درخواست ترامپ برای تعویق روز محاکمه رد شد


درخواست ترامپ برای تعویق روز محاکمه رد شد

دادگاهی در نیویورک که پرونده کلاهبرداری دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا و دیگر متهمان را در پرونده ارزش‌گذاری دارایی‌های او بررسی می‌کند، درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن روز محاکمه‌اش را در کرد.

به گزارش رویترز، دادگاهی در نیویورک از به تعویق انداختن روز محاکمه دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا به جرم کلاهبرداری در دوم اکتبر، خودداری کرد. پیشتر، ترامپ قاضی این دادگاه را به امتناع غیرقانونی از رد قسمت عمده کیفرخواست متهم کرده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هیاتی متشکل از پنج قاضی در دادگاه منهتن، درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن محاکمه را رد کردند.

این هیات همچنین دستور قاضی دیوید فریدمن در ۱۴ سپتامبر را برای متوقف کردن روند محاکمه در مدت بررسی درخواست ترامپ، رد کرد. خود فریدمن عضوی از هیئت منصفه روز پنجشنبه بود.

حکم این هیات دو روز پس از آن صادر شد که آرتور انگورون، قاضی دادگاه ایالتی نیویورک، ترامپ را متهم کرد که کسب و کار خانوادگی و ارزش دارایی‌های خود را به طور متقلبانه‌ای افزایش داده‌ است تا از وام و مزایای بیمه‌ای بالاتری برخوردار شود.

لاتیشا جیمز، دادستان کل نیویورک در سپتامبر ۲۰۲۲ ترامپ، پسران بزرگ‌سال او، سازمان ترامپ و چند تن دیگر را به دروغ‌گویی درباره ارزش خالص دارایی‌های او متهم کرده و تحت پیگرد قانونی قرار داده بود.

جیمز به دنبال جریمه حداقل ۲۵۰ میلیون دلاری، ممنوعیت فعالیت تجاری ترامپ و پسرانش دونالد جونیور و اریک در نیویورک و ممنوعیت پنج ساله بهره‌برداری از املاک و مستغلات تجاری علیه ترامپ و سازمان ترامپ است.

وکلای ترامپ و دیگر متهمان برای اظهار نظر در این باره در دسترس نبودند. همچین دفتر جیمز نیز هنوز نظری در این باره نداده است.

این پرونده بی‌ارتباط با چهار اتهام جنایی دیگر علیه ترامپ، از جمله تلاش برای معکوس کردن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است.

ترامپ برای تمامی اتهاماتی که با آن‌ها روبه‌روست، دادخواهی کرده و با توجه به این که جیمز یک دموکرات است، در میان تلاش‌هایش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، این اتهامات را دارای انگیزه‌های سیاسی تلقی کرده است.

ترامپ در ۱۴ سپتامبر از انگورون شکایت کرده و خواستار به تعویق افتادن محاکمه خود شده بود. او همچنین انگورون را به نادیده گرفتن حکم ژوئن این دادگاه متهم کرد که طبق گفته خودش، به دلیل این که ادعاهای جیمز «زیادی قدیمی» بودند، خواستار کنار گذاشتن پرونده اتهامات او می‌شد.

تصمیم روز سه‌شنبه انگورون نشان داد که از نظر او، حکم این دادکاه تاثیری روی پرونده جیمز علیه او ندارد. به گفته انگورون، متهمان این پرونده با ارزش‌گذاری‌های خود ساخته برای املاکی از جمله عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا و پنت‌هاوس برج ترامپ در منهتن، گویی در «یک دنیای خیالی به سر می‌برند و در دنیای واقعی نیستند.»

انگورون به «مدارک قاطعی» یافته است که نشان می‌دهد ترامپ ارزش خالص دارایی‌های خود را ۲.۲ میلیارد دلار اعلام کرده است.

او همچنین مجوز فعالیت برخی کسب‌وکارهای ترامپ را نیز لغو کرد.

این موضوع می‌تواند باعث واگذاری مالکیت دارایی‌های ترامپ از جمله برج ترامپ در منهتن، زمین‌های اداری و ملک خانوادگی‌اش در وست‌چستر کانتی نیویورک شود.

شامگاه چهارشنبه، دفتر دادستانی نیویورک و وکیل مدافعان فهرست شاهدانی را فاش کردند که تعدادشان به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد و ممکن است برای شهادت در دادگاه فراخوانده شوند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان