درآمد لنوو بار دیگر افت کرد؛ تقاضا برای لپ‌تاپ همچنان کم است


تقاضای کم لپ‌ تاپ باعث افت درآمد لنوو برای پنجمین فصل متوالی شد. لنوو گزارشی از کاهش ۱۶ درصدی درآمد خود در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۳ منتشر و اعلام کرد عرضه‌ی محصولات این شرکت از تقاضای کاربران پیشی گرفته است. به‌گزارش رویترز، درآمد لنوو با افت...

تقاضای کم لپ‌ تاپ باعث افت درآمد لنوو برای پنجمین فصل متوالی شد.
لنوو گزارشی از کاهش ۱۶ درصدی درآمد خود در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۳ منتشر و اعلام کرد عرضه‌ی محصولات این شرکت از تقاضای کاربران پیشی گرفته است. به‌گزارش رویترز، درآمد لنوو با افت ۱۶ درصدی به ۱۴٫۴۱ میلیارد دلار رسیده و این پنجمین فصل متوالی است که این برند با افت فروش دست و پنجه نرم می‌کند.
لنوو در ماه می (اردیبهشت و خرداد) از کاهش ۱۴ درصدی درآمدش خبر داده بود تا اولین افت سالانه‌ی فروش این شرکت از ماه مارس (اسفند و اردیبهشت) سال ۲۰۱۹ و همه‌گیری ویروس کرونا ثبت شود.
دورکاری بسیاری از شرکت‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا باعث افزایش فروش لپ‌ تاپ لنوو و لوازم جانبی کامپیوتر شد؛ اما از سال گذشته با افزایش عرضه‌ نسبت به تقاضا در بازار لپ‌ تاپ، روند افت فروش کلید خورد.
طبق آمار منتشر شده از سوی مؤسسه‌ی Canalys، بازار کامپیوتر و لپ‌ تاپ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ با افت فروش ۷ درصدی مواجه شده است. افت فصلی فروش کامپیوتر در اواخر سال گذشته مرز ۳۰ درصد را رد کرد؛ اما امسال سرعت افت کمتر از سال گذشته است.
یانگ یوانکینگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی لنوو، گفت: «در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ میلادی اولین کامپیوتر هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت را عرضه خواهیم کرد و با عرضه‌ی این کامپیوتر، شاهد تحول فروش در بازار کامپیوتر خواهیم بود.»
یکی از مهم‌ترین عوامل فروش کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی این است که کاربران برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد نیازی به ارسال اطلاعات در فضای اینترنت ندارند و اطلاعات آن‌ها در امنیت کامل قرار می‌گیرند.
رئیس هیئت‌مدیره‌ی لنوو محدودیت‌های آمریکا و منع عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا برای چین را بررسی می‌کند. طبق قوانین آمریکا، عرضه‌ی برخی از کارت گرافیک ها به چین ممنوع است. یانگ یوانکینگ معتقد است این محدودیت‌ها به همکاری انویدیا و لنوو لطمه‌ای نخواهد زد.
لنوو برای افزایش درآمد، در کنار لپ تاپ و کامپیوتر در حوزه‌های مختلف دیگر هم فعالیت می‌کند. در طول نیمه‌ی اول سال مالی، درآمد حاصل از کسب و کار محصولات متفرقه‌ی لنوو ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۳٫۶ میلیارد دلار رسید. درآمد خالص کلی قابل انتساب به سهامداران در سه ماهه‌ی دوم سال مالی با ۶۰ درصد کاهش به ۲۴۹ میلیون دلار در مقابل برآورد ۲۳۵ میلیون دلاری تحلیلگران رسید.
قیمت سهام شرکت لنوو در معاملات بعدازظهر پنجشنبه در هنگ کنگ پس از اعلام گزارش مالی، هم‌زمان با کاهش ۱٫۴۲ درصدی شاخص معیار، ۲٫۸۶ درصد کاهش یافت.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !