درمان اختلالات روانی خفیف نیاز به دارو ندارد


درمان اختلالات روانی خفیف نیاز به دارو ندارد

به گزارش مهر، سی و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان از صبح سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد تهران شروع به کار کرد. غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و نهمین کنگره روانپزشکان...

درمان اختلالات روانی خفیف نیاز به دارو ندارد
به گزارش مهر، سی و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان از صبح سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد تهران شروع به کار کرد.
غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران، در حاشیه برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران با حضور بیش از هزار نفر از متخصصین و پزشکان سراسر کشور بزرگ‌ترین رویداد علمی سالانه در حوزه دانش روانپزشکی در کشور است که علاوه بر مرور دستاوردهای علمی جهان نتایج تحقیقات روانپزشکان ایرانی نیز در نشست‌های علمی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی آغاز این رویداد و شروع هفته سلامت روان، گفت: چهار سخنرانی کلیدی توسط اساتید برجسته کشور در خصوص مسائل روز روانپزشکی و بیست و یک سمپوزیم در حوزه‌های مختلف تشخیص و درمان و توانبخشی بیماری‌های روانپزشکی غنای علمی کنگره را در کنار ۱۶ کارگاه آموزشی افزایش خواهد داد که امیدواریم مورد بهره‌برداری شرکت کنندگان در همایش قرار گیرد.

حاجتی با بیان این مهم که خیلی از رویکردهای اولیه برای درمان، مشاوره و روان درمانی هستند، افزود: در جامعه تصوری وجود دارد که مانع از مراجعه بیمار به روانپزشک و روان درمانگر می‌شود.

وی افزود: روان درمانگری که زبده باشد می‌تواند در موارد خفیف و متوسط بدون درمان دارویی به مریض کمک کند و گاهی که اختلال در فرد زیاد و کارکرد مختل و زندگی تعطیل می‌شود، در اینجا فرد نیاز دارد که از دارو کمک بگیرد.

این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: صد سال پیش برخی از داروها خواب آور بودند و یا موجب سستی و اضافه وزن می‌شدند اما در ۴۰ سال اخیر حوزه دارویی به شدت پیشرفت کرده و خاصیت‌هایی دارند که پیشتر نداشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید