گارتنر: هزینه‌های کاربر نهایی در فضای ابری در سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد


ICTna.ir - گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های کاربران نهایی جهانی برای خدمات ابری عمومی در سال ۲۰۲۴ به ۶۷۹ میلیارد دلار خواهد رسید که از ۵۶۳.۶ میلیارد دلار در سال جاری بیشتر خواهد بود. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات...

گارتنر: هزینه‌های کاربر نهایی در فضای ابری در سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد
ICTna.ir - گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های کاربران نهایی جهانی برای خدمات ابری عمومی در سال ۲۰۲۴ به ۶۷۹ میلیارد دلار خواهد رسید که از ۵۶۳.۶ میلیارد دلار در سال جاری بیشتر خواهد بود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گارتنر ادعا می کند که افزایش 20.4 درصدی هزینه ها ناشی از نیازهای تجاری و فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی خواهد بود.
انتظار می‌رود تمامی بخش‌های بازار ابری که تحلیل‌گران دنبال می‌کنند رشد کنند، با پیش‌بینی زیرساخت به‌عنوان یک سرویس، بالاترین رشد هزینه‌های کاربر نهایی را با 26.6 درصد، و پس از آن پلتفرم به‌عنوان یک سرویس با 21.5 درصد، رشد را تجربه خواهد کرد.
سید ناگ، معاون تحلیلگر گارتنر گفت: خدمات ابری اساساً ضروری شده است. با این حال، این بدان معنا نیست که نوآوری ابری می تواند متوقف شود یا حتی کند شود. جداول برای ارائه دهندگان ابری تغییر می کند زیرا مدل های ابری دیگر نتایج کسب و کار را هدایت نمی کنند، بلکه نتایج کسب و کار مدل های ابری را شکل می دهند.
برای مثال، سازمان‌هایی که سرویس‌های هوش مصنوعی (GenAI) را به کار می‌گیرند، با توجه به مقیاس زیرساخت مورد نیاز، به ابر عمومی نگاه می‌کنند. با این حال، برای استقرار موثر GenAI، این سازمان‌ها از ارائه‌دهندگان ابری می‌خواهند تا به مسائل غیرفنی مربوط به هزینه، اقتصاد، حاکمیت، حریم خصوصی و پایداری بپردازند. فرامقیاس‌کننده‌هایی که از این نیازها پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند با رشد پذیرش GenAI، یک فرصت جدید درآمد کسب کنند.
یکی دیگر از روندهای محرک هزینه‌های ابری، پلتفرم‌های ابری صنعت است که به گفته تحلیل‌گران، «نتایج کسب‌وکار مرتبط با صنعت را با ترکیب سرویس‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)، PaaS و IaaS در یک محصول کامل با قابلیت‌های قابل ترکیب، برطرف می‌کند.
گارتنر تخمین می زند که تا سال 2027 بیش از 70 درصد از شرکت ها از پلتفرم های ابری صنعتی استفاده خواهند کرد که این رقم در سال 2023 کمتر از 15 درصد بود.
ناگ افزود: پذیرش GenAI همچنین از رشد پلتفرم‌های ابری صنعت پشتیبانی می‌کند. مدل‌های GenAI که در بخش‌های مختلف صنعت قابل اجرا هستند، ممکن است به سفارشی‌سازی قابل توجهی نیاز داشته باشند که بر مقیاس‌پذیری و مقرون‌به‌صرفه بودن تأثیر می‌گذارد. ارائه‌دهندگان ابر عمومی می‌توانند خود را به عنوان شریکی در پذیرش مسئولانه و متناسب GenAI با استفاده از رویکردهای مشابه اعمال شده در ابرهای صنعتی، ابرهای مستقل و ابرهای توزیع شده قرار دهند.
گارتنر: هزینه‌های کاربر نهایی در فضای ابری در سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!