جاهای دیدنی گرگان در پاییز


گرگان یکی از زیباترین اقلیم های ایران است که در فصل پاییز بسیار دیدنی است. در کل استان گلستان با مردمانی اصیل و مهمان‌نوازی که دارد در هر فصل از سال دیدنی و شگفت انگیز است. با فرا رسیدن پاییز و رنگ‌آمیزی این خطه سرسبز با رنگ‌های جادویی و...

گرگان یکی از زیباترین اقلیم های ایران است که در فصل پاییز بسیار دیدنی است. در کل استان گلستان با مردمانی اصیل و مهمان‌نوازی که دارد در هر فصل از سال دیدنی و شگفت انگیز است. با فرا رسیدن پاییز و رنگ‌آمیزی این خطه سرسبز با رنگ‌های جادویی و خیال‌انگیز استان گلستان و شهر گرگان را به جهانی آکنده از عطر و افسون و افسانه تبدیل می‌کند. دیدنی های گرگان در فصل پاییز دنیایی از شگفتی و اعجاز را تقدیم هر مسافر دوستدار طبیعت خواهد کرد.
تنوع و اصالت فرهنگی، غنای تاریخی و میراث گران‌بهای تمدن‌های مختلف و طبیعت باشکوه و بکر این استان را به مقصدی ایده‌آل برای سفر تبدیل کرده است. با سیری در ایران همراه باشید تا با جاهای دیدنی گرگان در پاییز آشنا شوید تا به‌خوبی دلیل این موضوع که چرا گرگان در پاییز بیشترین مسافر را دارد درک کنید!

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گرگان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. اگر به دنبال رفتن به جایی هستید که تصویری از پاییز، شبیه آن‌چه در قصه‌‎ها و افسانه‌ها شنیده‌اید را به چشم ببینید، باید به النگدره بروید. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

برای آشنایی بیشتر با شهر گرگان پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در گرگان را نیز مطالعه بفرمایید.
جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران میراث حیرت‌انگیز طبیعت در شمال ایران است. این جنگل زیبا با درختان کهن‌سال و سربه‌فلک کشیده خود حدود چهل میلیون سال قدمت دارد. جنگل ناهارخوران جزء جنگل‌های هیرکانی شمال کشور است و در هشت کیلومتری منطقه جنوبی شهر گرگان قرار دارد. ناهارخوران یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گرگان در پاییز است و بیش از سیصد هکتار مساحت دارد که حدود ۱۷۰ هکتار آن توسط شهرداری گرگان به پارک جنگلی تبدیل شده است.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

جنگل هیرکانی توسکستان

در جنوب شرقی گرگان با فاصله‌ای نزدیک به ۱۳ کیلومتر، جاده‌ای منتهی به طبیعتی شمالی نابی جا خوش کرده که زیبایی چشمگیر جنگلی‌اش، چهره‌ی رمانتیک طبیعت را به شما نشان می‌دهد. مسیر جاده‌ی توسکستان که طول آن به ۳۰ کیلومتر می‌رسد، با زیبایی روستایی و جنگلی مزین شده است. در بین جاهای دیدنی گرگان حتماً سری به جنگل توسکستان بزنید و با راندن در جاده‌ی افسانه‌ای آن که در پاییز زیبایی‌اش به اوج می‌رسد، سفری آرامش‌بخش را تجربه کنید.
کوه‌های جنگلی مه‌گرفته، درختان توسکا و سرخدار و بلوط و اورس با برگ‌هایی هزار رنگ، روستاها و آبشارهای دیدنی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جنگل توسکستان هستند.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز
منطقه جهان نما

این منطقه بکر و بسیار زیبا در ارتفاعات جنوبی شهر گرگان قرار دارد و گونه‌های مختلف جانوری و طبیعت چشم‌نواز آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد.این دهکده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهکده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست. وقت‌گذرانی در این ییلاق، در دل رشته کوه‌های البرز، فرصت خوبی است که از زندگی بومی روستایی، طبیعت وحشی و هوای ناب کوهستانی غرق لذت شوید.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

روستای زیارت

روستای زیارت یکی از زیباترین مناطق گرگان در فصل پاییز است. این روستای ییلاقی در فاصله هجده کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد و خودِ جاده گرگان تا روستای زیارت یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه به‌حساب می‌آید. زیارت روستایی با بیش از چهارصد سال قدمت است که بافت سنتی و تاریخی روستا جزء آثار ملی ثبت شده است. این روستا که در حصاری از جنگل‌ها و کوه‌ها و رودخانه‌ها قرار گرفته است یکی از مشهورترین و زیباترین روستاهای ایران است. روستای زیارت یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان طبیعت در فصل پاییز است و مجموعه بی‌نظیری از جاذبه‌های طبیعی در خود دارد.
جنگل‌های باستانی و زیبای هیرکانی، آبشارهای خروشان، خانه‌های پلکانی در بخش قدیمی، دشت سردانسر، حدود ده منطقه کوهستانی بکر و چندین امام‌زاده از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های روستای زیارت هستند.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

دریاچه توشن

دریاچه توشن که در پنج کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد یکی از زیباترین مناطق گرگان در فصل پاییز است. این دریاچه که در محدوده جنگل النگدره قرار دارد مکانی زیبا برای ماهیگیری و اقامت در طبیعت پاییزی منطقه است.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

آبشارهای گرگان

استان گلستان و شهر گرگان به‌دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های البرز و مسیر رودهای مختلف، آبشارهای فراوان و زیبایی دارد.

آبشار رنگو

آبشار رنگو در پانزده کیلومتری جنوب غرب گرگان جزء زیباترین آبشارهای کشور است. آبشاری کم ارتفاع اما زیبا که در دل جنگل جا خوش کرده است. طراوت و خنکای آبشار رنگو طراوت و زیبایی سرسبزی اطرافش را دو چندان کرده است. ساختار این آبشار شکلی نیم دایره‌ای دارد و سادگی دلنشینی به طبیعت بکر منطقه داده است. برای رسیدن به این آبشار زلال، پیاده‌روی دلنشینی منتظرتان است و اما خبری از امکانات خاص گردشگری در این منطقه نیست.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

آبشار لوه

در هر گوشه از منطقه زیبای گرگان و استان گلستان، طبیعت به شکل تازه‌ای بازدیدکنندگان را متعجب می‌کند. آبشار لوه نام یکی از جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود که در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز روستای لوه قرار دارد. این روستا در پنج کیلومتری جاده اصلی مشهد – گلستان است و دسترسی به آن خیلی دشوار نیست. جنگل لوه را بی‌شک می‌توان جزء یکی از زیباترین جنگل‌های تمام ایران دانست.
حال تصور کنید که در دل همین جنگل، چندین آبشار کوچک و بزرگ از دل کوه می‌جوشند و در حوضچه‌های زیبایی می‌ریزند و مناظر خیره کننده و خاطره انگیزی را ایجاد می‌کنند. بازدید از آبشار لوه به کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند سفر طبیعت گردی منحصر به فردی را تجربه کنند.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

آبشار شصت کلاته

در استان گلستان و مخصوصا شهر زیبای گرگان، آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی به چشم می‌خورند. آبشارهایی که ما حتی از وجود بسیاری از آنها بی خبر هستیم. اما در این میان باید به آبشار شصت کلاته، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرگان اشاره کنیم. آبشاری که در ۲۲ کیلومتری جنوب غرب گرگان قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از دل جنگلی انبوه، سرسبز و خیره کننده عبور کنید. در قسمت‌هایی از راه، پوشش گیاهی جنگل آنقدر انبوه می‌شود که نور به سختی از آن عبور می‌کند و به زمین می‌رسد.

همانطور که پیش می‌روید، ناگهان احساس می‌کنید که هوا چند درجه خنک‌تر شده و صدای آبشار به تدریج به گوش می‌رسد. ناگهان از میان جنگلی انبوه، با آبشاری بلند و زیبا رو به رو خواهید شد. آبشاری که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. خزه‌های زیادی روی صخره‌های سخت و سیاه به وجود آمده‌اند و مناظری دیدنی و فراموش نشدنی را ایجاد کرده‌اند. با وجود اینکه برای بازدید از این آبشار باید کمی پیاده روی را به جان بخرید، اما تماشای زیبایی این آبشار به هر دوست‌دار طبیعت اکیدا توصیه می‌شود.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

آبشار نومل

همانطور که اشاره کردیم، آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در استان گلستان و در اطراف شهر گرگان وجود دارند. اما قطعا هر قدر دسترسی به آن آبشارها دشوار‌تر باشد، طبیعت اطراف آنها نیز بکرتر و دست نخورده‌تر باقی خواهد ماند. آبشار نومبل یکی از همین انواع آبشار و جاهای دیدنی گرگان است که به دلیل دشواری دسترسی، هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده. اگر به دنبال ماجراجویی و دیدن مناظری بکر و دیدنی هستید، باید دشواری دسترسی آبشار نومل را به جان بخرید و از آن بازدید کنید.

این آبشار بیش از ۳۰ متر ارتفاع دارد و از ترکیب شش آبشار بزرگ مختلف به وجود آمده است! پس باید خودتان را برای بازدید از یک آبشار بسیار عظیم، زیبا و تماشایی آماده کنید. این آبشار در منطقه چهل گیسو واقع شده و دسترسی به آن بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که هرگز بدون راهنمای محلی و به تنهایی عازم آبشار نومل نشوید.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان و جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود که از جمله آبشارهای خزه‌ای ایران است. این آبشار در پارک جنگلی باران کوه استان گلستان واقع شده است و از آبشارهای دائمی گلستان در هر چهار فصل سال است. وجه تسمیه آبشار باران کوه، ریزش مداوم قطرات ریز و درشت آب است که مانند باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه سرازیر می‌شود و چشم‌اندازی زیبا به وجود می‌آورد.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها