اجرای طرح نظارت بر بازار لوازم التحریر تا 15مهر در استان سمنان


اجرای طرح نظارت بر بازار لوازم التحریر تا 15مهر در استان سمنان

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار نوشت افزار و مایحتاح سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح نظارتی لوازم‌التحریر از پانزدهم شهریورماه آغاز و تا نیمه مهرماه در تمام شهرستان‌های استان سمنان ادامه دارد، بیان کرد: بازرسی‌ها از مبدا تولید و واحدهای تولیدی تا سطح عرضه توسط بازرسان صمت انجام می‌گیرد.

وی افزود: در کنار این بازرسی‌ها، بازدیدها و نظارت‌ها توسط گشت‌های مشترک دستگاه‌های مرتبط مانند اتحادیه‌های مرتبط، اصناف، تعزیرات و … در تمام شهرستان‌های استان سمنان صورت می‌گیرد و به تمام ادارات صمت ابلاغ شده تا با تمام ظرفیت نسبت به اجرای این طرح‌های نظارتی اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در این بازدیدها تخلفاتی نیز کشف شده است، تاکید کرد: عدم درج قیمت کالا یکی از بیشترین فراوانی تخلفات در بین فروشندگان لوازم‌التحریر را دارد که تمام فروشندگان ملزم هستند که قیمت کالاها را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

احمدی با بیان اینکه دیگر تخلف محرز شده در چند بازدید گران فروشی است، ابراز داشت: با توجه به فاکتورهای خرید واحدهای صنفی درصد سود قانونی که قانون گذار مشخص کرده و مازاد آن را مورد تخلف می‌شناسند و فرد به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود تا به پرونده وی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه تعداد فروشندگان لوازم‌التحریر بسیار زیاد است و صمت نیز دچار محدودیت نیرو است، لذا از مردم می‌خواهیم تا در نظارت‌ها به ما کمک کنند، گفت: شماره‌های ۱۲۴و ۱۳۵ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است تا به تخلفات رسیدگی شود.

گفتنی است خبرگزاری مهر، در گزارشی گرانی نوشت‌افزار و سرگردانی والدین / بازار اول مهر کم‌رونق است به صورت مفصل به موضوع گرانی لوازم‌التحریر پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد