بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی


بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

یکی از موتورسیکلت‌های محبوب بازار کشورمان بنلی ۳۰۰ است که در این مقاله اطلاعات جامعی از آن را در اختیار شما می‌گذاریم. آنچه در این مطلب می‌خوانید: طراحی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰قیمت موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ در ایران پیش از...

یکی از موتورسیکلت‌های محبوب بازار کشورمان بنلی ۳۰۰ است که در این مقاله اطلاعات جامعی از آن را در اختیار شما می‌گذاریم.

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

پیش از بررسی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ بهتر است نگاهی به تاریخچه این شرکت بیندازیم. بنلی Benelli یک کمپانی ایتالیایی است که مقر آن در پسارو قرار داشته و به تولید موتورسیکلت و اسکوتر می‌پردازد. این برند از سال ۲۰۰۵ تحت مالکیت کیانجیانگ موتورسیکلت چین (زیر مجموعه هلدینگ جیلی) قرار دارد. بنلی در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده و دومین برند قدیمی ایتالیایی در زمینه تولید موتورسیکلت به شمار می‌رود.

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

فعالیت‌های مربوط به تحقیق، توسعه و بازاریابی محصولات بنلی در پسارو ایتالیا انجام می‌شود ولی محل تولید محصولاتش در ونلینگ چین است. وظیفه توزیع محصولات بنلی در کشورمان بر عهده شرکت نیکران موتور پاسارگاد است، شرکتی که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و حالا جزو یکی از شرکت‌های تخصصی تولید موتورسیکلت در ایران به شمار می‌رود. با این مقدمه کوتاه به سراغ بررسی یکی از محبوب‌ترین محصولات بنلی در کشور یعنی ۳۰۰ می‌رویم.

طراحی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی
بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی
بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

بنلی ۳۰۰ در کلاس موتورسیکلت‌های سبک قرار دارد اما سبک طراحی آن هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. این موتورسیکلت در دسته محصولات به اصطلاح نیکد قرار دارد اما باید دقت کرد به دلیل محدودیت‌های بازار ایران، شرکت نیکران موتور نسخه‌ای با حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی و با نام ۲۴۹S را عرضه کرده است. یکی از تفاوت‌های مدل ۲۴۹S نسبت به نسخه اصلی ۳۰۰ را می‌توان بازنگری در چراغ جلو دانست.

در همین زمینه بخوانید:

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

از جمله ویژگی‌های بصری این موتورسیکلت می‌توان به طراحی باک سوخت اشاره کرد که شکل جسورانه‌ای به بنلی ۳۰۰ بخشیده است. شرکت سازنده می‌گوید در طراحی و ساخت موتورسیکلت موردبحث اهمیت ویژه‌ای برای راحتی و ارگونومی موتورسوار قائل شده است. از دیگر موارد قابل‌ذکر بنلی ۳۰۰ پانل کیلومتر شمار آنالوگ و دیجیتالی است که اطلاعات گوناگونی شامل سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… را به نمایش می‌گذارد. در مجموع باید گفت طراحی بنلی ۳۰۰ جوان‌پسند از کار درآمده و تمرکز مناسبی روی استفاده روزمره و ترددهای شهری دارد.

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

همان‌طور که گفته شد در کشورمان بجای نمونه اصلی بنلی ۳۰۰ مجهز به پیشرانه ۳۰۰ سی‌سی، نسخه‌ای دیگر از آن با پیشرانه ۲ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۲۴۹ سی‌سی عرضه شده است. این پیشرانه در دور ۱۱ هزار قدرت ۳۱.۵ اسب بخار را تولید کرده و گشتاور آن نیز در دور ۹ هزار به ۲۷ نیوتون متر می‌رسد. نیکران موتور می‌گوید موتورسیکلت ۱۸۳ کیلوگرمی یاد شده در عرض ۸.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

برای انتقال قدرت پیشرانه نیز از گیربکس ۶ سرعته با کلاچ دستی استفاده می‌شود. بنلی ۳۰۰ به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز شده و از سیستم استارت برقی سود می‌برد. از نظر سیستم تعلیق باید گفت موتورسیکلت موردبحث در جلو از سیستم تعلیق دو کمک فنره استفاده کرده و در بخش عقب هم نمونه مونوشاک دیده می‌شود تا ماحصل این نوع طراحی تعادل و هندلینگ قابل‌توجه باشد. نیروی توقف بنلی ۳۰۰ را ترمز عقب دیسکی با قطر ۲۴۰ میلی‌متر و ترمز جلوی دوقلو با قطر ۲۶۰ میلی‌متر تأمین می‌کند.

بررسی موتورسیکلت بنلی 300؛ قیمت و مشخصات فنی

نقطه‌ضعف این موتورسیکلت را می‌توان نبود ترمز ضد قفل و همچنین وزن بالا دانست که اگرچه این مورد آخر در پایداری بنلی در سرعت‌های بالا تأثیر مثبتی دارد اما در صورت تصادف شدید باعث آسیب‌دیدگی بیشتر موتورسوار خواهد شد. نهایتاً باید گفت رینگ‌های این موتورسیکلت از نوع ۱۷ اینچی هستند. شایان ذکر است مصرف سوخت محصول دو چرخ بنلی در هر صد کیلومتر به ۳.۳ لیتر می‌رسد.

قیمت موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ در ایران

در حال حاضر قیمت موتورسیکلت بنلی ۲۴۹S نسخه‌های صفرکیلومتر به حدود ۲۸۰ میلیون تومان می‌رسد هرچند می‌توان نسخه‌های کارکرده آن را با قیمت‌های پایین‌تری خریدار کرد. در مجموع می‌توان گفت بنلی ۳۰۰ یا همان ۲۴۹S با توجه به پیشرانه مطمئن و پرقدرت، طراحی جذاب، صدای زیبای پیشرانه و سواری راحت جزو گزینه‌های مناسب در این رده قیمتی و کلاس‌بندی خواهد بود و مطمئناً خریداران از انتخاب آن رضایت خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!