پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402


پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402

قیمت طلا و سکه امروز نیز با روند متوازنی معامله نشد. در خانواده سکه‌ها تنها قطعه‌ای که افزایش قیمت داشت سکه امامی بود. قیمت طلای جهانی بعد از بازگشایی بازارها کاهش داشت اما قیمت طلا بر مدار افزایش محدود قیمت دلار چرخید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز قیمت طلا و سکه همانند روز گذشته در روند یکدستی قرار نداشت. طلا و سکه امامی با افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد و سایر قطعات سکه نیز کاهش محدودی داشتند. گفتنی است انس جهانی طلا بعد از بازگشایی بازارها در روز جاری، با کاهش هشت دلاری به قیمت ۱۹۶۵ دلار رسید.

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی با اشاره به افت و خیزهای قیمت در بازارها به تجارت‌نیوز گفت: «در بررسی حرکت بازارها ابتدا بورس، بعد طلا و بعد دلار به ترتیب روند شارپ‌تری دارند. بنابراین رخدادهای سیاسی و اقتصادی نسبت به بازارهای مورد اشاره، فراز و فرودهایی را در روند قیمت‌ها دارند.»


وی با اشاره به تاثیر‌پذیری روند قیمت طلای داخلی از بازار طلای جهانی و نرخ دلار خاطرنشان کرد: «این دو پارامتر روی بازار داخلی طلا اثر دارد. ما در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات نسبتا بالایی در انس جهانی طلا بودیم که به نظر می‌رسد در حال تعدیل شدن است.»


فلاحیان افزود: «به نظر می‌رسد حرکت دلار و نوسانات انس جهانی به نحوی قیمت طلا را در بازار داخلی کاور می‌کند. با این وجود تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد.» وی با تاکید بر اینکه اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها مقطعی است خاطرنشان کرد: «قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.»

امروز سه‌شنبه دوم آبان، قیمت سکه امامی رشد ۶۴ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار اما با افت ۹۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد. در روز جاری نیم‌ سکه تغییر قیمتی نداشت و با همان رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی روز گذشته معامله شد. ربع سکه با افت ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند.‌ امروز سکه‌گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افت قیمت بود. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری قیمت طلا افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۱۸ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۳ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۷ هزار تومان معامله شد.

در دومین روز مهر حباب قطعات سکه همانند قیمت روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌های امامی و نیم‌سکه به ترتیب افزایش‌های ۴۷ و ۲۰ هزار تومانی داشتند. حباب سکه بهار ۴۶ هزار تومان، ربع‌ سکه ۳۶ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳ هزار تومان کاهش داشت./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان