بیش از 24 هزار نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند + جزئیات نهایی


بیش از 24 هزار نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند + جزئیات نهایی

رکنا : سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از اتمام فرصت ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد نهایی ثبت نام کنندگان گفت: ۲۴ هزار و هشتصد و بیست و نه نفر ثبت‌نام قطعی داشتند.

به گزارش رکنا ، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز چهارشنبه (4 آبان) پس از اتمام فرصت ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات فرآیند ثبت نام این دوره از انتخابات مجلس گفت: فرصت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۸ به پایان رسید؛ ۲۴ هزار و هشتصد و بیست و نه نفر ثبت‌نام قطعی داشتند که ۷ هزار و هشتصد و پنجاه و شش نفر امروز ثبت نامشان را نهایی کردند.

وی با اشاره به ترکیب جنسیتی داوطلبان قطعی در این دوره از انتخابات مجلس افزود: ۸۸ درصد داوطلبین را آقایان و دوازده درصد را بانوان تشکیل می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات در مورد بازه سنی ثبت نام کنندگان نیز گفت: ۲۸ درصد داوطلبان در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۷ درصد را ۴۰ تا۵۰ سال، ۲۶ درصد را ۵۰ تا ۶۰ سال و ۹درصد داوطلبان را افراد ۶۰ تا ۷۵ سال تشکیل دادند.

اسلامی در مورد رتبه بندی استانها در شاخص میزان استقبال نسبت به هر کرسی نیز گفت: استان البرز، تهران، قم، خراسان‌رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان رتبه های اول تا دهم را در این شاخص تشکیل می دهند. بیست و سه درصد داوطلبان قطعی سابقه ایثارگری و ۲ درصد نیز سابقه نمایندگی در ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارند.

وی افزود: براساس جدول زمان بندی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ظرف ده روز از تاریخ ثبت نام یعنی از ۲۷ مهرماه که ثبت نام آغاز شده است تا امروز بررسی سوابق داوطلبان از مراجع ۵ گانه شکل می‌گیرد و پس از ارسال نتیجه به وزارت کشور بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی شکل خواهد گرفت.

سخنگوی ستاد انتخابات تصریح کرد: هیات های اجرایی هم ظرف ۱۵ روز از فردا تا ۱۸ آبان ماه بررسی ها را انجام می دهند و دیگر فرآیندهای اجرایی انتخابات شکل خواهد گرفت. هزار و دویست و هجده هیات اجرایی در کل کشور به صورت اصلی و فرعی شکل گرفته است و فرمانداری ها در راستای جدول زمان بندی کار را در عین تعامل با شورای نگهبان پیش می برند.

منبع : فارس


بیش از 24 هزار نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند + جزئیات نهایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید