طرح‌های اثرگذار سال 1401 ارزشیابی می‌شوند


طرح‌های اثرگذار سال 1401 ارزشیابی می‌شوند

در راستای اجرای فرایند نظارت و ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری، ارزشیابی طرح‌های اثرگذار در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی انجام خواهد شد.

طرح‌های اثرگذار سال 1401 ارزشیابی می‌شوند

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر رسول یاراحمدی در مورد ارزشیابی طرح‌های اثرگذار سال ۱۴۰۱ گفت: شاخص‌های مربوط به ارزشیابی طرح‌های اثرگذار در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سال ۱۴۰۱ به ۶ شاخص تغییر یافته است. دو شاخص طرح‌های اثرگذار بر حوزه آموزش و شاخص‌های اثربخشی اجتماعی اقتصادی در حیطه علم‌سنجی و همچنین در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور نیز یک شاخص طرح‌های اثرگذار بر حوزه آموزش افزوده شده است.

وی یادآور شد: همچنین پس از تعیین دبیر و اعضای کمیته‌های تخصصی، کارگاه‌هایی جهت آشنایی شاخص‌های ارزشیابی طرح‌های اثرگذار برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه محور اثرگذاری به عنوان یکی از محورهای جدید و نافع در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، اظهار کرد: این محور در سال اول به صورت پایلوت در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور و در ارزشیابی سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از محورهای مهم در ارزشیابی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین مراکز تحقیقاتی با ردیف مستقل بودجه و فعالیت بالای ۱۰ سال قرار دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ سرپرست مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات افزود: در ارزشیابی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سال ۱۴۰۱، تمامی طرح‌های تحقیقاتی واصله واجد شرایط در ۶ کمیته تخصصی با توجه به ادغام دو کمیته سلامت عمومی و بهداشتی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!