واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه گروه هفت


واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه گروه هفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ و بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه و دفاع ژاپن و انگلیس در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ و بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه و دفاع ژاپن و انگلیس در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو را مردود و بی‌اساس دانست و آن را قویا محکوم کرد.
کنعانی گفت، همانگونه که بارها اعلام گردیده، سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه جایگاهی ندارد و اهداف و برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و در این راستا ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده و این موضوع بارها به تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا همواره در جهت ثبات و تأمین امنیت این منطقه بوده، افزود؛ شواهد تاریخی و تجارب حاضر نشان می‌دهد که حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای از مهمترین عوامل و عناصر ایجاد ناامنی و دامن زدن به بی‌ثباتی در این منطقه بوده است.
کنعانی در واکنش به ادعاهای مندرج در بیانیه یادشده در خصوص گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و طرح خواسته‌هایی از جمهوری اسلامی ایران نیز گفت، از آغازین روز بحران جاری غزه، جمهوری اسلامی ایران تلاشهای بدون وقفه‌ای را در جهت توقف حملات نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی به غزه و حفظ جان شهروندان و ساکنان بی‌دفاع آن آغاز نموده که همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد جای تعجب و تأسف بسیار است که بانیان اشغال سرزمین ملت فلسطین و ایجاد کنندگان رژیم جعلی اسرائیل و حامیان تمام عیار جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، در جایگاه مدعی قرار گرفته و با تغییر جایگاه ظالم و مظلوم، گروه‌های مقاومت و آزادیبخش فلسطین را به تندروی و ایجاد بی‌ثباتی و تنش آفرینی در منطقه متهم می‌کنند.
کنعانی افزود، غصب سرزمین ملت فلسطین، کشتارهای دسته‌جمعی و نسل‌کُشی ساکنان و صاحبان فلسطین، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، حمله به اماکن دینی و اسلامی، بیمارستانها و مراکز درمانی و ویران کردن آنها، کودک‌کُشی، دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان، تحقیر و توهین به کرامت ملت فلسطین و دهها و صدها اقدام ناقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل، تنها بخشی از جنایاتی است که رژیم اشغالگر قدس در حق مردم مظلوم فلسطین مرتکب گردیده و همچنان ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود، آنچه که از نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو انتظار می رفت، عمل به مسئولیت بین‌المللی خود از جمله محکومیت اقدامات ناقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی در غزه، قطع حمایت از جنایات جنگی و نسل‌کُشی در غزه و تلاش برای خاتمه فوری و بدون قید و شرط حملات نظامی و رفع محاصره غزه و دسترسی آزاد شهروندان و ساکنان آن به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی بود.
کنعانی همچنین گفت، حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و دیگر قوانین داخلی آن از جایگاه والای دینی، اخلاقی و انسانی برخوردار بوده و دولت‌هایی که ایران را به رعایت حقوق بشر توصیه می کنند، بهتر است مروری بر سوابق سیاه حقوق بشری خود کرده و همچنین به ننگ حمایت از کودک‌کُشی، جنایت جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه پایان دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم