برای انتقال اتریوم از چه شبکه ای می توان استفاده کرد؟


برای انتقال اتریوم از چه شبکه ای می توان استفاده کرد؟

شبکۀ انتقال اتریوم یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های بلاکچینی در دنیای کریپتوکارنسی است که بیشتر توکن‌ها در راستای همین شبکه خرید و فروش می‌شوند. 

دنیای ارز‌های دیجیتالی روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. هم‌اکنون چندین هزار توکن در بلاکچین‌های مختلف ازجمله اتریوم فعالیت دارند. درواقع شما برای هر اقدامی در دنیای رمزارز‌ها ازجمله خرید اتریوم و... نیاز به این شبکه‌ها دارید.

به گفته گویا آی تی، اتریوم، نخستین و محبوب‌ترین بلاکچین قراردادهای هوشمند، آماده یک تحول بنیادین است. ادغام اتریوم که اجرا شده است، این بلاکچین را از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم کارآمدتر اثبات سهام منتقل می‌کند. تحلیل اتریوم این بوده است که این اقدام منجر به بهبود چشمگیر در عملکرد، امنیت و مقیاس‌پذیری شبکه خواهد شد. ادغام اتریوم فصل جدیدی را در تاریخ ارزهای دیجیتال رقم زده است. در ادامه با مهم‌ترین جنبه‌های این اتفاق مهم آشنا خواهیم شد که خرید اتریوم را در سال‌های اخیر چند برابر کرده است.

برای انتقال اتریوم از چه شبکه ای می توان استفاده کرد؟

آشنایی با شبکۀ ارز دیجیتال

برای این‌که با مفهوم شبکۀ انتقال اتریوم آشنا شوید، ابتدا باید مفهوم شبکه‌ها را بدانید. تمام ارز‌های دیجیتالی که تا به امروز روی کار آمده‌اند، به‌واسطۀ بلاکچین‌های اختصاصی فعالیت دارند. این شبکه‌ها از مزیت‌های زیادی برخوردارند و به شما در استعلام قیمت، خرید ارز‌ها و... کمک می‌کنند.

بلاکچین‌ها حتی در انتقال و نگه‌داری دارایی‌هایتان به کیف پول‌های دیجیتالی نیز کمک می‌کنند. در دنیای کریپتوکارنسی علاوه‌بر شبکۀ انتقال اتریوم، شبکه‌های دیگری برای ارز‌های دیجیتال ازجمله ترون، بیت کوین، بایننس و ... روی کار آمده‌اند. هر یک از این بلاکچین‌ها، ازلحاظ میزان کارمزد و ... تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

ERC 20؛ شبکۀ انتقال اتریوم

اگر قصد خرید اتریوم را دارید یا می‌خواهید عملیات مالی دیگری را روی این ارز دیجیتال انجام دهید، باید از شبکۀ ERC 20 استفاده کنید. این شبکه میزبانی صد‌ها توکن دیگر را نیز برعهده دارد. درواقع بسیاری از توکن‌هایی که به‌تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اند، مبتنی بر ERC 20 هستند. این توکن‌ها بعد از جذب سرمایه و پیشرفت، شروع به طراحی بلاکچین خود می‌کنند.

ERC 20 یا شبکۀ انتقال اتریوم، برخی قوانین و مقررات خاص دارد که تمام توکن‌های مبتنی بر آن، باید این قوانین را رعایت کنند. با رعایت این قوانین، از مزیت‌های شبکه بهره‌مند می‌شوند. مثلاً با خرید اتریوم یا توکن‌های مبتنی بر ERC 20 می‌توانید آن‌ها را برروی بیشتر کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم ذخیره کنید.

آدرس شبکۀ ERC 20 با X0 شروع می‌شود. این شبکه به‌عنوان بستری برای قرارداد‌های هوشمند کار می‌کند.

برای انتقال اتریوم از چه شبکه ای می توان استفاده کرد؟

بررسی مزیت‌های ERC 20

قبل از خرید اتریوم باید حتماً دربارۀ شبکۀ انتقال آن اطلاعاتی به‌دست بیاورید. شبکۀ این ارز دیجیتالی مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که بسیاری از کاربران را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ERC 20، بالا بودن سرعت انجام تراکنش‌هاست.

سرعت بالای تراکنش‌ها در شبکۀ ERC 20، آن را نسبت‌به سایر شبکه‌های انتقال، یک سروگردن بالاتر می‌برد. باوجود پیشرفت بسیار زیاد شبکه‌های بلاکچینی، اما برخی هنوز سرعت زیادی در انجام تراکنش‌ها ندارند و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار نیستند. البته بلاکچین‌هایی مانند ترون، با سرعت کم و کارمزد پایین توانسته‌اند هم‌اکنون بالاتر از ERC 20 قرار بگیرند و محبوبیت زیادی را در بازار از آن خود کنند.

شبکۀ ERC 20 علاوه‌بر سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها، از سرعت بالایی در تأیید آن‌ها نیز برخوردار است. ERC 20 با تسهیل ایجاد توکن‌ها، توانسته است به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های بلاکچینی در تمام دنیا شناخته شود.

