نسل بعدی بی ام و M3 بهصورت تمام برقی در سال 2027 معرفی میشود
نسل بعدی بامو M3 بر اساس پلتفرم نئو کلاس ساخته میشود و میتواند به چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار مجهز شود. رئیس توسعهٔ بامو «فرانک وبر» رسماً اعلام کرده است که نسل بعدی سدان M3 تمام الکتریکی خواهد بود. این خودرو بر...
نسل بعدی بامو M3 بر اساس پلتفرم نئو کلاس ساخته میشود و میتواند به چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار مجهز شود.
رئیس توسعهٔ بامو «فرانک وبر» رسماً اعلام کرده است که نسل بعدی سدان M3 تمام الکتریکی خواهد بود. این خودرو بر اساس پلتفرم نئو کلاس ساخته میشود و اوایل سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد. به گفتهٔ وبر، این خودرو میتواند به چهار موتور الکتریکی مستقل با مجموع قدرت ۱۳۶۰ اسب بخار مجهز شود. بدین منظور، بامو ECU جدیدی را توسعه داده است که کنترل پایداری، سیستم کنترل باطری و قوای محرکه و نرمافزار شاسی را در یک واحد ادغام میکند. این ECU بخشی از بزرگترین سرمایهگذاری تاریخ بامو در پلتفرم نئو کلاس است.
هرچند گفته شده M3 جدید میتواند به قوای محرکهٔ چهار موتور مجهز شود اما به گفتهٔ مدیر اجرایی بامو M «فرانک ون میل»، این شرکت در حال بررسی ساخت نسخهای محرک عقب با دو موتور هم هست. هرچند رئیس M جزئیاتی در مورد این مدل اعلام نکرده اما M3 دو موتوره میتواند برای کسانی که بجای سرعت در خط مستقیم بیشتر روی هندلینگ تمرکز دارند ایدهآل باشد. همچنین ون میل معتقد است که در خودروهای اسپرت همهچیز قدرت نخواهد بود و دینامیک و شیوهٔ رانندگی است که محصولات الکتریکی آیندهٔ M را از رقبا متمایز خواهد کرد.
البته با وجود عرضهٔ M3 الکتریکی در سال ۲۰۲۷، بامو نسخهٔ بنزینی را کنار نخواهد گذاشت زیرا به گفتهٔ ون میل، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربوی کنونی اصلاح خواهد شد تا با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ مطابقت پیدا کند؛ بنابراین، همچنان میتوان از این موتور استفاده کرد و M3 بنزینی در کنار مدل الکتریکی تولید خواهد شد. بامو اولین مدل نئو کلاس خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد. این خودرو سدانی هماندازهٔ سری ۳ خواهد بود و تا سال ۲۰۲۷ پنج مدل دیگر هم به آن ملحق خواهند شد.