پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 مهر 1402 / سکه گرمی به کانال 5 میلیون تومانی سقوط کرد


پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 مهر 1402 / سکه گرمی به کانال 5 میلیون تومانی سقوط کرد

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه در تمام قطعات و وزن‌ها افت ارزش داشت. بازار فلز زرد متعاقب روند نزولی انس جهانی طلا و دلار کاهشی شد و روند یکدستی داشت. طی روز جاری نکته قابل توجه در بازار، افزایش...

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه در تمام قطعات و وزن‌ها افت ارزش داشت. بازار فلز زرد متعاقب روند نزولی انس جهانی طلا و دلار کاهشی شد و روند یکدستی داشت. طی روز جاری نکته قابل توجه در بازار، افزایش حباب بیشتر قطعات سکه متعاقب افت قیمت‌ها بود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 مهر 1402 / سکه گرمی به کانال 5 میلیون تومانی سقوط کرد

گفتنی است انس جهانی طلا امروز و بعد از بازگشایی بازارها در نخستین روز کاری هفته در بازارهای جهانی با کاهش ارزش بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با افت ۱۶ دلاری به قیمت ۱۹۱۶ دلاری رسید.

معامله‌گران بازار طلا همچنان روند تقاضا در این بازار را در رکود می‌دانند و معتقدند با وجود کاهش قیمت‌ها و فرصت‌های مناسب برای ورود به این بازار، خرید طلا، همچنان اولویت مردم نیست.

ریزش طلای جهانی موقتی است

در همین راستا علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به ریزش قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم این ریزش موقتی است. انس با تصمیمات فد محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری را از دست داده و روند آن تا تا پایان سال میلادی صعودی است و به بالای ۲۰۰۰ دلار برمی‌گردد.»

وی با اشاره به رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در پی جنگ خاورمیانه خاطرنشان کرد: «با این وجود برای طلای داخلی نوسانات قیمت دلار جذابیت بیشتری دارد. این در حالی است که روند فعلی قیمت در بازارهای مالی در انتظار تصمیمات سیاسی است و دوام چندانی نخواهد داشت.»

این کارشناس اقتصادی‌ با بیان اینکه انتظار می‌رود قیمت‌ها فعلا در همین محدوده باقی بماند خاطرنشان کرد: «تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.»

این کارشناس اقتصادی‌ تنها شرط کاهش شدید قیمت، در بازارهای مالی را توافق برجام عنوان کرد و گفت: «در صورت انجام توافق، می‌توان امید داشت تا یک سال آینده روند قیمت‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد؛ در غیر این صورت در کانال فعلی نوسان خواهد داشت.»

کاهش قیمت در تمام قطعات سکه

امروز دوشنبه ۲۴ مهر قیمت سکه امامی کاهش ۳۰۵ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه‌ بهار نیز کاهش قیمتی مشابه سکه امامی داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.‌ ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله‌ شد. روز گذشته نیم و ربع سکه تغییر قیمتی نداشتند. قیمت سکه گرمی هم امروز با افت مواجه بود و به کانال پنج میلیونی بازگشت و روی رقم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ایستاد.

رشد حباب در روند کاهشی سکه

دوشنبه 24 مهر قیمت طلا نیز کاهشی شد. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۹۱ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵ هزار تومان افت قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شد.

در بیست و چهارمین روز مهر، حباب برخی قطعات سکه در توازن با قیمت سکه قرار نداشت. امروز حباب سکه‌های سنگین با وجود روند کاهش، افزایشی شد. حباب سکه‌های امامی و بهار ۹۱ هزار تومان و نیم‌سکه ۹۵ هزار تومان رشد داشت. در روز جاری ربع سکه ۱۰۲ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افت حباب داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

.IRPP_minimalist .IRPP_minimalist:active, .IRPP_minimalist:hover .IRPP_minimalist .IRPP_minimalist .ctaText .IRPP_minimalist .postTitle .IRPP_minimalist:hover .postTitle

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


جدول قیمت سکه و طلای 18 عیار امروز / طلا از دلار خط گرفت