تصویب افزایش 8 برابری سرمایه صبافولاد خلیج‌ فارس


تصویب افزایش 8 برابری سرمایه صبافولاد خلیج‌ فارس

سرمایه شرکت صبافولاد خلیج‌ فارس با مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده با افزایش 809 درصدی همراه شد.

تصویب افزایش 8 برابری سرمایه صبافولاد خلیج‌ فارس

به گزارش ایران اکونومیست،‌ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صبافولاد خلیج‌فارس امروز با حضور اکثریت سهامداران در محل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در تهران با دستور افزایش سرمایه شرکت، تغییر اساسنامه شرکت و تصویب انجام پروژه‌های فاز 2 این شرکت برگزار شد.

در این مجمع، احسان دشتیانه مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس به عنوان دبیر مجمع در گزارشی به اعضای مجمع اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت از محل IPO یا صرف سهام انجام خواهد شد که منابع آن برای اجرای پروژه فاز 2 شرکت صرف خواهد شد.

وی گفت:‌ با افزایش سهام و صرف سهام 18 درصد از سهام شرکت شناور می‌شود و از این طریق 4500 میلیارد تومان منابع جمع‌آوری و صرف افزایش سرمایه شرکت می‌شود و سرمایه شرکت از 550 میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس همچنین در مورد تولید این شرکت گفت: تولید این شرکت در 9 ماهه گذشته 873 هزار تن تولید و فروش بوده که حدود 10 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

دشتیانه در مورد فاز دوم این شرکت گفت: پروژه تولید آهن اسفنجی در واحد احیای شرکت به ظرفیت یک میلیون و 760 هزار تن خواهد بود و تا سال 1410 برنامه شرکت رسیدن به تولید 3 میلیون تن ورق در سال خواهد بود.

وی گفت: رشد تولید تا آخر امسال 15 درصد خواهد بود البته در 6 ماه اول این رشد به 28 درصد افزایش یافته، تلاش می‌شود تولید این شرکت تا پایان سال جاری به یک میلیون و 50 هزار تن و سال آینده تولید به 1.3 میلیون تن برسد.

مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس در مورد صادرات این شرکت گفت: 360 هزار تن صادرات بریکت از طریق رینگ صادراتی بورس کالا داشته‌ایم و ارز حاصل از آن در سامانه نیما عرضه می‌شود. هدفگذاری ما افزایش صادرات است البته اگر محدودیت‌ها رفع شود صادرات به 550 هزار تن در سال آینده خواهد رسید.

دشتیانه همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر سود این شرکت در مجمع آینده تصویب شود، گفت: اگر سودی در مجمع که در سه ماه آینده تصویب شود، آن را به صورت متمرکز و از طریق سجام برای سهامداران واریز می‌کنیم.

وی همچنین گفت: با مصوبه امروز مجمع شرکت سرمایه صبا فولاد خلیج‌فارس از 5 هزار و 500 میلیارد ریال با افزایش 809 درصدی به 50 هزار میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس گفت: درآمدی که از محل سلب حق‌تقدم صاحبان سهام و صرف سهام انجام خواهد شد، صرف اجرای پروژه فاز 2 شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس خواهد شد.

به گزارش فارس، مواردی که در دستور کار این مجمع فوق‌العاده قرار داشت به تصویب اعضای هیأت مدیره مجمع رسید و قرار شد فرآیند ثبت افزایش سرمایه شرکت در موعد قانونی در نزد شرکت ثبت اسناد انجام شود.

پایان پیام/




بورس تهران میزبان اولین شرکت پروژه محور می‌شود