جونیپر: اپراتورها 3 میلیارد دلار از درآمد کسب و کار پیامکی خود را از دست خواهند داد


ICTna.ir - گزارشی از جونیپر نشان می‌دهد که با روی آوردن شرکتها و کسب و کارها به سمت کانال‌های OTT، اپراتورهای جهان بیش از 3 میلیارد دلار از درآمد پیام‌های تجاری پیام کوتاه را در سراسر جهان طی پنج سال آینده از دست خواهند داد. به گزارش گروه...

جونیپر: اپراتورها 3 میلیارد دلار از درآمد کسب و کار پیامکی خود را از دست خواهند داد
ICTna.ir - گزارشی از جونیپر نشان می‌دهد که با روی آوردن شرکتها و کسب و کارها به سمت کانال‌های OTT، اپراتورهای جهان بیش از 3 میلیارد دلار از درآمد پیام‌های تجاری پیام کوتاه را در سراسر جهان طی پنج سال آینده از دست خواهند داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک مطالعه جدید از Juniper Research پیش‌بینی می‌کند که «کاهش کیفیت» شبکه‌های پیام کوتاه، شرکت‌هایی را که از پیام‌رسانی تجاری تلفن همراه استفاده می‌کنند، به سمت کانال‌های جایگزین مانند برنامه‌های پیام‌رسان OTT برای ادامه برقراری ارتباط با مشتریان خود، سوق می‌دهد.
این تحقیقات شامل پیش‌بینی‌هایی برای 60 کشور و مجموعه داده‌ای از بیش از 24300 آمار بازار در یک دوره پنج ساله است که برخی از آن‌ها در بیانیه مطبوعاتی مورد انتقاد قرار گرفته است.
این تحقیق ادعا می‌کند که ترافیک پیام‌های تجاری OTT در سال 2028 به 375 میلیارد پیام می‌رسد که از 100 میلیارد پیام در سال 2023 افزایش می‌یابد، و محاسبه می‌کند حدود 3 میلیارد دلار درآمد از دست رفته برای اپراتورهای مرتبط با پیام‌های تجاری SMS خواهد داشت.
طبق این گزارش، افزایش سطوح تقلب منجر به کاهش ظاهری کیفیت شبکه اس ام اس می شود و قیمت اس ام اس اپراتورها برای حفظ درآمد در میان کاهش تقاضا برای ترافیک پیام های تجاری، همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
این سازمان از فروشندگان برنامه OTT می‌خواهد تا استراتژی‌های قیمت‌گذاری را به کار گیرند که شرکت‌های پرمصرف را از کانال‌های پیامک مستقر دور کنند تا از بازار ظاهراً رو به رشد پیامک سرمایه‌گذاری کنند. این استراتژی‌ها باید ترافیک را بر اساس کاربری‌ها جدا کنند. گفته می‌شود که دیگر باید هزینه‌ای را از شرکت‌ها برای ترافیک حیاتی، مانند MFA (تأیید هویت چند عاملی) دریافت شود و آن درآمد با درآمد سرویس های پیامک تجاری جایگزین شود.
در همین حال، این گزارش همچنین افزایش هزینه پیام‌رسانی تجاری OTT برای خرده‌فروشی را به میزان 790 میلیون دلار در سال 2023 به بیش از 2.6 میلیارد دلار تا سال 2028 در سطح جهان پیش‌بینی می‌کند. جونیپر معتقد است، فروشندگان پیام OTT باید داده‌های سایر کانال‌های خرده‌فروشی را در فعالیت‌های پیام‌رسانی تجاری OTT ادغام کنند و قابلیت‌های پرداخت را مستقیماً در برنامه‌ها ادغام کنند تا «ارزش پیشنهادی کانال را به حداکثر برسانند».

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر