قیمت دلار 2 آبان 1402 / دلار خط حمایت را می‌شکند؟


قیمت دلار 2 آبان 1402 / دلار خط حمایت را می‌شکند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته با گپ مثبت به کانال ۵۱ هزار تومانی صعود کرد، اما در میانه روز افزایش قیمت این اسکناس کمی تعدیل شد و با رقم ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. معامله‌گران بازار ارز نقش...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته با گپ مثبت به کانال ۵۱ هزار تومانی صعود کرد، اما در میانه روز افزایش قیمت این اسکناس کمی تعدیل شد و با رقم ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

معامله‌گران بازار ارز نقش بازارساز را در رونددهی به قیمت دلار و ثبات نسبی این اسکناس موثر می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز رویکرد سیاست‌گذار برای مهار اسکناس آمریکایی را غیر اقتصادی و دود آن را در چشم تولید، صادرات و در کل، مردم می‌بینند. آنها معتقدند افزایش نرخ بیکاری،‌ ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت از عمده تبعات سیاست کنترل قیمت دلار است.

در روزهای گذشته موضوع جنگ حماس و اسرائیل و احتمال دخالت نیابتی ایران در این درگیری مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار داشت. با این وجود تحلیلگران بازارها معتقدند مسائل سیاسی تاثیر چندانی بر روند قیمت‌ در بازارهای مالی ندارد. آنها می‌گویند در حال حاضر موضوع پذیرش لغو تحریم‌ها از سوی طرف‌های غربی و یا پایان درگیری در منطقه می‌تواند دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند. در غیر این صورت اسکناس آمریکایی در کریدور ۵۰ هزار تومانی ماندگار است. کارشناسان اقتصادی محدوده فعلی قیمت دلار را منطقه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌دانند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه روند متوازنی نداشت. در بازار هرات دلار با افزایش ۱۵۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه ۲۰۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز دوشنبه یکم آبان‌ماه در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان عرضه شد و ۶ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با رشد پنج تومانی با رقم ۳۷ هزار و ۴۸۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز دوشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و افزایش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۶۶۶ تومان تعیین شد و کاهش ۴۵ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۶۹۶ تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۹ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات بار دیگر کانال ۱۴ هزار تومانی را از دست داد و با افت ۱۲۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۷ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان درج شد و تغییر قیمت یک تومانی داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...