به‌لطف وجود شبکۀ انتقال اتریوم، امکان جعل یا دستکاری قرارداد‌ها وجود ندارد و بستری امن برای معاملات به‌وجود می‌آید. درواقع شبکۀ ERC 20 میزان خطا‌های انسانی را به‌حداقل می‌رساند. بنابراین با تحلیل قیمت اتریوم و خرید آن می‌توانید در بستری امن، معامله‌تان را انجام دهید.

معایب ERC 20

ERC 20 مشکلاتی نیز دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. ازجمله مشکلات آن می‌توان به تابع Transfer اشاره کرد. همچنین در سریع‌ترین زمان و بدون هیچ مشکلی، باعث ایجاد توکن می‌شود. این مسئله شاید در نگاه اول، یکی از مزیت‌ها به‌شمار بیاید، اما کمی که دقیق‌تر شوید، متوجه خواهید شد که با این ویژگی تعداد توکن‌های بی‌ارزش بازار بالا می‌رود، چون هرکسی می‌تواند توکن اختصاصی خود را طراحی کند.

ازجمله عیب‌ها و مشکلات دیگر شبکۀ انتقال اتریوم می‌توان به میزان کارمزد بالا اشاره کرد. همین ویژگی باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران، از به‌کارگیری شبکه پشیمان شوند و از روش‌های دیگری برای خرید و انتقال اتریوم و دارایی‌هایشان استفاده کنند. درواقع در جدول میزان کارمزد‌ها، ERC 20 بعد از شبکه‌های TRC 20، BEP2 و BEP 20 قرار می‌گیرد.

با تحلیل اتریوم، در صورت استفاده از ERC 20، حتی اگر روند قیمت اتریوم را صعودی پیش‌بینی کردید، به‌دلیل کارمزد بالا، تا حد زیادی از سود این معامله از بین می‌رود.

برای انتقال اتریوم از چه شبکه ای می توان استفاده کرد؟

BEP 20؛ یک گام فراتر از ERC 20

برای خرید اتریوم و انتقال آن می‌توانید از شبکۀ BEP 20 نیز استفاده کنید. BEP 20 یا Binance Chain Evolution Proposal2 به‌عنوان یک استاندارد درزمینۀ ساخت و طراحی توکن در بایننس چین شناخته می‌شود. با استفاده از این استاندارد، به‌راحتی می‌توانید توکن‌ها و آلت کوین‌های اتریوم را انتقال دهید.

BEP 20 با توسعۀ ERC 20 و BEP2 فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون توسط بسیاری از افراد برای انتقال و خرید اتریوم استفاده می‌شود. این شبکه قوانین مشخصی را در بستر بایننس چین به‌وجود آورده‌است. همچنین قابلیت استفاده از توکن‌های سازگار در بلاک‌چین‌های مختلف را نیز دارد.

کارمزد مناسب نیز ازجمله مزیت‌های BEP 20 است. درواقع نرخ کارمزد برای هر معاملۀ آن ۰٫۰۵ درصد محاسبه می‌شود. زمان انجام تراکنش‌ها نیز از مزیت‌های دیگر این شبکه به‌شمار می‌آید. این شبکه با ایجاد بلاک در سه ثانیه، به انجام سریع تراکنش‌ها کمک می‌کند.

ERC 20 یا BEP 20؛ از کدام یک برای خرید اتریوم یا انتقال آن استفاده کنم؟

ERC 20 به‌دلیل مشکلات مختلف مثل نرخ بالای کارمزد‌ها، محبوبیت زیادی برای معامله‌گر‌ها ندارد. همۀ افراد فعال در بازار کریپتوکارنسی، به‌دنبال شبکه‌هایی با کارمزد پایین‌تر می‌گردند. به همین دلیل BEP 20 توانسته است گوی سبقت را نسبت‌به ERC 20 برباید و به‌دلیل کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌ها، یک سروگردن نسبت‌به ERC 20 بالاتر قرار بگیرد. درواقع سرعت شبکه‌های TRC 20 BEP2 و BEP2O نسبت‌به ERC 20 بیشتر است.

با توجه به این توضیحات، اگر قصد تحلیل اتریوم را دارید و می خواهید با خرید اتریوم سود زیادی به‌دست بیاورد و کارمزد کمتری هم بپردازید، از BEP 20 استفاده کنید.

جمع‌بندی

شبکه‌های بلاکچینی ERC 20 یا BEP 20 بهترین بستر‌ برای خرید اتریوم یا انتقال این ارز دیجیتال هستند. اگر قصد انجام معامله‌ای را دارید و به‌دنبال بستری با میزان کارمزد پایین و سرعت بالا می‌گردید، این دو مورد بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آیند. ERC 20 یک سروگردن نسبت‌به BEP20 پایین‌تر است، اما بااین‌حال ERC 20 هنوز توسط بسیاری از معامله‌گر‌های بازار معامله می‌شود و بسیاری از مردم برای انجام سرمایه‌گذاری‌هایشان، به‌سراغ این فناوری ‌می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !