اهمیت آگاهی مردم از سرطان های دستگاه ادراری


اهمیت آگاهی مردم از سرطان های دستگاه ادراری

رئیس مرکز تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح دلایل بروز بی اختیاری ادرار به عنوان یک مشکل اورولوژی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از راه‌هایی که فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار می‌تواند به کار گیرد و همچنان در جامعه حضور داشته باشد، استفاده از پوشینه‌های بهداشتی و با کیفیت است. در حال حاضر تنها ۱۱ درصد از جمعیت مبتلا به این عارضه در کشور از پوشینه‌های بزرگسال استفاده می‌کنند. بدون شک افزایش آگاهی درباره لباس زیر بهداشتی بزرگسالان و از بین بردن شرم استفاده از این محصولات می‌تواند اقبال نسبت به پوشینه‌های بزرگسالان و حضور افراد دچار این عارضه در جامعه را بیشتر کند. محمدرضا نوروزی رئیس مرکز تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه کنگره سالانه سرطان‌های دستگاه ادراری، با عنوان این مطلب که نزدیک به یک سوم مردم کشور در طول زندگی خود به بی‌اختیاری ادرار دچار می‌شوند، گفت: علل مختلفی باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود که علل فیزیولوژیک ناشی از سن یکی از عوامل مهم است چرا که با افزایش سن، عضلات انسان ضعیف می‌شود.

وی همچنین از زایمان‌های مکرر به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده بی‌اختیاری ادرار نام برد و افزود: برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار باید به افراد آموزش دهیم تا زندگی خوبی را سپری کنند.

رئیس پنجمین کنگره سالانه سرطان‌های دستگاه ادراری، با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی درباره اهمیت بی‌اختیاری ادرار از طریق همکاری با جامعه پزشکی، گفت: اورولوژی رشته‌ای است که مردم در بیماری‌های آن گرفتار هستند و باید نسبت به اشتراک گذاری دانش میان متخصصان و آگاهی بخشی به بیماران به طرق مختلف اقدام شود. برگزاری این کنگره تخصصی یکی از راه‌های ارتباطی با متخصصان است.

وی افزود: در میان بیماران مرتبط با اورولوژی، نیمی از افراد دارای سرطان‌های دستگاه‌های تناسلی مانند بیضه، مثانه و پروستات هستند و باید این افراد برای درمان اطلاعات به روز داشته باشند که در این راستا کنگره‌های مختلفی برگزار می‌شود تا بیماری‌های دستگاه تناسلی، سرطان و روش‌های درمان جدید را به مردم اطلاع دهیم.

نوروزی ادامه داد: مردم هسته اصلی کارهای پزشکی هستند در کنار فعالیت‌های علمی، آگاهی دادن به مردم اهمیت دارد به خصوص افرادی که دچار بیماری هستند. لذا انجمن حمایت از بیماران سرطان‌های دستگاه‌های تناسلی تأسیس شده است. هدف از فعالیت این انجمن کمک به افرادی است که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول