هاشمی: در ورزش بانوان اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است


هاشمی: در ورزش بانوان اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه بانوان اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده و برای اولین‌بار در برخی رشته‌ها بانوان مدال کسب کردند که نشان‌دهنده توسعه ورزش بانوان ما است.

هاشمی: در ورزش بانوان اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ کیومرث هاشمی پس از مراسم اختتامیه مسابقات گلف قهرمانی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته گلف از رشته‌های خوب و خانوادگی است که به نظر من باید توجه بیشتری به توسعه این ورزش شود و وزارت ورزش هم یکی از وظایفش این است که حمایت بیشتری از خانواده گلف کشور انجام بدهد. مخصوصاً در زمینه زیرساخت‌ها که محدودیت‌هایی در این زمینه داریم. تنها زمین گلف بزرگ کشور در تهران و مجموعه ورزشی انقلاب است.

وی افزود: در زمینه مینی‌گلف هم اقدامات خوبی انجام شده است و یک ورزش سهل‌الوصول است و حتی در پشت‌بام‌های خیلی از کشورها مینی‌گلف راه‌اندازی شده است. در کشور ما هم چنین اقداماتی انجام شده ولی نیاز به تبلیغ بیشتری است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اولین مدال طلایی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و عملکرد خوب بانوان در این مسابقات اظهار داشت: در حوزه بانوان اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است. برای اولین‌بار در برخی رشته‌ها بانوان مدال کسب کردند که نشان‌دهنده توسعه ورزش بانوان ما است و اینکه ما استعدادهای خوبی در بحث ورزش جوانان داریم که باید توجه بیشتری در جامعه ورزش به آنها شود.

هاشمی گفت: از والیبال هم انتظار مدال طلا می‌رفت چون در دوره گذشته مدال طلای بازی‌های آسیایی را گرفته بودیم. اما با توجه به اینکه والیبال یک رشته تیمی و مورد علاقه مردم است خوشحالی از این مدال مضاعف‌تر است مخصوصاً بعد از مسابقاتی که در ارومیه برگزار شد و همه انتظار داشتند که در کشورمان تیم ملی والیبال اول شود خود والیبالیست‌ها هم ناراحت بودند و در بازی‌های آسیایی آن را جبران کردند.

وی در مورد نشستش با جامعه دانشگاهی بیان داشت: در قطب‌های اصلی ورزش کشور در بعد علمی مجموعه دانشکده‌های تربیت‌بدنی ما و همچنین گروه‌های تربیت‌بدنی که در سراسر کشور وجود دارد با رؤسای دانشکده‌ها و مسئولین این گروه‌ها نشستی برگزار کردیم. البته با بخشی از آنها این جلسه برگزار شد که جلسه‌ای چهار ساعته و نسبتاً خوب بود. جلسه‌ای دو طرفه‌ای بود که نقطه‌نظرات این عزیزان را شنیدیم ما هم نقطه‌نظرات خود را ارائه کردیم و قرار بر این شد که ما هم دنبال مدلی برگردیم که جامعه ورزش و جامعه علمی ورزش را بیشتر کنیم و از ظرفیت علمی ورزش بیشتر استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ضمن اینکه ما 5 میلیون دانش‌آموز داریم که در چارچوب ورزش و تربیت تعریف می‌شود و این هم باید مورد توجه قرار بگیرد که دانش‌آموزان ما بتوانند از ورزش برای سلامت خودشان استفاده کنند. نشست خوبی بود و قرار شد یک گروه از بین این عزیزان به عنوان نماینده انتخاب شوند و نشست‌های تخصصی با آنها داشته باشیم تا به مدل مورد نظرمان برسیم.

هاشمی در مورد کمبودهای زیرساخـت‌های ورزش و همچنین دستور رئیس جمهور برای ساخت مجموعه ورزشی عنوان کرد: بعد از انقلاب خدمات خوبی در بخش زیرساخت‌ها انجام شده است. به لحاظ کمی خیلی وضعیت خوبی داریم اما نیاز است که در بعد کیفی توجه بیشتری شود و ما نیاز داشتیم که ورزشگاه‌های بیشتری داشته باشیم که این اتفاق مبارک در مراسم تجلیل از ورزشکاران افتاد و خود آقای رئیس جمهور اعلام کردند یک مجموعه ورزشی در تهران احداث شود. تقریباً در مرحله شناسایی‌ زمینش در تهران هستیم.

وی در مورد اینکه ورزشکاه نزدیک فرودگاه امام خواهد بود، گفت: چند زمین مدنظر است اما اجازه بدهید که ما نگوییم تا تبلیغی برای جای خاصی نشود. تقریباً در حال نهایی شدن است که بعد از نهایی شدن با دستان مبارک رئیس جمهور کلنگ‌زنی این مجموعه ورزشی انجام می‌شود. این دغدغه سالیان سال مردم کشورمان مخصوصاً در تهران بزرگ است که رویدادهای بزرگ‌مان در رشته فوتبال و سایر ورزش‌های‌مان داشته باشیم که در کنار آن هم سالن‌های چند منظوره خواهیم داشت تا همه رشته‌های ورزشی از این مجموعه ورزشی بهره‌مند شوند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!