیف پول‌های ترزور، لجر نانو ایکس و لجر نانو اس اشاره کرد.

در نظر داشته باشید برای انجام معاملات روزانه و ترید حتما از ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال کمک بگیرید. با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال صرافی آنلاین اکس اونیکس در مدت زمان کوتاهی می‌توانید محاسبات خریدو‌فروش رمزارز‌های مختلف را انجام دهید. یکی از معایب کیف پول‌های سخت‌افزاری قیمت آن‌ها است و برای تهیه کیف پول سخت‌افزاری باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کنید؛ همچنین احتمال سرقت این نوع کیف پول‌ها وجود دارد؛ در نتیجه کیف پول سخت‌افزاری را در جای امن نگه‌داری کنید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال و مزایا و معایب آن ها

کیف پول کاغذی؛ والتی با آسیب‌پذیری بالا در برابر شرایط محیطی

کیف پول کاغذی یا پیپروالت یکی از کیف پول‌های رایجی است که برخی از کاربران از آن استفاده می‌کنند. آدرس کیف پول کاغذی مانند یک QR CODE روی آن درج می‌شود و برای واریز ارز دیجیتال به کیف پول کاغذی باید از آدرس کیو آر کد استفاده کرد. همچنین برای برداشت رمزارز باید کیف پول کاغذی را به یک کیف پول نرم‌افزاری متصل کنیم و تراکنش‌ها را با کیف پول نرم‌افزاری انجام دهیم.

از مزایای بسیار عالی کیف پول کاغذی می‌توان به امنیت بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. کلید خصوصی کیف پول کاغذی به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شود و به همین دلیل در برابر حملات سایبری، هیچ مشکلی برای کیف پول کاغذی رخ نمی‌دهد؛ فقط باید والت خود را در جایی امن نگهداری کنید.

اگر برای ساخت کیف پول تتر یا اتریوم از کیف پول کاغذی استفاده می‌کنید، باید حفاظت از آن را در اولویت قرار دهید؛ چراکه کیف پول‌های کاغذی در برابر شرایط محیطی بسیار آسیب‌پذیر هستند. کیف پول کاغذی یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که در برابر آب و آتش مقاوم نیست و باید به‌خوبی از آن نگهداری کرد.

ترید آسان با اتصال کیف پول ارز دیجیتال به صرافی اکس اونیکس

در این مطلب با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدیم و مزایا و معایب هر کدام از این کیف پول‌ها را عنوان کردیم. برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال باید المان‌های مختلفی را بررسی کنید؛ از سرعت تراکنش گرفته تا امنیت، در انتخاب بهترین و امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال موثر است. برای کسب اطلاعات دقیق درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال و مفاهیم مربوط به کریپتوکارنسی توصیه می‌کنیم مقالات منتشرشده در مجله صرافی آنلاین exonyx را مطالعه کنید.

علاوه‌براین، صرافی ایرانی اکس اونیکس یکی از معتبرترین و امن‌ترین صرافی‌های کشور است. برای انجام معاملات ارز دیجیتال و پرفکت مانی می‌توانید از صرافی آنلاین اکس اونیکس کمک بگیرید. با اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به این صرافی آنلاین، بدون نگرانی بابت امنیت سرمایه دیجیتالتان، به‌راحتی می‌توانید به خرید و فروش انواع ارز‌های دیجیتال بپردازید. برای مشاهده کلیه خدمات صرافی ارز دیجیتال اکس اونیکس به آدرس exonyx.org مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :



کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 برای استخراج اتریوم مناسب نیست