آموزش گام به گام هواگیری ترمز پراید + ویدیو آموزشی


آموزش گام به گام هواگیری ترمز پراید + ویدیو آموزشی

اگر شما هم به دنبال آموزشی جامع و کامل برای هواگیری ترمز پراید هستید این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

هواگیری ترمز پراید

هواگیری ترمزها معمولا توسط پمپ وکیوم انجام می‌شود اما این عمل را نیز می‌توان به صورت سنتی و بدون نیاز به پمپ انجام داد. عمل هواگیری ترمز پراید را از دورترین چرخ به فرمان خودرو آغاز نمائید تا نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

در انجام هر کاری باید به نکات ایمنی توجه نمود. در عمل هواگیری ترمز پراید نیز امکان پاشیدن روغن ترمز وجود دارد بنابراین باید از عینک محافظ چشم استفاده نمود تا آسیبی به چشم‌ها و بینایی وارد نشود.

مراحل هواگیری ترمز پراید

  • یک نفر در داخل کابین خودرو اقدام به فشار دادن و رها کردن پدال ترمز (پُر کردن ترمز) نموده و در نهایت نگه دارد.
  • پیچ تخلیه روغن ترمز چرخ مربوطه را باز نموده و با استفاده از یک لوله‌ی ۴ میلیمتری، روغن خارج شده را به یک مخزن هدایت کنید.
  • پدال ترمز را همچنان نگه دارید تا حباب‌‌های هوا همراه با روغن خارج شوند و روغن به صورت یکنواخت و عاری از حباب جاری شود.
  • پیچ تخلیه (هواگیری) را ببندید و مجدد باز کنید تا از خارج شدن هوا به طور کامل مطمئن شوید.
  • مراحل فوق را برای سایر چرخ‌ها نیز انجام دهید.
  • بعد از عملیات هواگیری ترمز، مخزن روغن ترمز را بررسی کنید و از پر بودن مخزن اطمینان حاصل نمائید.

ویدیو آموزش هواگیری ترمز پراید

هواگیری ترمزهای ای بی اس (abs)

خودروهای قدیمی از سیستم ترمز ساده‌‌تری نسبت به خودروهای امروزی و مدرن استفاده می‌کنند. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، برای هواگیری ترمزهای قدیمی نیازی به استفاده از دستگاه وکیوم نیست.

اما به منظور هواگیری ترمزهای ای بی اس (abs) در خودروهایی که از ترمزهای ضد قفل برخوردار هستند، لازم است که از دستگاه دیاگ نیز کمک گرفته شود.

وجود هوا در سیستم ترمز می‌توان به قفل شدن چرخ‌ها منجر شود که اگر خودرو در حال حرکت باشد، این امر می‌تواند جان سرنشینان خودرو را تهدید کند.

توصیه می‌شود هر ۶ ماه یکبار و در برخی خودروها هر ۱۲ ماه، به صورت دوره‌ای اقدام به هواگیری ترمزها نمائید. برای این کار به مراکز و تعمیرگاهای مجاز مراجعه نمائید.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس تلخ از انفجار مرگبار مین های جامانده از جنگ تحمیلی / 2 جوان خوزستانی تسلیم مر گ شدند