هواشناسی همدان/ 42 میلیمتر باران در نهاوند ثبت شد


هواشناسی همدان/ 42 میلیمتر باران در نهاوند ثبت شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش باران طی ۷۲ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان گفت: بیشترین بارش‌ها طی این مدت در برزول شهرستان نهاوند با ۴۲ میلیمتر گزارش و ثبت شد.

روح الله زاهدی روز جمعه افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و رگبار موقت در اواخر روز پیش‌بینی می‌شود.

وی میزان بارش باران را در ایستگاه هواشناسی همدان ۲۴ میلیمتر، در فارسبان نهاوند و سردار آباد کبودرآهنگ ۳۷ میلیمتر و در فیروزان نهاوند ۴۰ میلی متر عنوان کرد و افزود: به طور میانگین در سه روز گذشته شاهد ۲۱ میلیمتر بارش باران سطح استان همدان بودیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: دمای صبحگاهی در استان به تدریج کاهش می‌یابد و تا اواسط هفته دما‌های یک و صفر درجه در برخی از نقاط احساس می‌شود.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته گل تپه و قهاوند با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد