بهترین گوشی شیائومی بازار ایران (مهر 1402)


بهترین گوشی شیائومی بازار ایران (مهر 1402)

شیائومی به عنوان یکی از برندهای موبایل پیشرو در جهان، با عرضه گوشی‌های متنوع و قدرتمند، موفق به ایجاد تحولات قابل توجهی در بازار موبایل شده است. گوشی های شیائومی از دوربین‌های برجسته گرفته تا عملکرد بی‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی دارند....

شیائومی به عنوان یکی از برندهای موبایل پیشرو در جهان، با عرضه گوشی‌های متنوع و قدرتمند، موفق به ایجاد تحولات قابل توجهی در بازار موبایل شده است. گوشی های شیائومی از دوربین‌های برجسته گرفته تا عملکرد بی‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی دارند. در این مقاله، بهترین گوشی های شیائومی با نگاهی دقیق و جامع مورد بررسی قرار می‌گیرند. از گوشی‌های با طراحی شیک و منحصربه‌فرد تا موبایل‌های پرقدرت با قابلیت‌های فوق‌العاده، این فهرست به شما انواع و اقسام گوشی‌های با کیفیت شیائومی را با جزئیات کامل معرفی می‌کند.

علاوه بر این، در این مقاله به نکات کلیدی نیز اشاره می‌شود که در خرید گوشی شیائومی بسیار مهم هستند. از انتخاب مناسب پردازنده و دوربین، تا توجه به عملکرد باتری، امکانات ارتباطی و حتی رابط کاربری، همه این جزئیات به شما در تصمیم‌گیری بهتر در خرید گوشی شیائومی کمک می‌کنند. پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در این سفر به دنیای بهترین گوشی‌های شیائومی همراه ما باشید. این مقاله با ارائه اطلاعات به‌روز و تحلیل دقیق، به شما کمک می‌کند تا با انتخاب هوشمندانه‌تری، بهترین گوشی شیائومی را با توجه به نیازها و ترجیحات خود انتخاب کرده و از تجربه‌ای فوق‌العاده در دنیای موبایل بهره‌برداری کنید.

فهرست مطالب این مقاله:

- بهترین گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان
- بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان
- بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان
- بهترین گوشی شیائومی زیر 20 میلیون تومان
- بهترین گوشی شیائومی زیر 30 میلیون تومان
- سوالات متداول در مورد خرید گوشی های شیائومی

بهترین گوشی شیائومی از نظر پردازنده

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده‌اند و در این زمینه و به خصوص در بخش میان‌رده‌ شیائومی بسیار خوب عمل کرده و گوشی‌هایی را روانه‌ بازار کرده که به نسبت قیمت‌شان مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. در همین رابطه در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار فهرستی از بهترین های گوشی شیائومی بر اساس قیمت ارائه شده است. در راهنمای خرید گوشی شیائومی همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار، یک لیست شامل موبایل های برتر شیائومی که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده، در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بهترین گوشی شیائومی زیر 6 میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی زیر ۴ میلیون

گوشی Xiaomi Redmi 12C (4GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی 12 سی

قیمت حدود 5 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

یکی از بهترین گوشی شیائومی زیر 6 میلیون که فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای جهانی داشته، گوشی ردمی ۱2C است که از تراشه‌ بهینه و نسبتاً توانمند هلیو G85 بهره می‌برد تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید.

یکی از بهترین گوشی های شیائومی به نمایشگر LCD با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده که گوریلا گلس از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه کرده تا کاربرانی را که به دنبال گوشی گیمینگ ارزان قیمت هستند به سراغ ردمی ۱2C بروند.

همچنین استفاده از سنسور 50 مگاپیکسلی در این گوشی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی موجب شده تا کاربران هیچ گونه کم و کسری در رابطه با قابلیت های عکاسی این گوشی حس نکنند.

در نهایت باید به حضور یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آن می‌توان ۱۵۸ ساعت بدون وقفه با گوشی به موسیقی گوش داد. در ادامه این بخش از راهنمای خرید گوشی میان رده شیائومی باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت گیمینگ هستید بهتر است روی ردمی ۱2C حساب باز کنید.

بهترین گوشی شیائومی زیر 10 میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی از نظر قیمت - بهترین گوشی شیائومی موجود در بازار

گوشی Xiaomi Redmi Note 12 (4GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 12

قیمت حدود 7 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

ردمی نوت 12، بهترین گوشی شیائومی در رنج قیمت 8 میلیون است که مشخصات بسیار جذابی را با یک قیمت بسیار خوب و رقابتی ارائه می‌دهد تا به سختی بتوان رقیب شایسته‌ای برای آن در این بازه‌ قیمتی پیدا کرد.

همچنین نسخه پرو و پرو مکس بهترین گوشی شیائومی تا 8 میلیون تفاوت چندانی ندارند و مهم‌ترین فرق آن‌ها در تراشه خلاصه شده است. این گوشی 188 گرمی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده و 8 میلی متر ضخامت دارد. بنابراین می‌توان روی نوت 12 به عنوان یک گوشی خوش دست و سبک وزن حساب کرد.

شیائومی برای محافظت از شیشه جلویی و پشتی گوشی خود از گوریلاگلس 5 استفاده کرده است که می‌تواند توانایی خوبی به ردمی نوت 12 در برابر ضربه و خط و خش ببخشد. سازنده چینی، این گوشی میان‌رده خود را به گواهی IP53 نیز مجهز کرده تا نگرانی کاربران درباره خیس شدن این گوشی برطرف شود.

در بخش نمایشگر یکی از بهترین گوشی های شیائومی شاهد نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد هستیم که رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی 395 را ارائه می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش به 1200 نیت می‌رسد تا نوت 12 را در رده گوشی های پرچم‌دار قرار دهد.

این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی کرده که باعث می‌شود شاهد نمایش محتوای بصری با کیفیت فوق العاده باشیم. همین امر ردمی نوت 12 را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است.

ردمی نوت 12 از تراشه‌ 6 نانومتری اسنپدراگون 4 نسل 1 قدرت می‌گیرد تا از پس اجرای بیشتر برنامه ها و بازی های نسبتاً سنگین برآید. یکی دیگر از بخش‌هایی که شیائومی برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است بخش دوربین است، جایی که برای دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته تا بتوان روی این گوشی برای عکاسی و فیلم برداری نیز حساب ویژه‌ای باز کرد.

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی شیائومی باید بگوییم که دوربین سلفی بهترین گوشی شیائومی در حد 8 میلیون هم سنسوری 16 مگاپیکسلی بوده و در آخر هم باتری 5020 میلی آمپر ساعتی این محصول وظیفه دارد تا انرژی مورد نیاز ردمی نوت 12 را تأمین کند.

این باتری از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا با سرعت مناسبی بتوانید بهترین گوشی شیائومی زیر 8 میلیون را شارژ کنید. باید در نظر داشت که نوت 12 شیائومی به تازگی وارد بازار شده و بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ماه های آینده قیمت این گوشی متعادل تر و واقعی تر شود.

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری

گوشی Xiaomi Poco M5s (6GB/128GB)
گوشی شیائومی پوکو ام 5 اس

قیمت حدود 7 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

پوکو M5s بهترین گوشی زیر 8 میلیون است که به نمایشگر AMOLED با وضوح 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده و نرخ نوسازی آن 90 هرتز و حداکثر روشنایی آن به 700 نیت می رسد. این یعنی با یک گوشی ارزان قیمت گیمینگ طرف هستیم که دارای نمایشگر با کیفیتی است.

صفحه نمایش این گوشی خوب دارای محافظ گوریلا گلس بوده و برای کار در زیر نور خورشید توصیه نمی‌شود. پوکو M5s دارای گواهی IP53 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است تا خیالتان از بابت خیس شدن گوشی راحت باشد.

یکی از موبایل های برتر شیائومی دارای Helio G95 مدیاتک با فناوری شش نانومتری بوده که از قدرت مناسبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها برخوردار است. با وجود مجموعه دوربین های پوکو M5s شامل یک سنسور 64 مگاپیکسل خیالتان بابت ثبت عکس های باکیفیت حتی در هنگام تاریکی شب راحت باشد.

اسپیکر استریو توانمند این گوشی هم صدای فوق العاده ای را ایجاد کرده تا علاوه بر گیمینگ بتوان از پوکو M5s برای تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی نیز استفاده کرد. در ادامه مطلب معرفی گوشی های برتر باید بگوییم که ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت بوده تا ساعت ها جوابگوی نیاز کاربران است البته پوکو M5s به کمک شارژر 33 وات، در کمتر از یک ساعت شارژ می‌شود تا بتوان همیشه و همه جا از این گوشی بهره برد.

گوشی پوکو M5s شیائومی در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که می‌توانید با آن کارهای روزمره خود مانند تماشای فیلم و وب گردی را انجام دهید همچنین برای بازی و کارهای سنگین هم می توان تا حدودی روی گوشی مذکور حساب باز کرد.

بهترین گوشی شیائومی زیر ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی از همه لحاظ - بهترین گوشی شیائومی کیفیت دوربین

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB/128GB)
گوشی شیائومی 11 لایت 5جی نیو ادیشن

قیمت حدود 11 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

یکی از بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری Xiaomi 11 Lite 5G NE است که از صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی بهره می‌برد. همچنین رزولوشن نمایشگر برابر 1080 در 2400 بوده که تراکم پیکسلی آن را به 402 پیکسل در اینچ می‌رساند. بر این اساس می توان گفت که نمایشگر با کیفیت این گوشی برای اجرای بازی ها و تماشای ویدیو بسیار مناسب است.

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی شیائومی باید گفت که محافظت از نمایشگر آن نیز توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 انجام می‌گیرد که ضد و خش و ضربه بوده و نباید چندان نگران افتادن این گوشی روی زمین بود.

این گوشی از پردازنده 6 نانومتری Snapdragon 778G 5G بهره می‌برد. این تراشه 8 هسته ای به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 642L، قدرت بسیار فوق العاده‌ای را هنگام بازی و کارهای روزمره به شما ارائه می‌دهد.

بر روی قاب پشت گوشی هم دوربین‌های سه گانه قرار دارند که شامل یک لنز واید 64 مگاپیکسل، اولتراواید 8 مگاپیکسل و ماکرو 5 مگاپیکسل است که توانایی فیلم‌برداری 4K 30fps را دارد و به لرزشگیر الکترونیکی مجهز است. بنابراین با داشتن این گوشی نباید نگران کیفیت پایین تصاویر گرفته شده برای اشتراک در شبکه های اجتماعی بود.

شیائومی 11 Lite 5G NE دارای اسپیکر استریو برای پخش با کیفیت محتوای ویدیویی و باتری 4250 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند تا با خیالی راحت و بدون نگرانی از تمام شدن باتری بتوان به تماشای ویدیو یا اجرای بازی پرداخت.

بهترین گوشی پوکو با سیزده میلیون

گوشی Xiaomi Poco X5 Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو

قیمت: حدود 13 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

بهترین گوشی رنج 14 میلیون تومان شیائومی از نظر باتری گوشی پوکو X5 پرو است که با وجود داشتن قیمت مناسب، طراحی آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران کمی جذاب‌تر شده است. این گوشی با نمایشگر تخت ۶.۶۷ اینچی از جنس AMOLED عرضه شده که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با وضوح Full HD + (2400×۱۰۸۰) به کاربران نشان می‌دهد.

از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری، گوشی هوشمند پوکو X5 پرو حرف‌های زیادی برای زدن دارد. این گوشی میان‌رده با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G قادر است از پس تمام امورات سبک و سنگین کاربران به خوبی بربیاید. این موضوع یعنی، شما می‌توانید از این گوشی برای انجام جدیدترین بازی‌های روز دنیا نیز استفاده کنید و از این بابت هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

سیستم دوربین پوکو X5 پرو متشکل از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، کیفیت بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها به طبیعی‌ترین حالت ممکن به چشم می‌خورند.

پوکو X5 پرو از یک باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند که شارژدهی بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند میان‌رده همچنین سرعت شارژ ۶۷ وات را ارائه می‌دهد که در نوع خودش یکی از بهترین‌هاست. این شارژر در عرض ۲۴ دقیقه می‌تواند، پوکو X5 پرو را از درصد شارژ ۰ به درصد شارژ ۵۰ برساند.

بهترین گوشی شیائومی زیر 20 میلیون تومان

بهترین گوشی تا قیمت ۱۶ میلیون

گوشی Xiaomi 13 Lite (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 13 لایت

قیمت حدود 16 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

یکی از بهترین گوشی های هوشمند قدرتمند چینی، شیائومی 13 لایت است که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار قرار می‌گیرد. در واقع طراحی بهترین گوشی تا ۱7 میلیون تومان شیائومی نشان از آن دارد که با دستگاه هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

آخرین مدل گوشی شیائومی 2023 به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.55 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش 395 پیکسل در هر اینچ نشان‌دهنده استفاده شیائومی از یک نمایشگر تمام عیار گیمینگ برای گوشی 13 لایت است.

بر روی قاب پشتی گوشی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار دارد تا علاقه مندان به عکاسی بتوانند روی این گوشی خوش دست برای عکاسی و فیلم‌برداری حساب کنند.

حضور پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 1 شرکت کوالکام هم سبب شده تا بتوانید جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنید و از گیم‌پلی لذت ببرید. شیائومی 13 لایت به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی به یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و شارژر قدرتمند با توان 67 وات توانایی شارژ این گوشی را در مدت زمان کوتاه 40 دقیقه دارد. بنابراین هیچگونه نگرانی بابت شارژدهی گوشی وجود ندارد.

تصویر گوشی پوکو F5

گوشی Xiaomi Poco F5 (12GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 5

قیمت: حدود 17 میلیون 900 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی پوکو F5 از یک نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است تا خوره های بازی روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند. پشت و روی بدنه این موبایل از جنس پلاستیک بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس 5 بر عهده دارد و طراحی آن حس و حال گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند.

در ادامه راهنمای خرید بهترین گوشی به بخش دوربین گوشی پوکو F5 می‌پردازیم که شامل دوربین اصلی عریض 64 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو است. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده است. این یعنی با یک دستگاه همه فن حریف طرف هستیم که علاوه بر گیمینگ از قابلیت های بالایی در فیلم برداری و عکاسی برخوردار است.

گوشی پوکو F5 در بخش پردازشی از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 بهره می‌برد که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و یکی از قدرتمندترین چیپست‌ها در اجرای بازی ها و برنامه‌های سنگین است. همچنین شاهد یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 67 وات هستیم که به لطف تراشه کم مصرف گوشی به این زودی‌ها خالی نخواهد شد.

بنا بر ادعای شیائومی شارژر سریع این گوشی مدل بالا قادر است تا باتری آن را تنها در عرض 46 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف 5 می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار ظاهر شده است.

بهترین گوشی شیائومی زیر 30 میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی - بهترین گوشی شیائومی پرچمدار

گوشی Xiaomi 12 (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12

قیمت حدود 20 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

شیائومی ۱۲ یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی های شیائومی است که به تازگی وارد بازار شده است. Xiaomi 12 به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است که یک حسگر اثر انگشت در زیر آن قرار گرفته و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. بنابراین می‌توان از این گوشی در هر شرایطی برای گیمینگ استفاده کرد و بابت لیز خوردن و افتادن گوشی نگران نبود.

این نمایشگر روشنایی ۱۱۰۰ نیت را ارائه کرده و از Dolby Vision و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه آن‌ها می‌تواند ۱ میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد. با این مشخصات می توان از شیائومی 12 برای تماشای محتوای تصویری حتی در زیر نور آفتاب استفاده کرد.

جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2023 از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که در حال حاضر یکی از توانمندترین تراشه های اندرویدی نیز هست. این تراشه را ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 همراهی می‌کنند تا شیائومی 12 از پس اجرای هر بازی یا برنامه‌ای برآید.

بر روی قاب پشتی این گوشی جدید شیائومی 2023 سه دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌شود. اما در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی باکیفیت ۳۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت بسیار عالی دارد. شیائومی 12 با دوربین های عالی خود یک گزینه مناسب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود.

بلندگوهای استریو شیائومی 13 از برند Harman/Kardon بوده که صدای فراگیری را ایجاد کرده تا بتوان روی گوشی برای تماشای ویدیو و گیمینگ حساب ویژه‌ای باز کرد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 13 شما را ناامید نخواهد کرد و شارژر با توان ۶۷ واتی در عرض تنها ۳۹ دقیقه باتری را شارژ می‌کند.

اما برخلاف دیگر گوشی‌های شیائومی، گوشی Xiaomi 12 می‌تواند از شارژ پرسرعت بی‌سیم نیز پشتیبانی کند و با توان ۵۰ وات در عرض تنها ۵۳ دقیقه به شارژ کامل برسد. سرعتی که بسیاری از گوشی‌های بازار حتی با شارژ سیمی هم قادر به ارائه آن نیستند.

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی - بهترین گوشی شیائومی حال حاضر

گوشی Xiaomi Poco F5 Pro (12GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو اف 5 پرو

قیمت حدود 25 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

اگر به دنبال خرید گوشی گیمینگ قدرتمند و عالی هستید، یکی از بهترین گوشی های شیائومی که به تازگی عرضه شده، گوشی پوکو F5 پرو نام دارد که به عنوان نسل جدید گوشی ردمی F4 وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین گوشی شیائومی 2023 از چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد و امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. پوکو F5 پرو به لطف تراشه قدرتمند خود از پس اجرای سنگین ترین برنامه ها و بازی ها بر می آید. این گوشی در نسخه‌های مختلفی عرضه شده که شامل ۸ یا ۱۲ یا 16 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی می‌شود تا گیمرها مشکلی بابت کمبود فضای ذخیره سازی حس نکنند.

قاب پشتی این گوشی های جدید شیائومی 2023 از جنس شیشه بوده و فریم دور آن آلومینیومی است. دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی روی فریم سمت راست آن تعبیه شده و از اسپیکرهای دوگانه برند JBL برخوردار است.

بهترین گوشی شیائومی پرچمدار به یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی AMOLED مجهز شده که نرخ نوسازی نمایشگر آن ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر خروجی ۱۰ بیتی داشته و گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. بر این اساس می‌توان گفت که با یک نمایشگر با کیفیت همه چیز تمام مواجه هستیم.

یک باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را روشن نگه می‌دارد که به همراه یک شارژر با توان شگفت انگیز 67 واتی تنها در عرض 40 دقیقه شارژ می‌شود. روی این گوشی رابط کاربری MIUI 14 با اندروید ۱3 نصب است و با پشتیبانی از Wi-Fi 6E سرعت اتصال بی‌سیم فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

همانطور که در راهنمای خرید گوشی شیائومی گفته شد، این دستگاه که برای گیمرها معرفی شده از دوربین‌های خوبی برخوردار است. در جلوی این گوشی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته، در حالی که روی قاب پشتی آن سه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تله ماکرو به کار رفته است تا عکاسی با این گوشی را برای علاقه‌مندان لذت بخش کند.

بهترین گوشی شیائومی با دوربین عالی - بهترین گوشی شیائومی برای خرید

گوشی Xiaomi 12T Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی 12 تی پرو

قیمت: حدود 32 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

در میان‌ گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی 2023، شاهد رونمایی از گوشی‌های هوشمندی هستیم که به نسبت پرچم‌داران قیمت ارزان‌تری داشته اما امکانات آنها در حد و اندازه گوشی‌های پرچم‌دار است.

گوشی شیائومی 12T Pro را می‌توان بهترین گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب دانست که از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است.

در ادامه راهنمای خرید گوشی شیائومی باید بگوییم که پشت و روی بدنه گوشی از جنس شیشه بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را فریم پلاستیکی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد.

در بخش دوربین نیز گوشی شیائومی 12T Pro از دوربین اصلی عریض 200 مگاپیکسلی در کنار حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی مدل بالا از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

در بخش پردازشی، شیائومی 12T Pro از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد. همچنین شاهد یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع قدرتمند 120 وات هستیم.

بهترین گوشی شیائومی موجود در بازار

گوشی Xiaomi 13 Ultra 5G (12GB/256GB)
گوشی شیائومی 13 اولترا

قیمت حدود 59 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

گوشی دیگری که درراهنمای خرید گوشی شیائومی قصد معرفی آن را داریم، شیائومی 13 اولتراست که علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند از طراحی جذابی بهره می‌برد. گوشی شیائومی 13 اولترا با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده، در دسته بهترین گوشی برای گیم بازار قرار می‌گیرد. این محصول ویژگی‌های سخت‌افزاری متعددی را در ازای قیمت بالا در اختیار شما می‌گذارد.

شیائومی 13 اولترا به نمایشگر بسیار با‌کیفیت با ابعاد 6.73 اینچ و رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل از نوع LTPO AMOLED مجهز شده است. بر روی قاب پشتی گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلی عریض به عنوان دوربین اصلی در کنار سه سنسور 50 مگاپیکسل نوع فوق عریض و تله فوتو و پریسکوپ قرار گرفته است.

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 32 مگاپیکسل انتخاب شده است. همچنین این گوشی در مقوله فیلم‌برداری عملکرد بسیار خوبی داشته و توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه را دارد.

نقطه قوت بهترین گوشی شیائومی از نظر پردازنده استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که قدرت خوبی در اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین دارد. به علاوه استفاده از نمایشگر 120 هرتزی در کنار اسپیکرهای با کیفیت استریو و وجود حافظه رم کافی موجب می‌شود تا بدون مشکل تجربه مطلوبی را داشته باشید.

در انتهای این بخش از راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی باید گفت که باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی شیائومی 13 اولترا از ظرفیت مناسبی برای شارژدهی گوشی برخوردار بوده و به طور خلاصه می‌توان روی این گوشی به عنوان یک دستگاه گیمینگ نیز حساب باز کرد.

گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 3

گوشی تاشو Xiaomi MIX Fold 3 (12GB/256GB)
گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 3

قیمت: حدود 120 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

شیائومی پس از معرفی نسل دوم گوشی‌های تاشوی خود، امسال از جدیدترین گوشی تاشوی خود، یعنی Mix Fold 3 رونمایی کرده است. با اینکه این گوشی هم مانند بسیاری از گوشی‌ها ابعاد بزرگی دارد اما ضخامت آن به 10.9 میلی‌متر می‌رسد. نمایشگر بیرونی با شیشه گوریلاگلس ویکتوس پوشانده شده که مقاومت دستگاه را در برابر خط و خش و ضربه افزایش داده‌اند.

Mix Fold 3 به نمایشگر بیرونی 6.56 اینچ با رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل مجهز شده و نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد. نمایشگر دوم ابعادی برابر 8.03 اینچ داشته و از نوع OLED است. رزولوشن این نمایشگر از 1916 در 2160 بوده و از استانداردهای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

Mix Fold 3 هم مانند اکثر پرچمداران اندرویدی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده است که علکرد فوق العاده‌ای در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف دارد. Mix Fold 3 با 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم در کنار 256 یا 512 گیگابایت یا یک ترابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.

Mix Fold 3 دارای چهار سنسور 50 و 10 و 10 و 13 مگاپیکسلی است که به ترتیب دوربین واید، تله فوتو، تله فوتو و اولتراواید را تشکیل می‌دهند. همچنین این گوشی به دو دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده که کیفیت مناسبی دارد.

یک باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی Mix Fold 3 را بر عهده دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی کرده و در مدت تنها 40 دقیقه از صفر به صد درصد خواهد رسید.

راهنمای خرید و سوالات متداول درباره گوشی های شیائومی

اما پیش از معرفی ریز مدل‌های برترین گوشی های شیائومی شاید بهتر باشد با هم به ساده ترین سوالات پرتکرار در مورد گوشی های شیائومی بپردازیم. در نظر داشته باشید که این سوالات هر ماهه توسط کارشناسان شهر سخت افزار پاسخ داده شده و متناسب با روز، مدل‌های پیشنهادی تغییر خواهد کرد.

پیش از آغاز معرفی بهترین گوشی های دنیا، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت جدیدترین گوشی شیائومی 2023 در بازار ایران، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه و از قیمت گوشی های 2023 شیائومی اطلاع پیدا کنید.

بهترین گوشی های شیائومی ساخت کدام کشور است؟

گوشی‌های شیائومی در کشور چین تولید شده و برند پوکو هم در کشور هند ساخته می‌شود. در این حالت نمی‌توان گفت کیفیت گوشی ساخت یک کشور با کشور دیگر متفاوت است. در واقع شرکت سازنده تلاش می‌کند گوشی‌های ساخت مناطق مختلف کیفیت یکسانی داشته باشند.

کدام گوشی شیائومی بهترین دوربین را دارد؟

در حال حاضر گوشی‌های شیائومی سری 13 بهترین پیکربندی را از نظر دوربین دارند که در رأس آنها گوشی‌حرفه‌ای شیائومی 13 اولترا قرار دارد.

بهترین گوشی شیائومی پوکو کدام است؟

در ادامه راهنمای خرید گوشی شیائومی باید بگوییم که این شرکت با معرفی گوشی Poco F5 Pro یکی از پرچم‌داران این برند را معرفی کرده است.

بهترین گوشی شیائومی Mi کدام است؟

در حال حاضر گوشی Mi 11 Ultra آخرین و بهترین دستگاه سری Mi محسوب می‌شود. البته باید گفت که شیائومی نام Mi را از ابتدای محصولات جدید خود حذف کرده است.

بهترین گوشی شیائومی ردمی شیائومی کدام است؟

در حال حاضر گوشی‌های پرچم‌دار سری ردمی K60، بهترین‌های برند ردمی محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی نوت شیائومی کدام است؟

ردمی نوت 12 پرو پلاس آخرین و جزء موبایل های برتر شیائومی این سری بوده که تاکنون معرفی شده است.

گوشی شیائومی چه جور گوشی است؟

بیشتر گوشی‌های شیائومی در کیفیت و ظرافت مناسب بدنه، در اغلب سری‌ها پیشتاز بوده و این امر با دوام و ماندگاری باتری همراه است. استفاده از پردازنده‌های قدرتمند در گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ که امتیازات خوبی را در بنچمارک‌های مختلف کسب کرده‌اند از دیگر ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی است. همچنین کیفیت مناسب سنسورهای به کار رفته در دوربین گوشی‌های شیائومی به ویژه برای عکاسی در نور کم و شب مناسب است.

بهترین گارانتی گوشی شیائومی کدام است؟

شیائومی در ایران به صورت رسمی حضور ندارد و شرکت‌های وارد کننده خود نسبت به گارانتی گوشی‌های این برند اقدام می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر رجیستری از فروشگاه‌های معتبر نسبت به تهیه این گوشی‌ها اقدام نمایید.

برترین گوشی شیائومی کدام است؟

شاید بتوان گوشی شیائومی 13 اولترا را در حال حاضر بهترین گوشی های ۲۰۲3 شیائومی دانست. البته شیائومی در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های سری 14 خود را روانه بازار خواهند کرد که می‌توان آنها را به عنوان بهترین گوشی‌های شیائومی به حساب آورد.

کدام گوشی شیائومی بهترین باتری را دارد؟

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی شیائومی و بر اساس بررسی‌های وب‌سایت معتبر GSMarena گوشی‌های مانند پوکو M5 و ردمی نوت 12s و شیائومی ردمی ۱۰ و پوکو M5 پرو شارژدهی بیشتری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند این برند دارند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 محصول دیگر اپل منسوخ شد