چه چیزهایی دکوراسیون خانه را زیبا میکند؟


چه چیزهایی دکوراسیون خانه را زیبا میکند؟

تقریبا همه انسان‌ها به زیبا بودن محیط اطراف، مخصوصا محل سکونتشان اهمیت می‌دهند. اما نکته حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی این است که بدانید چه چیزهایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، نیازهای شما را رفع و به اندازه کافی کارایی داشته...

تقریبا همه انسان‌ها به زیبا بودن محیط اطراف، مخصوصا محل سکونتشان اهمیت می‌دهند. اما نکته حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی این است که بدانید چه چیزهایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، نیازهای شما را رفع و به اندازه کافی کارایی داشته باشند. در اینجا با بررسی 5 مورد اساسی از لوازم منزل، متوجه می‌شویم که چه چیزهایی دکوراسیون خانه را زیبا میکند.

چه چیزهایی دکوراسیون خانه را زیبا میکند؟

مبلمان

می‌توان گفت مبلمان عنصر اصلی سازنده دکوراسیون خانه به شمار می‌رود. زیرا قسمت وسیعی از فضای خانه را به خود اختصاص داده و با قرار گرفتن در مرکز، به طور غیرمستقیم برای تعیین مرزها و محدوده‌های منزل نیز کاربرد دارد. از این رو سلیقه شما در انتخاب این محصول، می‌تواند روی انتخاب سایر وسایل منزل نیز تاثیر گذار باشد. بنابراین برای خرید مبلمان بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • فضای حاکم بر منزل را می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان تغییر دهید.
  • با در نظر گرفتن متراژ خانه، ابعاد مبلمان را مشخص کنید.
  • مبل مدرن با دکوراسیون منزل شما تناسب دارد یا مبلمان کلاسیک؟
  • در کنار زیبایی ظاهری، راحتی مبلمان نیز نکته حائز اهمیتی است.
  • لوازم جانبی مبلمان مثل کوسن، جلو مبلی، میز عسلی و ... باید با دکور خانه همخوانی داشته باشند.

جاکفشی

با انتخاب و خرید جاکفشی مناسب می‌توانید علاوه بر ساماندهی و مرتب کردن کفش‌ها، روی زیبایی ظاهری دکوراسیون منزل نیز تاثیر بگذارید. خوشبختانه امروزه مدل‌های مختلفی از جاکفشی طراحی شده‌اند تا بتوان آن‌ها را در قسمت ورودی خانه یا بخش‌های پرتی ابتدایی منزل مورد استفاده قرار داد.

برای انتخاب یک جاکفشی خوب لازم است با توجه به متراژ منزل و نوع چیدمان اثاثیه، یکی از انواع داشبوردی، دیواری، نشیمن دار، سلطنتی، تاشو، ریلی، توکار یا کشویی را انتخاب کنید. البته در مورد آپارتمان‌های کوچک و نقلی، بیشتر افراد جاکفشی‌های ایستاده را ترجیح می‌دهند. این مدل در عین جادار بودن، فضای کمتری را نیز اشغال کرده و در صورت قرار گرفتن جلو در ورودی نظم خاصی را به بیننده اعضای خانه القا میکند.

اگر قصد دارید جاکفشی را در قسمت داخلی منزل به کار ببرید، بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون و جنس سایر وسایل خانه از انواع جاکفشی‌های فلزی، استیل، برنزی، هایگلاس، ام‌دی‌اف یا پی‌وی‌سی استفاده نمایید.

میز

انواع میز را می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه قرار داد که هر یک جلوه خاصی به فضا بخشیده و کارایی متفاوتی دارند. مثلا برای قسمت اصلی و مرکزی خانه، استفاده از میزهای عسلی و جلو مبلی مکمل نقش مبل بوده و زیبایی حال و پذیرایی را دو چندان می‌کنند. پرطرفدارترین میزهای جلو مبلی از جنس چوب، ام دی اف و فلز هستند.

میز تلویزیون نیز جز میزهای پرکاربرد در دکوراسیون منزل است. نمای تلویزیون با انتخاب یک میز مناسب کامل می‌شود. البته اغلب افراد سعی می‌کنند جنس این میز با سایر لوازم چوبی مثل میزهای جلو مبلی و جاکفشی و هم‌خوانی داشته باشد. طراحی‌های مختلفی مثل پایه‌دار و دیواری نیز تنوع بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است.

امروزه میز نهارخوری هم به لیست اثاثیه ضروری منزل اضافه شده است. بهترین جا برای قرار دادن میز ناهارخوری آشپزخانه است. در این صورت می‌توانید مطابق رنگ و طرح کابینت‌ها نیز میز ناهارخوری خود را سفارش دهید. اما اگر آشپزخانه دل‌بازی ندارید می‌شود قسمتی از پذیرایی را به این میز اختصاص داد که در این صورت باید جنس میز ناهارخوری با مبلمان و سایر لوازم سنخیت داشته باشد.

چه چیزهایی دکوراسیون خانه را زیبا میکند؟

دراور

خرید دراور که جز لوازم ضروری هر منزلی است، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه دراور جادارتر باشد، اتاق منظم‌تری خواهید داشت. دراور جز اثاث اتاق‌خواب به حساب می‌آید و برای چیدمان و سازمان‌دهی انواع لباس‌ها، کیف و کفش و سایر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بهتر است دراور زیبایی با کشوهای بزرگ انتخاب کنید. به این ترتیب هم با جا دادن لوازم اضافی داخل آن باعث نظم و زیبایی منزل شده‌اید و هم اینکه از آن به عنوان یک اکسسوری لوکس برای تزئین اتاق استفاده کرده‌اید.

روانشناسان معتقدند نباید از رنگ‌های تیره یا زننده برای اتاق‌خواب استفاده نمود. پس اگر قصد دارید دراوری با رنگ چوب بخرید، بهتر است رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید. هر چند امروزه تنوع رنگی زیادی در سرویس‌های چوب وجود دارد که به شما کمک میکند دراوری با رنگ ملایم و آرام‌بخش را در اتاق‌خواب خود قرار دهید.

کابینت

مهم‌ترین بخش ظاهری آشپزخانه کابینت است. اگر از یک طراح خوب کمک بگیرید، می‌توانید تمام فضاهای پرتی آشپزخانه را با کابینت پوشانده و محیط مناسبی برای مرتب کردن لوازم آشپزخانه فراهم کنید.

خوشبختانه کابینت‌ها در رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به بودجه و جنس لوازم آشپزخانه دایره انتخاب گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است به جنس و رنگ کاشی‌ها و شیرآلات نیز برای انتخاب کابینت دقت کنید.

  • کابینت‌های تمام چوب برای خانه‌هایی با سبک روستیک و گرمایی مناسب هستند. درست است که این محصولات هزینه بالایی دارند، اما جلوه خاصی به فضا می‌بخشند که قیمت آن را توجیه میکند.
  • کابینت‌های MDFیکی از انواع کابینت بوده که به‌راحتی با دکوراسیون منزل قابل تطبیق هستند. ضد حرارت و ضد رطوبت بودن این محصول در کنار طرح‌های مختلف کمک کرده تا کابینت ام دی اف طرفداران زیادی داشته باشد.
  • کابینت هایگلاس نوعی ام‌دی‌اف است که سطح براق‌تری داشته و راحت‌تر تمیز می‌شود. زیبایی و کارایی این محصول باعث هزینه بالای تولید آن شده است.
  • کابینت پلی گلاس نسل جدیدی از کابینت‌های ام دی اف است که علاوه بر براقیت و زیبایی، ضد خش بوده و خواص آنتی باکتریال دارد.

خوشبختانه در دنیای امروز دانش دکوراسیون داخلی نسبت به گذشته بالا رفته و عموم جامعه به ارزش آن پی برده‌اند. شما هم می‌توانید با استفاده از این دانش به چیدمان مطلوبی برای محیط زندگی‌تان برسید و فضایی گرم و صمیمی را در خانه ایجاد کنید تا همه اعضای خانواده در رفاه و آرامش باشند.

منبع:

https://archatrina.net/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جهیزیه عروس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه