گسلی می دانست که همتیمی شدن با آکون آسان نخواهد بود


فرمول یک ایران – پیر گسلی و استبان آکون دوستان دوران کارتینگ هم بودند که به دو رقیب تبدیل شدند و در سال 2023 در فرمول یک در یک تیم مسابقه می دهند. پیر گسلی در مورد همتیمی شدن با استبان آکون گفت: می دانستم که کار آسانی نیست، اما در عین حال می...

فرمول یک ایران – پیر گسلی و استبان آکون دوستان دوران کارتینگ هم بودند که به دو رقیب تبدیل شدند و در سال 2023 در فرمول یک در یک تیم مسابقه می دهند.

پیر گسلی در مورد همتیمی شدن با استبان آکون گفت:

می دانستم که کار آسانی نیست، اما در عین حال می دانستم که ما خیلی بزرگ شده ایم. کمی نگران بودم که چگونه از من استقبال و همکاری می کند. من استبان را از مدت ها قبل می شناسم، بنابراین می دانم چگونه با یکدیگر کار کنیم. ما شخصیت های متفاوتی داریم و فقط دو نوع مختلف از مردم هستیم، اما در نهایت معتقدم که واقعا با یکدیگر خوب کار کرده ایم و مسئولیت های محوله را خوب انجام داده ایم.

دغدغه اصلی من این بود که با او خوب کار کنم تا مطمئن شوم که حداکثر قدرت ماشین را استخراج و هر دو در یک جهت حرکت می کنیم. همیشه یک رقابت سالم وجود دارد و یکی می خواهد دیگری را شکست دهد. اما چیزی که من بیش از همه به آن اهمیت می دهم این است که این مسئله رقابت، روی تکامل تیم و پیشرفت ماشین تاثیری نداشته باشد.

ما زمان زیادی را با هم نمی گذرانیم، اما وقتی به پیست می رسیم، در محل کار هستیم. ما بالغ، مسئولیت پذیر و در حال نتیجه آوری هستیم… از لحاظ کاری این رابطه بین ما، بسیار رسمی است. به طور کل، این تنها چیزی است که خواستار آن هستم، زیرا در پایان روز من فقط می خواهم رقابتی باشم. می‌دانم که استبان مرا برای شام دعوت نمی‌کند و این مسئله مشکلی نیست.

گسلی در مورد مقایسه رابطه خود با آکون و سونودا می گوید:

رابطه با استبان با آنچه من با یوکی داشتم بسیار متفاوت است. یوکی بسیار منحصر به فرد بود. در آستین با سر جکی استوارت صحبتی داشتم. شنیدن رابطه او با فرانسوا سرت بسیار برایم الهام بخش بود. همانطور که او صحبت می‌کرد، تقریباً می‌توانستم آن رابطه را با رابطه‌ام با یوکی مرتبط کنم. از طریقی که او به فرمول یک آمد و چگونه از او حمایت کردم و سعی می‌کردم کمک کنم. این یک رابطه بسیار واقعی و سالم بود.

اکنون با استبان، هر دوی ما برای حرفه خود می جنگیم. هر دوی ما می خواهیم به اوج برسیم. هر دوی ما می خواهیم رهبر تیم باشیم. چنین چیزی را می پذیرم و در واقع این چالش را قبول می کنم. پذیرای رقابت هستم، زیرا در نهایت استبان یک راننده بسیار سریع و بسیار با استعداد است. او این را ثابت کرده است و این چیزی است که شما به عنوان یک هم تیمی به آن نیاز دارید، کسی که به شما و تیم فشار وارد می کند.

می دانم که او چقدر می خواهد مرا شکست دهد. در عین حال، او دقیقاً می‌داند که من می‌خواهم چقدر او را شکست دهم. این یک چیز شخصی نیست زیرا در نهایت به داشتن برتری نسبت به تمام ۱۹ راننده دیگر اهمیت می دهم. می خواهم همه را شکست دهم و برای شکست دادن همه، به استبان نیاز دارم که به من فشار بیاورد و تیم را برای بهبود ماشین رو به جلو ببرد.

این دقیقاً همان کاری است که ما انجام داده‌ایم. فکر می‌کنم احتمالاً برای رسانه‌ها هیجان‌انگیز نیست. تمام حواشی، داستان ها و درام هایی که مردم انتظار داشتند وجود نداشته است. اما عالی بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9