عربستان سقوط میکند؟


بیشتر بازارهای سهام در خلیج فارس روز یکشنبه در واکنش به افزایش قیمت نفت در روز جمعه به کار خود پایان دادند، این در حالی است که شاخص عربستان روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از رویترز؛

با تداوم کاهش عرضه در اوایل هفته، از جانب عربستان سعودی و روسیه؛ قیمت نفت روز یکشنبه تحت تاثیر افزایش ذخایر دیزلی آمریکا و همچنین نگرانی‌ها در مورد ذخایر نفتی محدود، تقریبا یک درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۹ ماهه رسید.


در قطر، شاخص (QSI) ۱.۱ درصد افزایش یافت و بیشتر سهام این شاخص در قلمرو مثبت از جمله شرکت صنایع پتروشیمی قطر (IQCD.QA) که ۳.۵ درصد رشد کرد و شاخص معیار عربستان سعودی (TASI) با کاهش ۰.۹ درصدی بانک الرجحی (۱۱۲۰.SE) و کاهش ۱.۷ درصدی در بانک آلینما (۱۱۵۰.SE) ۰.۶ درصد کاهش یافت.


صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین گزارش بند چهارم خود اعلام کرد: بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان همچنین پیش بینی می‌شود از مازاد ۲.۵ درصدی در سال ۲۰۲۲ به کسری مالی ۱.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ برسد.

به گفته یک مقام صندوق بین المللی پول (IMF)؛ انتظار داریم رشد تولید ناخالص داخلی در عربستان سعودی از پیش بینی ۱.۹ درصدی فعلی کندتر شود تا منعکس کننده آخرین تمدید کاهش تولید نفت باشد، حتی با وجود اینکه رشد غیرنفتی همچنان پر قدرت به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی