آسیب‌های روان در سنین کمتر و در دختران شایع‌تر است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما دکتر تجلی نیا در نخستین نشست مراقبین سلامت و مشاورین مدارس تصریح کرد: سلامت دانش آموزان باید در پنج حوزه جسمی جنسی روانی عاطفی و معنوی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و تا زمانی که به سلامت دانش آموزان توجه...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما دکتر تجلی نیا در نخستین نشست مراقبین سلامت و مشاورین مدارس تصریح کرد: سلامت دانش آموزان باید در پنج حوزه جسمی جنسی روانی عاطفی و معنوی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و تا زمانی که به سلامت دانش آموزان توجه نکنیم نه آموزش و نه پرورش اثر بخشی مطلوبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در مدارس تولید نمی‌شوند افزود: آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دوره دوم ابتدایی در مدارس ظاهر می‌شوند و آموزش پرورش به تنهایی قادر به کنترل این آسیب‌ها نیستند چرا که نه نیروی لازم و نه بودجه کافی را در اختیار نداریم.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما اگر می‌خواهیم مسایل را کنترل و پایش کنیم ۱۴ دستگاه همکار داریم که باید به ما کمک کنند، چون ما به تنهایی از عهده اینکار بر نمی‌آییم ما در حوزه مشاوره یک چهارم نیروی لازم را در اختیار داریم!

دکتر تجلی نیا با اشاره به ائتلاف نماد با حضور وزارت آموزش و پرورش و ۱۴ دستگاه شریک در امر مراقبت سلامت دانش آموزان تاکید کرد: ۹۰ درصد برنامه‌ها پیشگیری سطح یک است و ده درصد پیشگیری سطح دو و سه است که نشان دهنده اهمیت بحث پیشگیری است.وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه طوری به دانش آموز ارائه خدمات کنید که انگار فرزندان شما هستند؛ گفت: انشالله همه دستگاه‌ها و سایر شرکای ما در نماد با این دید پای کار بیایند و یقین بدانید که اگر همه بیایند پای کار می‌توانیم به فرزندان کشور خدمات به موقع و مناسبی بدهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج