سرود «حبیبی شکرا» در کوفه اجرا شد


سرود «حبیبی شکرا» در کوفه اجرا شد

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: سرود «حبیبی شکرا» برای نخستین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی‌ها به صورت دسته‌جمعی اجرا شد. سپس در شهر کوفه روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همزمان با اربعین حسینی، ۱۳ گروه سرود نوجوان به کشور عراق اعزام شد و سرود «حبیبی شکرا» را در شهرهای مختلف و مسیر پیاده روی زائران حرم سیدالشهداء (ع) اجرا کردند.

وی افزود: این کاروان ۱۵۰ نفره در آستانه اربعین حسینی و روزهای پس از آن بیش از ۵۰۰ اجرا در مواکب مختلف شهرهای نجف و کربلا و طریق الحسین داشتند که مورد استقبال مخاطبان و عزاداران امام حسین (علیه السلام) قرار گرفت. صبح ظهور سیستان، مصباح یزد، نسیم بهشت اصفهان، ستارگان ولایت، اسوه، سردار سلیمانی، ساکنان آسمان، سردار دل‌ها، آوای حرم، محبان، شمیم یاس، ابن الرضا و زینبیون گروه‌های سرود حاضر در این رویداد فرهنگی بودند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: سرود «حبیبی شکرا» برای نخستین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی‌ها به صورت دسته‌جمعی اجرا شد. سپس در قالب یک اجرای ۱۵۰ نفره در شهر کوفه روی صحنه رفت و پس از آن از چهارشنبه ۸ شهریور تا ۱۴ شهریور در مواکب مختلف طریق الحسین و کربلا خوانده شد. در روز دوشنبه ۱۳ شهریور نیز این گروه یک اجرای دسته‌جمعی ۱۵۰ نفره در صحن عقیق حرم امام حسین علیه السلام داشت.

زیبایی‌نژاد در پایان گفت: مضمون اصلی این سرود قدردانی از میزبانی مردم عراق و پذیرایی آنان در ایام اربعین حسینی از زائران سیدالشهدا (علیه السلام) به ویژه ایرانیان است. این مضمون برگرفته از یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره همین موضوع و تأکیدات ایشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه