مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی


در این مقاله قصد داریم در خصوص جراحی بینی، باید ها و نباید های آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. جراحی بینی، باید ها و نباید های آن انسان ذاتاً به دنبال زیباتر دیده شدن و زیبایی می‌باشد. با پیشرفت علم پزشکی...

در این مقاله قصد داریم در خصوص جراحی بینی، باید ها و نباید های آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

جراحی بینی، باید ها و نباید های آن

انسان ذاتاً به دنبال زیباتر دیده شدن و زیبایی می‌باشد. با پیشرفت علم پزشکی این امکان برای افراد فراهم شده است تا در صورت وجود نقص در چهره، نسبت به تغییر آن اقدام شود. عمل بینی جزو متداول‌ترین عمل‌های زیبایی در چهره می‌باشد و در دنیا طرفداران بسیاری دارد. در طی این عمل جراح پلاستیک، استخوان و یا غضروف بینی را برای رسیدن به یک ظاهر مطلوب تغییر می‌دهد. انجام این عمل برای خانم‌ها و آقایانی که از شکل و یا اندازه بینی خود ناراضی هستند یک عمل مطمئن و موثر می‌باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی

اگر قصد انجام عمل بینی را دارید باید چند نکته مهم را مدنظر داشته باشید. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم در خصوص جراحی بینی

افراد جوان به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند. در نتیجه عمل جراحی بینی در میان این گروه سنی دارای طرفداران بی‌شماری می‌باشد. جوانان باید توجه داشته باشند که صفحات رشد، در دختران و پسران متغیر می‌باشد. در دختران تا ۱۵ سالگی و در پسران تا ۱۷ سالگی صفحه رشد ادامه دارد.

در نتیجه سن مجاز برای عمل بینی در دختران حدود ۱۶ سالگی و در پسران حدود ۱۸ سالگی می‌باشد.

نکته قابل توجه در خصوص عمل بینی این مورد است که دختران و پسران جوان زیر سن قانونی یعنی ۱۸ سال نمی‌توانند بدون اجازه ولی نسبت به انجام عمل بینی اقدام نمایند.

اهداف جراحی بینی

با انجام عمل بینی می‌توانید به اهداف زیر دست پیدا کنید:

باریک‌تر کردن استخوان بینی.

تنگ و یا گشاد کردن سوراخ بینی.

صاف نشان دادن بینی.

تغییر زاویه نوک بینی.

تغییر زاویه بین لبه بالا و بینی.

عده‌ای از افراد قبل از انجام عمل بینی از بخیه و برش‌هایی که در هنگام عمل ایجاد می‌شود ترس‌هایی دارند. لازم است بدانید این تغییر شکل و برش‌ها در داخل بینی پنهان می‌شود و کاملاً غیرقابل تشخیص می‌باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی بینی

عمل پلک و چگونگی انجام آن

یکی از مهمترین عوامل در تغییر شکل چشم‌ها و افتادگی آن جراحی پلک می‌باشد. به دلیل نازک بودن و ظرافت پوست اطراف چشم، با بالا رفتن سن، پف و تورم در اطراف چشم بیشتر می‌شود و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لازم است بدانید عوامل دیگری نظیر افزایش سن نیز می‌تواند باعث ایجاد پف و یا افتادگی پلک شود. عواملی که باعث افتادگی پلک می‌شود به شرح ذیل می‌باشد:

وراثت و ژنتیک.

ناکارآمدی غده تیروئید.

انواع مختلف ناهنجاری‌ها.

بیماری‌های مرتبط با سینوس.

استرس.

کم آب شدن بدن و خواب ناکافی.

تغییراتی که در میزان چربی پلک بالا و یا پایین ایجاد می‌شود می‌تواند بر افتادگی و یا پف چشم تاثیر بگذارد. حالت نرمال پدهای چربی که بر روی پلک بالا و پایین وجود دارد به حرکت بهتر ماهیچه‌های چشم کمک می‌کند. جابجایی در این پدها با افزایش سن باعث شل شدن و افتادگی پلک می‌شود. همچنین تجمع مایعات در کیسه‌های اطراف چشم نیز یکی دیگر از دلایل افتادگی و پف چشم می‌باشد.

چگونگی انجام عمل افتادگی پلک

در این عمل قبل از هر کاری، ناحیه مورد جراحی بی‌حس می‌شود. چگونگی بیهوشی بر اساس تشخیص پزشک انجام می‌شود. بعد از انجام بیهوشی برش‌های ظریف و موازی بر روی پلک بالا انجام می‌شود. بعد از آن چربی‌های اضافی که منجر به افتادگی پلک شده است خارج می‌شود. حذف چربی‌های موجود بر روی پلک باعث سفت‌تر شدن پوست و صاف‌تر دیده شدن آن می‌شود. در واقع می‌توان این چنین گفت که با حذف چربی‌های اضافی از روی پلک، چین و چروک‌های اطراف پلک به صورت کامل برطرف می‌شود.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی پلک

عمل گونه و چگونگی انجام آن

بسیاری از خانم‌ها به دنبال آن هستند تا با روش‌های گوناگون گونه‌های خود را برجسته و بزرگتر کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار پروتز گونه می‌باشد. با این کار گونه برجسته‌تر دیده می‌شود و چهره فرد شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

این جراحی در سال ۱۹۵۶ رواج پیدا کرد و به اوج خود رسید و میان خانم‌ها در سراسر کشور دارای محبوبیت فوق العاده‌ای شد.

اگر قصد انجام این عمل را دارید به متخصصین و جراحان پلاستیک مراجعه کنید. در ادامه به چگونگی این جراحی اشاره خواهیم کرد.

چگونگی انجام جراحی گونه

در ابتدا لازم است بدانید هدف از انجام این جراحی گونه حجم و لیفت گونه‌ها می‌باشد. برای بسیاری از افراد چه خانم و چه آقا، از بین رفتن برجستگی‌ها بسیار آزاردهنده می‌باشد. با استفاده از عمل گونه، گونه‌ها شکل طبیعی و حجیم خود را پیدا می‌کنند. پروتز‌هایی که در گونه استفاده می‌شوند از جنس سیلیکون هستند و بعد از مدتی می‌توان آنها را برداشت.

متخصصین معمولاً برای انجام این عمل از پروتزهای سیلیکونی طبی استفاده می‌کنند. چرا که این روش دارای ایمنی بالایی می‌باشد و بعد از گذشت مدتی و در صورت تمایل می‌توانید آن را خارج نمایید. علاوه بر این روش روش‌های دیگری نیز برای بزرگتر نشان دادن گونه وجود دارد. روش‌هایی مانند، تزریق چربی، تزریق ژل و غیره.

چگونگی انجام جراحی گونه

در انجام جراحی گونه برش‌هایی بر روی گونه ایجاد می‌شود. معمولاً این برش‌ها زیر پلک پایین و یا از داخل دهان ایجاد می‌شود. متخصصین این برش را از ناحیه داخل دهان ایجاد می‌کنند. این عمل را یک جراحی سرپایی می‌دانند. برای انجام عمل، از بی حسی به صورت موضعی استفاده می شود. البته تشخیص این مورد به پزشک متخصص بستگی دارد. زمان عمل گونه ۳۰ تا ۹۰ دقیقه می‌باشد.

نکات مهم و مراقبت‌های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی

سعی کنید در زمان مشاوره با جراح پلاستیک و پزشک خود از انتظاراتی که بعد از عمل دارید صحبت کنید و از وی مشاوره بگیرید.

داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک معرفی نمایید و وی را در خصوص نحوه مصرف داروها مطلع نمایید.

معمولاً متخصصین و جراحان از شما می‌خواهند تا داروهای ضد التهابی و رقیق کننده را قبل از انجام عمل تا چند هفته متوقف نمایید. چرا که مصرف این داروها در حین عمل، احتمال خونریزی را زیاد می‌کند.

اگر سیگار می‌کشید تا ۶ هفته قبل از عمل، از مصرف آن خودداری نمایید.

حداقل ۶ ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.

در صورتی که تشنه می‌شوید تنها لب‌های خود را کمی تر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهام در خصوص عاقبت‌های بعد از جراحی پلاستیک و زیبایی می‌توانید با متخصصین مجموعه دکتر وفایی در ارتباط باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم