پلیس فتا: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها مانع جرایم سایبری می‌شود


آی‌تی‌من- سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو در مورد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران تقریبا ۸۰ درصد است و مردم نیز علاقه زیادی به...

آی‌تی‌من- سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو در مورد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران تقریبا ۸۰ درصد است و مردم نیز علاقه زیادی به وبگردی دارند. هزینه‌هایی که لازم است یک مجرم برای ارتکاب جرم در فضای مجازی در مقایسه فضای فیزیکی بسیار کمتر و راحت‌تر است. چرا که در جرایم فیزیکی بافت زمان و مکان نیاز است اما در جرایم مجازی تنها بافت زمان وجود دارد.
معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با بیان هوش بالای مجرمان سایبری گفت: تنها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، پلیس فتا هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی برنامه آموزشی در خصوص افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای در مورد تهدیدات فضای مجازی برگزار کرده است.
سرهنگ پاشایی افزود: در فضای مجازی تهدیدی وجود ندارد اما تهدید از آنجایی شروع می‌شود که خود فرد موجب سوءاستفاده و اخاذی مجرمان می‌شود. در این خصوص قانون جرایم سایبری وجود دارد و نقش‌های پلیس نیز مشخص است. البته بیش از ۲۰ دستگاه، سازمان و وزارتخانه در حوزه افزایش آگاهی مردم و فرهنگسازی فضای مجازی نقش دارند.
وی همچنین یکی از مشکلات سوءاستفاده‌های مجازی را مربوط به تعدد سامانه‌های دولتی دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعدد سامانه‌ها موجب می‌شود مردم در دام مجرمان سایبری قرار بگیرند. لذا یکپارچه سازی سامانه‌ها گام بزرگی در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بیماری را با مشکلات گوارشی اشتباه نگیرید