روسیه و چین قطعنامه آمریکا درباره وضعیت اسرائیل را وتو کردند


روسیه و چین قطعنامه آمریکا درباره وضعیت اسرائیل را وتو کردند

روسیه و چین قطعنامه آمریکا درباره وضعیت اسرائیل و غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آمریکا درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین را وتو کردند.
یکشنبه گذشته، واشنگتن پیش نویس قطعنامه ای را در مورد وضعیت پیرامون اسرائیل و فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرد. این کشور اقدامات حماس را محکوم می کند و حق تل آویو برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد، اما خواستار آتش بس نیست. علاوه بر این، از نیاز به آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان ها صحبت می کند. این سند همچنین خواستار احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله حمایت از غیرنظامیان است.
در همان زمان، ایالات متحده پیش از این پیش نویس قطعنامه برزیل را وتو کرده بود. در این بیانیه خواستار پایان دادن به درخواست اسرائیل برای حرکت ساکنان غزه به جنوب نوار غزه شد.
سه شنبه گذشته، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه روسیه مبنی بر آتش بس فوری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را تصویب نکرد. بر اساس این سند، خشونت و خصومت علیه غیرنظامیان و تمامی اقدامات تروریستی نیز به شدت محکوم شده است. علاوه بر این، این متن حاوی درخواست هایی برای آزادی ایمن گروگان ها، ارائه و توزیع بدون مانع کمک های بشردوستانه و ایجاد شرایط برای تخلیه غیرنظامیان بود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403