افزایش کیفیت وانت آریسان 2 عملی شد/ مصرف سوخت کم تر، شتاب بیش‌تر


افزایش کیفیت وانت آریسان 2 عملی شد/ مصرف سوخت کم تر، شتاب بیش‌تر

ایران خودرویی ها با نگاه به موضوع ارتقای کیفیت که در این خودروساز همواره دنبال می شود، آریسان ۲ را به بازار معرفی کردند. خودرویی که مدتی از معرفی آن گذشته است و آمارهای کیفی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نشان از بهبودهای کیفی آن دارد.

ایران خودرو به عنوان یکی از قدیمی ترین خودروسازان خاورمیانه از همان ابتدای آغاز به کار سعی کرد با محصول پیکان خودروهایی متناسب با نیاز بازار به تولید برساند. پیکان های کار، استیشن، دو لوکس و جوانان از جمله خودروهایی هستند که این خودروساز به تولید رساند. به طور مثال مدل جوانان نیاز اسپرت سواران بازار را تامین می کرد و مدل استیشن نیز برای حمل کالاهای کوچک و خانواده های پر جمعیت مناسب بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از روابط عمومی ایران خودرو؛ اما در این بین خودرو دیگر این خودروساز که توانست بخش حمل و نقل شهری و سبک را پوشش دهد، پیکان وانت بود. وانتی با کیفیت مناسب، قیمت ارزان و استهلاک پایین که حتی هنوز هم می توان گاهی نمونه هایی از آن را در حال فعالیت دید.
اما پس از پایان تولید وانت پیکان ایران خودرو برای این که سهم بازار خود را از دست ندهد، به سراغ تولید محصولی رفت که از پایه توسط این شرکت طراحی و ساخته شد. وانت آریسان خودرویی بود که توانست جای پیکان وانت را در بازار بگیرد. خودرویی مناسب برای حمل بارهای سبک درون شهری که با توجه به شبکه خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.
هر چند وانت آریسان یک از نظر کیفیت گاهی مورد گله خریداران قرار می گرفت، اما با توجه به قیمت و در دسترس بودن قطعات این خودرو گزینه خوبی برای حمل کالاها بود. با این حال ایران خودرویی ها با نگاه به موضوع ارتقای کیفیت که در این خودروساز همواره دنبال می شود، آریسان ۲ را به بازار معرفی کردند. خودرویی که مدتی از معرفی آن گذشته است و آمارهای کیفی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نشان از بهبودهای کیفی آن دارد.
نکته مهم در مورد این خودرو این که به طور کلی به لحاظ ساختاری یک انقلاب را تجربه کرده است و بخش های بسیاری همچون قوای محرکه و شرایط انتقال نیرو در آن دستخوش تغییر شده اند.


جهت مشاهده تست وانت آریسان 2 روی لینک زیر کلیک کنید:


وانت آریسان 2


گزارش های ISQI نشان می دهد پروژه های ارتقای کیفیت این خودرو که از سال گذشته آغاز شده بود، نتیجه بخش بوده است و تا مرداد ماه امسال کیفیت این خودرو ۱۱ نمره مثبت افزایش یافته و البته یکی دیگر از شاخص های بهبود یافته، شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتری بوده که با بهبود ۲۷درصدی از اهداف تعیین شده ایران خودرو برای این محصول جلوتر است.
نکته جالب توجه در خصوص این خودرو این که بیش‌ترین بهبودهای ایجاد شده در نظرسنجی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مربوط به شاخص هایی چون مصرف سوخت، علمکرد گیربکس، شیشه بالابرها، قدرت و شتاب و کیفیت سواری خودرو است.
البته این همه ماجرا نیست، زیرا ایران خودرو در بازطراحی مجدد این خودرو که آریسان را به آریسان ۲ بدل کرد، در سازه شاسی و بدنه نیز تغییراتی اعمال کرد. به ویژه این تغییرات در بخش شاسی مربوط به استحکام بود.
از این رو توانایی های حمل بار و البته قابلیت اعتماد در وانت آریسان ۲ بسیار بیشتر از آریسان ۱ است. در واقع شاسی آریسان ۲ را باید یک سازه جدید به حساب آورد که در آن کیفیت سواری، ایمنی سرنشینان و هندلینگ بهتر خودرو در کنار دوام لحاظ شده است و به همین دلیل اگر آریسان ۲ را یک محصول با ظاهری آشنا و باتنی جدید بنامیم بی راه نگفته ایم.
موتور آریسان ۲ یک نمونه XU7+ است که به توجه به افزایش سطح کیفیت و کارآیی می تواند استانداردهای یورو پنج را پاس کند و این در حالی است که مصرف سوخت این خودرو هم کاهش یافته است. البته این خودرو دیگر دیفرانسیل عقب نیست و به همین دلیل متعلقاتی چون دیفرانسیل و میل کاردان از آن حذف شده تا حتی میزان صدای کم‌تری هم تولید شود.
موتور می تواند تا ۱۳ درصد قدرت بیش‌تری تولید کند و توان نیز به 101 اسب بخار رسیده است که با توجه به بهبود گیربکس و البته استفاده خودرو از سوخت CNG می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نقل تجاری سبک درون شهری باشد.
ضمنا این خودرو با توجه به بهبود سیستم گیربکس و صفحه کلاچ از نظر عملکردی نیز در ترافیک های شهری خودروی راحت تر است، زیرا کیفیت کلاچ افزایش یافته و نیروی کم‌تری صرف استفاده از آن می شود.
به این ترتیب باید وانت آریسان ۲ را ادامه دهنده راهی دانست که پیکان وانت سال ها رفته است و این خودرو هم می رود تا پا جای پای نیاکان بگذارد. به طور کلی اجرای پروژه های کیفی در خصوص این خودرو باعث شده مجموع کیفیت آریسان ۲ نسبت به قبل تا ۳۶ رصد افزایش یابد که عدد قابل تاملی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قدردانی حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها