کی برنده است؟ Galaxy S23 Ultra یا آیفون 15 پرومکس؟   


کی برنده است؟ Galaxy S23 Ultra یا آیفون 15 پرومکس؟ توسط واحد تبلیغات /...
کی برنده است؟ Galaxy S23 Ultra یا آیفون 15 پرومکس؟ توسط واحد تبلیغات / مهر ۴, ۱۴۰۲ / 7 دقیقه برای مطالعه باید به این رقابت عادت کنیم؛ سالیان سال است که اپل و سامسونگ در حال رقابت...
کی برنده است؟ Galaxy S23 Ultra یا آیفون 15 پرومکس؟
توسط / / 7 دقیقه برای مطالعه

باید به این رقابت عادت کنیم؛ سالیان سال است که اپل و سامسونگ در حال رقابت با یکدیگر هستند و کار به مرحله‌ای رسیده است که دیگر نمی‌توان با قطعیت گفت کدام پرچم‌دار قدرتمندتر است. اما نباید از یاد ببریم که با توجه به شرایط اخیر و ممنوعیت واردات پرچم‌دارهای اپل، محبوبیت کهکشانی‌های سامسونگ در بازار ایران، افزایش چشم‌گیری داشته است.

جدا از بحث امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری، قیمت S23 ultra نسبت به آیفون‌های اپل، معقول‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اما در این مقایسه تصمیم داریم جدا از بحث قیمت s23 ultra و شرایط واردات پرچم‌دارها، ببینیم از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کدام‌یک از پرچم‌دارها از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند.

در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه طراحی گلکسی S23 Ultra با آیفون ۱۵ پرومکس

طراحی Galaxy S23 Ultra

غول کره‌ای دنیای تکنولوژی از نظر طراحی به یک زبان واحد رسیده است و هر سال که می‌گذرد، این زبان را تکمیل‌تر می‌کند. در گلکسی اس 23 اولترا نیز همین اتفاق رخ داده است و سامسونگ همان زبان طراحی نسل قبل را با اندکی تغییرات مثبت به کار گرفته و خروجی آن، شاهکاری به نام گلکسی S23 Ultra را تشکیل داده است.

فریم گلکسی اس 23 اولترا در مقایسه با نسل قبلی، مقداری تخت‌تر شده است و همین موضوع به خوش دست‌تر شدن پرچم‌دار سامسونگ کمک می‌کند. بگذارید حالا که در مورد فریم صحبت کردیم، بگذارید به شما بگوییم که جنس فریم آلومینیومی پرچم‌دار سامسونگ، زمانی که این گوشی را در دست می‌گیرید، حس لوکس بودن گوشی را در همان ابتدا به شما القا می‌کند.

خمیدگی دو طرف نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا، به جذابیت بصری آن افزوده است و این مورد، یکی از مهم‌ترین برتری‌های گلکسی اس 23 اولترا نسبت به آیفون‌های 15 پرو است.

بدنه این گوشی از جنس شیشه است و سامسونگ سعی کرده است با به کارگیری متریال درجه 1، ممتاز بودن گوشی را از همه نظر اثبات کند. رنگ‌هایی که سامسونگ برای پرچم‌دار خود برگزیده است، خاص و جذاب است و لایه مات کار شده برروی قاب پشتی، جذابیت رنگ‌ها را چندین برابر کرده است.

در مجموع، گلکسی اس 23 اولترا از نظر طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تنوع بالای رنگ‌ها در این پرچم‌دار، جذابیت بصری آن را جذاب کرده است.

طراحی iPhone 15 Pro Max

اپل مراسم معارفه آیفون 15 پرو و 15 پرومکس را با کلیدواژه‌ی تیتانیوم آغاز کرد و این موضوع به این معنی است که اپل در آیفون‌های 15 پرو، تمرکز خود را روی طراحی و متریال ممتاز پرچم‌دار خود گذاشته است.

جنس بدنه‌ی پرچم‌دارهای غول کوپرتینویی از تیتانیوم است و طبق ادعای اپل، متریال استفاده شده در آیفون‌های 15 پرو، پیش از این در فضاپیماها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

استفاده از تیتانیوم در بدنه آیفون 15 پرومکس به سبک وزن شدن و جذاب‌تر شدن این پرچم‌دار کمک بسیاری کرده است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود به یک‌نواخت بودن زبان طراحی آیفون‌های سری پرو اشاره‌ نکنیم.

غول کوپرتینویی زبان طراحی واحد خود را از سه نسل قبل یعنی آیفون 12 آغاز کرد و آن را تا آیفون 15 ادامه داد و همین موضوع سبب شد تا طرفداران اپل نیز به عدم نوآوری در طراحی‌ آیفون‌های 15 پرو اعتراض کنند.

اما در مجموع، اپل به یک استاندارد در طراحی محصول خود رسیده است و با توجه به تجارب گذشته این غول دنیای تکنولوژی، بعید است که در نسل‌های بعدی آیفون‌های پرو، تغییر عجیبی در طراحی این محصولات مشاهده کنیم.

سخت افزارGalaxy S23 Ultra قدرتمندتر است یا iPhone 15 Pro Max؟

سخت افزار Galaxy S23 Ultra

سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 23 خود، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه‌ی گلکسی را برگزیده است که به جرات می‌توان گفت، این چیپست در دنیای گوشی‌های اندرویدی، رقیبی را پیش روی خود نمی‌بیند. گلکسی اس 23 اولترا در دو نسخه 8 گیگابایت و 12 گیگابایت حافظه رم وارد بازار شده است که هر دو نسخه می‌توانند در کنار چیپست قدرتمند این پرچم‌دار، امور سنگین را به راحتی انجام دهند.

از نظر سخت‌افزاری، گلکسی اس 23 اولترا به اندازه‌ای قدرتمند است که تمام بازی‌های گرافیکی را به راحتی اجرا می‌کند و تمام گوشی‌های گیمینگ را به چالش می‌کشد.

در مجموع گلکسی اس 23 اولترا، از نظر سخت‌افزاری بی نظیر است. در دنیای گوشی‌های اندرویدی کمتر پرچم‌داری را می‌توانید پیدا کنید که حریف این کهکشانی کره‌ای شود.

قیمت S23 Ultra در ایران نسبت به پرچم‌دارهای آیفون کمتر است و با وجود برابری حدودی در بخش سخت‌افزاری، این گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

سخت افزار iPhone 15 Pro Max

اپل در رویداد WonderLust مدعی شد که آیفون‌های 15 پرو، با دارا بودن چیپست A17 Pro قادر هستند با کنسول‌های بازی نظیر PS5 و XBOX Series X رقابت کنند.

کوپرتینویی‌ها مدعی شده‌اند که چیپست 3 نانومتری A17 Pro قوی‌ترین تراشه حال حاضر بین تمام گوشی‌های هوشمند است و هیچ اموری نیست که این چیپست قادر به انجام آن نباشد.

البته که این پرچم‌دارها هنوز به دست کاربران نرسیده و تست‌های مختلف را پشت سر نگذاشته‌اند و این اطلاعات، ادعای اپل است. باید صبر کنیم و ببینیم گوشی‌های 15 پرو اپل در عمل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا با آیفون ۱۵ پرومکس

صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ همیشه حرف اول را در دنیای نمایشگرهای موبایلی می‌زند و هیچ‌وقت رقیبی را پیش روی خود در این زمینه نداشته است.

گلکسی اس 23 اولترا یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است که به جرات می‌توان گفت چشم‌های شما از نگاه کردن به این نمایشگر، لذتی بی تکرار را تجربه می‌کنند.

تفاوتی ندارد که شما قصد انجام بازی‌ دارید یا می‌خواهید به تماشای محتوای ویدئویی بپردازید؛ گلکسی اس 23 اولترا اینجا است تا با نمایشگر فوق‌العاده‌ی خود شما را شگفت زده کند.

دیگر رقبای هم قیمت s23 Ultra از نظر نمایشگر، کیفیت کمتری نسبت به این پرچم‌دار کره‌ای دارند و می‌توان گفت گلکسی اس 23 اولترا بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

صفحه نمایش آیفون 15 پرومکس

کوپرتینویی‌ها در زمینه نمایشگر به یک استاندارد بزرگ رسیده‌اند و نسل به نسل آن را تکرار می‌کنند.

آیفون 15 پرومکس یک نمایشگر 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد که با کیفیت و رزولوشن بالایی که دارد، می‌تواند پرچم‌دار سامسونگ را به چالش بکشد. حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 15 پرومکس در پیک زمانی به 2000 نیتز می‌رسد که یک عدد بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

این نمایشگر می‌تواند به کمک چیپست A17 Pro، تجربه بی نظیری را در زمینه بازی‌های موبایلی برای کاربران فراهم کند.

دوربین گلکسی S23 Ultra کیفیت بهتری دارد یا آیفون ۱۵ پرومکس؟

دوربین گلکسی 23 اولترا

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی پرچم‌دار کره‌ای، قادر است تا تجربه شما در زمینه عکاسی با موبایل را برای همیشه تغییر دهد. سامسونگ برای سیستم دوربین پرچم‌دار خود اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و سعی کرده است تا بهترین‌ها را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

علاوه‌بر دوربین اصلی، دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپی، 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 4 گانه‌ی دوربین‌های گلکسی اس 23 اولترا را تشکیل می‌دهند.

وظیفه ثبت تصاویر سلفی در گلکسی اس 23 اولترا نیز بر عهده دوربین 12 مگاپیکسلی است که قادر است تصاویر با کیفیتی را به ثبت برساند.

دوربین آیفون 15 پرومکس

اپل در سیستم عکاسی پرچم‌دار خود دست به تغییرات بزرگی زده است و سنسور پریسکوپی را به سه‌گانه‌ی دوربین‌های خود اضافه کرده است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این پرچم‌دار به مانند نسل قبلی، تصاویر فوق‌العاده‌ای را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی پریسکوپی نیز سه گانه‌ی دوربین‌های آیفون 15 پرومکس را تکمیل می‌کند.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 15 پرومکس نیز قادر است تا تصاویر بی نظیری را به ثبت برساند.

مقایسه عملکرد باتری گلکسی S23 Ultra با آیفون ۱۵ پرومکس

عملکرد باتری گلکسی اس 23 اولترا

تامین انرژی این گوشی برعهده باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند بیش از یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. سیستم فست شارژ 45 واتی گلکسی اس 23 اولترا نیز قادر است تا ظرف 30 دقیقه، 65 درصد باتری را شارژ کند.

عملکرد باتری آیفون 15 پرومکس

تامین انرژی این پرچم‌دار برعهده یک باتری 4422 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند بیش از یک روز شارژدهی داشته باشد. سیستم فست شارژ 27 واتی نیز قادر است تا ظرف 30 دقیقه، حدود 40 درصد باتری را شارژ کند.

جمع بندی

هر دو پرچم‌دار در همه‌ی زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اما با توجه به موضوع عدم رجیستر شدن آیفون‌های سری 15 و کمتر بودن قیمت S23 Ultra، برگ برنده در اختیار پرچم‌دار کره‌ای است. اما در انتها انتخاب با شما است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته