کلیه خوک دو ماه کامل در بدن یک انسان به کار خود ادامه داد


کلیه خوک دو ماه کامل در بدن یک انسان به کار خود ادامه داد

این طولانی‌ترین مدت‌زمانی است که کلیه یک خوک در یک بیمار به فعالیت صحیح خود ادامه داده است.

پزشکان چند وقت قبل کلیه خوک را به یک بیمار مرگ مغزی پیوند زدند و حالا این کلیه وارد دومین ماه از فعالیت خود در داخل بدن یک انسان شده است.

محققان مرکز پزشکی NYU Langone Health این پیوند را در 14 ژوئیه (23 تیر) انجام دادند. براساس بیانیه مطبوعاتی دانشمندان، فرد دریافت کننده مردی 58 ساله بوده که «پیش از پیوند براساس معیارهای عصبی مرده اعلام شده است». در 13 سپتامبر (22 شهریور) یا 61 روز بعد از پیوند، آزمایش به تاریخ پایان توافق‌شده خود رسید و مرد از دستگاه تنفس مصنوعی خارج شد.

به عبارت دیگر، این مرد پس از پیوند عضو هیچ واکنشی نداشته است و پزشکان رضایت خانواده او را برای بررسی بیشتر پیوند دریافت کرده‌اند. اما اکنون مدت زمان این آزمایش به پایان رسیده و بقایای این مرد به خانواده‌اش تحویل داده شده است.

کلیه خوک دو ماه کامل در بدن یک انسان به کار خود ادامه داد

امکان پیوند کلیه خوک به انسان وجود دارد؟

دکتر «رابرت مانتگامری»، رئیس مؤسسه پیوند عضو Langone از دانشگاه نیویورک می‌گوید:

«با هدف ایجاد یک منبع نامحدود پایدار از اعضای بدن، باید بدانیم که چگونه اندام خوک پیوندشده به انسان را مدیریت کنیم. آزمایش آن‌ها در یک فرد فوت‌شده به ما اجازه می‌دهد تا رفتار سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و انتخاب‌های ویرایش ژن را بدون به‌خطرانداختن جان یک فرد زنده بهینه کنیم.»

هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا دانشمندان بتوانند مشخص کنند که آیا از چنین روشی می‌توان به طور کاملاً ایمن برای یک بیمار انسانی معمولی استفاده کرد یا خیر. با وجود این آزمایش‌ها، دانشمندان اکنون در حال آماده‌شدن برای آزمایشات بالینی هستند که ابتدا به تأییدیه FDA نیاز دارد.

در حالی که مشکل کمبود اعضای بدن از سال‌ها قبل در سراسر جهان احساس می‌شود، این آزمایش امیدوارکننده نشان می‌دهد که شاید در آینده برای پیوند عضو بتوان به اهداکنندگان غیرانسانی تکیه کرد. طبق داده‌های ارائه شده، در ایالات متحده حدود 100 هزار نفر در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند اما سالانه فقط حدود 20 هزار نفر کلیه جدید دریافت می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی