رقابت چین و هند در بازار قاره سیاه؛ صادرات فناوری مخابراتی هندی به آفریقا


رییس شرکت مخابرات هند از ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی چند کشور آفریقایی با فناوری هندی خبر داد و گفت: این شبکه‌ها جایگزین شرکت‌های چینی خواهد شد که دیگر ظرفیتی برای ارتقا ندارند. به گزارش روز شنبه اکونومیک تایمز تلکام هند، مشاوران مخابرات...

رییس شرکت مخابرات هند از ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی چند کشور آفریقایی با فناوری هندی خبر داد و گفت: این شبکه‌ها جایگزین شرکت‌های چینی خواهد شد که دیگر ظرفیتی برای ارتقا ندارند.
رقابت چین و هند در بازار قاره سیاه؛ صادرات فناوری مخابراتی هندی به آفریقا
به گزارش روز شنبه اکونومیک تایمز تلکام هند، مشاوران مخابرات دولتی هند (TCIL) به دنبال ارتقای شبکه های مخابراتی قدیمی در آنگولا، گامبیا و موریس با فناوری داخلی هند برای جایگزین شدن با شرکت های چینی هستند.
سانجیو کومار، رییس مخابرات دولتی هند با بیان این که بررسی ها در بازار این سه کشور انجام شده است، گفت: ما می توانیم به آنها یک هسته همگرا برای ارائه خدمات تلفن ثابت و تلفن همراه، به همراه بهره برداری از شبکه اصلی ارائه دهیم. این به نفع اپراتورهای مخابراتی آنها و عموم مردم است و تجربه هند به کار آنها می آید، هند می تواند خدمات فناوری را با هزینه بسیار کم به این کشورها ارائه دهد.
بر پایه این گزارش، دولت هند به رهبری نارندرا مودی، به شدت بر فناوری توسعه‌یافته داخلی در راستای طرح «هندِ خودکفا» (Atmanirbhar Bharat) در تلاش برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین پس از تعطیلی‌های ناشی از کووید-۱۹، سرمایه گذاری می‌کند.
کومار افزود: شرکت های چینی بازار آفریقا را پر و چینی ها از چند سال گذشته شبکه خود را مستقر کرده اند. سیستم مخابراتی کشورهای این قاره ظرفیت کافی برای ارتقاء شبکه خود به ۴G و ۵G را ندارند و فقط خدمات ۲G یا ۳G را ارائه می دهند.
شرکت مخابراتی دولتی هند (Bharat Sanchar Nigam Limited; BSNL) استقرار فناوری نسل چهارم (۴G) با شبکه اصلی توسعه یافته توسط مرکز توسعه تله ماتیک (C-DoT) و تجهیزات رادیویی را شروع کرده است.
هند قصد دارد از فناوری توسعه یافته محلی به عنوان بخشی از برنامه خود به دنبال شبکه BSNL ۴G استفاده کند، و این گام مخابرات دولتی هند ممکن است دروازه ای برای شرکت های بومی هند باشد که از قاره ها فراتر روند.
آشوینی ویشناو، وزیر ارتباطات هند، به تازگی گفت: هند می تواند تا سال آینده به صادرکننده فناوری مخابرات تبدیل شود.
به گفته کومار، جزایر موریس با پیشنهاد مخابرات دولتی هند برای ایجاد مرکز داده (PoC) در یکی از جزایر با جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر موافقت کرده است.
وی ادامه داد: موریس در مقایسه با دو کشور دیگر آفریقا، بازار توسعه‌یافته‌تری دارد و می‌تواند به پله‌ و نقطه ورود هند برای استقرار فناوری خود در بازارهای خارجی تبدیل شود، شرکت مهندسی مخابرات دولتی انتظار دارد در شش ماه آینده به بازارهای خارج از کشور نفوذ کند.
یکی از اپراتورهای آنگولا می خواهد شبکه انتقال داده ها را در حالت مشارکت خصوصی-عمومی (PPP) در بازه ۱۰ ساله ارتقا دهد. گامبیا و جزایر موریس به دنبال ارتقای زیرساخت های مخابراتی خود به فناوری ۴G-۵G هستند.
ارتقای فناوری پیشنهادی هند به طور گسترده توسط شرکت های گامبیا مورد حمایت قرار گرفت.
شرکت مخابرات دولتی هند، با پشتوانه فناوری هند، قصد دارد خدمات ۴G را در ماه دسامبر (آذر) به صورت تجاری راه اندازی کند و احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۲۴ به خدمات ۵G ارتقا خواهد یافت.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین وعده‌های غذایی برای کاهش چربی