ربات انسان‌نمای «میکا» مدیرعامل یک شرکت لهستانی شد


ربات انسان‌نمای «میکا» مدیرعامل یک شرکت لهستانی شد

همزمان با ادامه‌ی محبوبیت هوش مصنوعی، یک شرکت لهستانی برای اولین‌بار از این فناوری به‌عنوان مدیر‌عامل استفاده می‌کند. در طول یک سال گذشته، بسیاری از ما از نزدیک با چت‌بات‌های هوش‌ مصنوعی پیشرفته اما عمیقاً ناقصی آشنا شده‌ایم که می‌توانند...

همزمان با ادامه‌ی محبوبیت هوش مصنوعی، یک شرکت لهستانی برای اولین‌بار از این فناوری به‌عنوان مدیر‌عامل استفاده می‌کند.
در طول یک سال گذشته، بسیاری از ما از نزدیک با چت‌بات‌های هوش‌ مصنوعی پیشرفته اما عمیقاً ناقصی آشنا شده‌ایم که می‌توانند ایمیل کاری یا مقاله‌‌ی تخصصی را با یک اشاره‌ی ساده آماده کنند. حتی مفهوم کار در کنار الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز تغییر کرده است.
اما چه می‌شد اگر مجبور می‌شدید به‌جای یک انسان، به رئیس هوش مصنوعی خود گزارش دهید و چه می‌شد اگر این هوش مصنوعی به شکل یک مدیرعامل رباتیک انسان‌نمای ترسناک و عجیب و غریب درمی‌آمد؟
به گزارش فاکس‌نیوز، اوایل سال جاری میلادی، شرکتی لهستانی اعلام کرد که رباتی به نام میکا را به‌عنوان مدیرعامل آزمایشی خود معرفی کرده است.
ربات میکا
ربات میکا توسط شرکت هانسون‌ رباتیکس (Hanson Robotics) ساخته شده است. این شرکت همچنین قبلاً ربات انسان‌نمای سوفیا را ساخته بود که از او به‌عنوان اولین مدیرعامل انسان‌نمای هوش مصنوعی در یک شرکت جهانی یاد می‌شود.
میکا قبلاً در یک مصاحبه ویدیویی به رویترز گفت: «من واقعاً آخر هفته ندارم. من همیشه به‌صورت شبانه‌روزی، آماده هستم تا تصمیمات اجرایی بگیرم و کمی جادوی هوش مصنوعی را برانگیزم.»
برخی هنوز متقاعد نشده‌اند که هوش مصنوعی هنوز آمادگی لازم برای تبدیل‌شدن به مدیرعامل را داشته باشد. لورن سیمونتی، خبرنگار فاکس‌نیوز، اخیراً طی تماسی ویدیویی با میکا مصاحبه کرده و متوجه شده است که تأخیر قابل توجهی در زمان پاسخگویی واقعی این ربات وجود دارد.
سیمونتی همچنین به خیابان‌های نیویورک آمد و از شهروندان پرسید نظر آن‌ها درباره‌ی مدیرعامل رباتیک چیست. در حالی که یک نفر گفت که به‌خوبی با آن برخورد خواهد کرد، فرد دیگری استدلال کرد که ربات‌ها نیازی به احترام ندارند زیرا آن‌ها فقط ماشین هستند.
اگر سیستم‌های یادگیری ماشین همچنان قوی‌تر شوند، استفاده از آن‌ها به‌جای مدیران انسانی ممکن است دور از ذهن نباشد. برای مثال در تحقیقی که اوایل سال جاری میلادی انجام شد، ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که جایگزینی مدیران‌ عامل با هوش‌ مصنوعی منطقی به‌نظر می‌رسد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی You.com با 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه فعالیت خو...