روانشناسی اجتماعی در دانشگاه ایلام راه اندازی شد


روانشناسی اجتماعی در دانشگاه ایلام  راه اندازی شد

دانشگاه ایلام در مقطه کارشناسی ارشد روانشناسی اجتماعی در مهرماه پذیرش دانشجو دارد روان‌شناسی اجتماعی مطالعه موضوعات، مشکلات و مسائل مرتبط با روان‌شناسی و جامعه است روان‌شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه...

روانشناسی اجتماعی در دانشگاه ایلام  راه اندازی شد
دانشگاه ایلام در مقطه کارشناسی ارشد روانشناسی اجتماعی در مهرماه پذیرش دانشجو دارد روان‌شناسی اجتماعی مطالعه موضوعات، مشکلات و مسائل مرتبط با روان‌شناسی و جامعه است روان‌شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسان‌ها یا علم مطالعه تعامل انسان‌ها شناخته می‌شود.
بنا بر همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان ایران روان‌شناسی اجتماعی روش مطالعهٔ علمی رفتار و واکنش و عملکردهای فرد در حضور جمع یا حضور تلویحی افراد است. تفاوت روان‌شناسی اجتماعی با جامعه‌شناسی در این است که جامعه‌شناسی کلیات جامعه از جمله آمار، مهاجرت، نسبت تعداد افراد براساس جنسیت و حرکت جامعه به سوی گرایش خاص را بررسی می‌کند اما روان‌شناسی اجتماعی رفتار فرد در جامعه را بررسی می‌کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: بعد از دانشگاه تهران، دانشگاه آزاداسلامی ایلام دومین دانشگاه کشور است که در گرایش روانشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد درمهرماه جاری پذیرش دانشجو دارد.

دکتر «بهروز ناصری» در گفت‌وگویی مطبوعاتی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای کمک به حل معضلات روانی اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح علمی دانش آموختگان و تربیت نیروی انسانی ماهر و توجه حرفه‌ای به انحرافات اجتماعی و زمینه های روانی واجتماعی بزهکاری و نگاه به مسائل اقلیمی و قومی و بومی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل هرکدام از آسیب‌ها در استان ایلام برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اجتماعی در مهرماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دایر گردید.

ناصری تاکید کرد: تصویب و راه‌اندازی این رشته با توجه به شرایط استان در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری بوده و امیدواریم پذیرش دانشجو در این رشته کمک کار مسئولان در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دارای 100 رشته کارشناسی و کاردانی، 35 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکتری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر علوم: که برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل